کد خبر: ۲۸۹۹۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷

موافقت با تشکیل نیروی عربی مشترک

در بیانیه پایانی نشست سران عرب در شرم الشیخ از حوثی‌ها خواسته شد صنعاء، پایتخت یمن را ترک کنند و سلاح‌های خود را به دولت "قانونی" یمن تحویل دهند.اجرای مقدمات راهکار تشکیل یک نیروی نظامی مشترک عربی که از سوی عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر ارائه شد و تامین تجهیزات نظامی آن ماه ها زمان نیاز دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
دبیرکل اتحادیه عرب در اختتامیه بیست و ششمین نشست سران عرب بر اهمیت اتحاد کشورهای عربی در مواجهه با چالش‌ها تاکید کرد.

به گزارش «تابناک»، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در اختتامیه نشست سران عرب در شرم الشیخ تاکید کرد: عملیات در یمن تا عقب‌نشینی حوثی‌ها و تحویل سلاح‌شان ادامه خواهد داشت.

العربی در ادامه تاکید کرد: امنیت ملی کشورهای عربی از ابعاد مختلفی مورد تهدید است.

وی از تمامی نهادهای دینی کشورهای عربی خواست در مواضع و سخنرانی‌های مذهبی خود بازنگری کنند.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین جامعه جهانی را به حمایت از تلاش‌های عربی در مبارزه با ترورسیم فراخواند و بر ضرورت هماهنگی عربی و بین‌المللی در این زمینه تاکید کرد و نگاهی جهان شمول را در این زمینه خواستار شد.

وی افزود:‌ تمام تلاش خود را برای تحقق حمایت خارجی به کار می‌گیریم و خواهان تشکیل کشور فلسطین مطابق طرح عربی هستیم.

العربی تصریح کرد: ما تمامی راهکارهای لازم برای تشکیل نیروی عربی مشترک را حفظ می‌کنیم و باید منطقه از سلاح‌ هسته‌ای عاری شود و اسرائیل به معاهده ان پی تی بپیوندد.

العربی در کنفرانس خبری با سامح شکری، وزیر خارجه مصر تاکید کرد: در حال حاضر کشورهای عربی شاهد دخالت قدرت‌های خارجی از جمله ترکیه و اسرائیل هستند.

العربی در این کنفرانس خبری افزود: عراق مخالفت تشکیل نیروی عربی مشترک نیست بلکه معتقد است این مساله نیازمند رایزنی‌های بیشتری است.

شکری نیز تاکد کرد: نیروی عربی مشترک ظرف چهار ماه آینده تشکیل خواهد شد.

عبدالفتاح سیسی، رئیس اجلاس سران عرب نیز در جلسه اختتامیه این نشست گفت: رهبران عرب اصل تشکیل نیروی مشترک عربی را برای رویارویی با چالش‌ها تصویب کردند.

او افزود: چالش‌هایی که امنیت ملی عربی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس جمهور مصر تصریح کرد که روسای ستاد مشترک ارتش کشورهای عربی به منظور بررسی جزئیات تشکیل نیروی عربی مشترک با یکدیگر نشست برگزار خواهند کرد.

در بیانیه پایانی نشست سران عرب در شرم الشیخ از حوثی‌ها خواسته شد صنعاء، پایتخت یمن را ترک کنند و سلاح‌های خود را به دولت "قانونی" یمن تحویل دهند.

اجرای مقدمات راهکار تشکیل یک نیروی نظامی مشترک عربی که از سوی عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر ارائه شد و تامین تجهیزات نظامی آن ماه ها زمان نیاز دارد.

در بیانیه پایانی نشست شرم الشیخ، راهکار تشکیل نیروی نظامی مشترک اختیاری ذکر شده است و این بدان معناست که هیچ کشوری مجبور به شرکت در این طرح نیست. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین