کد خبر: ۲۹۰۳۹۸
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲

تایید نقش کمک خلبان در سقوط هواپیمای آلمانی

بررسی‌های اولیه اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما حاکی از آن است که خلبان این پرواز، هواپیما را در حالت سیستم خلبان اتوماتیک و در وضعیت سقوط قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نتایج بررسی‌های انجام شده در رابطه با سقوط هواپیمای آلمانی در کوه‌های آلپ نشان می‌دهد که کمک خلبان پیش از وقوع حادثه چندین بار سرعت آن را افزایش داده‌ بود.

به گزارش ایسنا، اطلاعات اولیه به دست آمده از جعبه سیاه هواپیمای حادثه دیده آلمانی حاکی از آن بوده که کمک خلبان در سقوط هواپیما نقش داشته‌ و در بررسی‌های بیشتر مشخص شد «آندرئاس لوبیتز» در طول پرواز و قبل از این که هواپیما را در کوه‌های آلپ سرنگون کند، بارها سرعت آن را بالا برده بود.

بازرسان آلمانی و فرانسوی همچنان در حال بررسی علت این حادثه و ارزیابی دقیق شواهد به دست آمده هستند. تمامی 150 سرنشین پرواز 9525 که از بارسلونا عازم «دوسلدورف» بود در حادثه سقوط هواپیما در روز 24 ماه مارس جان خود را از دست دادند.

بررسی‌های اولیه اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما حاکی از آن است که خلبان این پرواز، هواپیما را در حالت سیستم خلبان اتوماتیک و در وضعیت سقوط قرار داده است. هر چند کارشناسان اظهار داشتند بررسی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما برای به دست آمدن جزئیات بیشتر از آنچه اتفاق افتاده‌ در حال انجام است.

به گزارش ژاپن تودی، بازرسان در توضیح این حادثه هوایی اعلام کردند: اطلاعات ذخیره شده در دستگاه ثبت صدای کابین خلبان حاکی از آن بود که «لوبیتز» به عمد باعث سقوط هواپیما شده‌ است.

به گفته دادستان دوسلدورف، بررسی‌های انجام گرفته در کامپیوتر شخصی وی نشان می‌دهد که این کمک خلبان روز قبل از پرواز در خصوص روش‌های خودکشی در اینترنت جستجوهایی انجام داده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین