کد خبر: ۲۹۰۳۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۲
جشن و شادمانی مردم در خیابان ها

قدردانی از تیم مذاکره کننده هسته ای / بوق ها برای ظریف و همکارانش به صدا در آمد

موج شادمانی مردم از توافقات هسته ای اخیر در لوزان، به خیابان ها رسید تا مردم کشورمان در سراسر ایران اسلامی، این موفقیت بزرگ را جشن گرفته و حمایت خود را از تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، قرائت بیانیه مشترک مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای 1+5 در لوزان سوئیس و رسیدن به راه حل های مشترک در شامگاه پنجشنبه 13 فروردین ماه، از سوی مقامات کشورهای مختلف یک اتفاق تاریخی خوانده شد و در این میان، رسیدن به توافق هسته ای همراه با حفظ حقوق ملت ایران، موجی از شادمانی را در میان مردم ایجاد کرد.

این موج از شادمانی با اطلاع رسانی مردمی از طریق شبکه های اجتماعی در شامگاه جمعه 14 مهرماه به خیابان ها رسید.

مردم در سراسر کشور و در استان های مختلف، شامگاه جمعه با سر دادن شعارهایی در حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای، شادمانی خود را از موفقیت اخیر هسته ای ابراز کردند.

مردم تهران نیز از حدود ساعت 20 شامگاه جمعه، با حضور در خیابان ها و تجمع در برخی میدان های اصلی، شادمانی خود را از توافق هسته ای اخیر در لوزان ابراز کردند؛ حضوری که خیلی برای ما غریبه نیست.

شاید نخستین بار در سال های اخیر و همزمان با پیروزی حسن روحانی در انتخابات 24 خردادماه سال 92 بود که مردم با در دست داشتن پرچم های ایران، به خیابان ها آمدند و از این اتفاق، ابراز خرسندی کردند. در ادامه هم صعود تیم ملی فوتبال پس از پیروزی مقابل کره جنوبی به جام جهانی برزیل، بهانه ای شد تا مردم بار دیگر به خیابان ها آمده و با بالیدن بر غرور ملی، افتخاری دیگر را جشن بگیرند.

حالا همزمان با یک افتخار ملی دیگر آن هم در عرصه سیاست بین الملل، مردم با در دست داشتن پرچم کشورمان، گرد هم آمدند تا علاوه بر ابزار رضایت خود از سیاست خارجی دولت تدبیر و امید، این اتفاق تاریخی را ماندگارتر کنند.

اقشار مختلف شامگاه جمعه به میدان ونک تهران آمدند و با سر دادن شعارهایی همچون دکتر ظریف زنده باد، روحانی پاینده باد، وزیر اهل منطق یادآور مصدق، نگاش نکن ظریفه شش کشور رو حریفه، وزیر خوب و شریف دکتر جواد ظریف، احساس خود را از اتفاقات اخیر در عرصه هسته ای و توافقات لوزان ابراز کردند.

در این میان ازدحام جمعیت در میدان ونک، کار نیروی انتظامی را نیز با دشواری هایی روبه رو کرده بود اما ماموران انتظامی نیز با سعه صدر و در کمال احترام تلاش می کردند از مردم درخواست کنند راهی را برای عبور و مرور خودروها ایجاد کنند.

مردم نیز با سر دادن شعارهای نیروی انتظامی تشکر تشکر ، از تلاش های ماموران قدردانی کردند.



**نتانیاهو تسلیت تسلیت

مردم در ادامه ،توافق هسته ای اخیر ایران و 1+5 را با سر دادن شعارهایی همچون تل اویو تسلیت تسلیت به نگرانی های نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و تلاش های وی برای شکست مذاکرات واکنش نشان دادند.

البته مردم این توافقات هسته ای را نیز به برخی رسانه های جدی منتقد دولت نیز تسلیت گفتند و با سر دادن سرود ای ایران، اعلام کردند که جان پاکشان را فدای خاک میهن می کنند .

گروه ها و اقشار مختلفی در این مراسم حضور داشتند. پدری که فرزند خود را بر دوش خود قرار داده، مردی کهنسال که به درایت دیپلماتیک ظریف اشاره می کند تا جوانانی که با در دست داشتن عکس حجت الاسلام روحانی رییس جمهوری کشورمان در میدان ونک حضور دارند، همه و همه رضایت خود را از تلاش بی وقفه تیم مذاکره کننده هسته ای اعلام می کنند.

یکی از مردان کهنسال حاضر در جمع می گوید: انرژی هسته ای همچون عدالت و آزادی حق مسلم ما است. همانطور که مصدق بر احقاق عدالت و آزادی تاکید می کرد امروز هم ظریف بر احیای حقوق هسته ای کشورمان تاکید کرد و این دو مرد هر دو تاریخ ساز هستند.

در سویی دیگر یکی از جوانان حاضر در این تجمع نیز می گوید: ما برای حمایت از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان حضور داریم تا همه بدانند که مردم در کنار وی بوده و از تیم مذاکره کننده حمایت می کنند.

همچنین دختربچه ای که روی دوش پدرش قرار دارد نیز می خواهد تا از قول وی به محمد جواد ظریف بگوییم: عاشقت هستیم.



**سالی که نکوست ....


یکی از خانم های حاضر در این تجمع نیز با اشاره به تلاش های خستگی ناپذیر تیم مذاکره کننده هسته ای می گوید: سالی که نکوست از بهارش پیداست. ما را امیدوار کردید و امیدوارم این امید با توافق نهایی به اوج برسد.

گزارش خبرنگاران یرانا حاکس ایت که مراسم شادمانی از توافق هسته ای در لوزان در استان های مختلف کشور از جمله گیلان، کرمان، کرمانشاه، اصفهان، شهرکرد برپا بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هموطن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
0
2
خدا را سپاس که سال نو با توافق هسته ای و باران رحمت الهی شروع شد این صلح و تفاهم با جهان به معنی تثبیت جایگاه جمهوری اسلامی ایران است باید قدر آن را بدانیم و با اجرای کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی و همدلی با دولت گام های اساسی برای رسیدن به اهداف عالیه نظام برداریم به رهبری معظم وریاست محترم جمهوری و ملت شریف ایران تبریک میگم و از تلاشهای تیم مذاکره کننده و همه افرادی که برای اعتلای نام ایران در جهان تلاش کردند سپاسگزاریم یقیناً تاریخ این تلاش ها را با خط طلا برای آیندگان خواهد نوشت به امید روزی که ایران و ایرانی همیشه سربلند باشد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین