کد خبر: ۲۸۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹

ماهی قرمزها را در رودخانه نیندازید

خرید ماهی قرمز برای سفره‌های هفت سین یک سنت است ولی رهاسازی آنها در پشت سدها و رودخانه‌ها قطعا مشکلاتی را برای محیط زیست و تخریب اکولوژیک در منابع آبی ایجاد خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان رهاسازی ماهی سفره هفت‌سین در رودخانه‌ها و سدها را موجب تخریب اکولوژیک منابع آبی دانست و گفت: شهروندان به این نکته در این ایام توجه ویژه داشته باشند.

تورج قاسمی اظهارکرد: باید به‌جای این کار در محیط‌های محصور و در پارک‌های شهری و اماکن مشابه رها‌سازی شود تا از این تخریب جلوگیری گردد.

وی تصریح‌کرد: خرید ماهی قرمز برای سفره‌های هفت سین یک سنت است ولی رهاسازی آنها در پشت سدها و رودخانه‌ها قطعا مشکلاتی را برای محیط زیست و تخریب اکولوژیک در منابع آبی ایجاد خواهد کرد.

این مسئول افزود: از شهروندان درخواست داریم بعد از پایان عید نوروز این ماهی‌ها را در رودخانه‌ها و دریاچه‌های پشت سدها رها نکنند زیرا به گونه‌های مهاجم تبدیل می‌شوند و به محیط زیست آسیب وارد خواهند کرد و به همین منظور مکان‌های مشخصی توسط آب منطقه‌ای استان جهت جمع‌آوری ماهیان قرمز تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، وی در خصوص رهاسازی صحیح ماهی قرمز افزود: به‌جای رهاسازی ماهی‌های قرمز به رودخانه‌ها و سدها و مخازن دریاچه پشت سد، در محیط‌های محصور و در پارک‌های شهری و اماکن مشابه رهاسازی شود تا از تخریب اکولوژیک در منابع آبی جلوگیری گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین