کد خبر: ۲۹۰۴۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

گزارش نشریه آلمانی درباره جشن ایرانیان پس از تفاهم سیاسی لوزان

ایران امروز با گذشته تفاوت‌های زیادی دارد. شما می‌توانید در خیابان‌های شهرهایی مثل اصفهان و شیراز جوانانی را ببینید که به کافی شاپ می‌روند و به موسیقی غربی از جمله به آثار "باب دیلن" علاقه دارند. شما می‌توانید ببینید که ایرانیان از جهانگردان خارجی به گرمی و با مهمان‌نوازی استقبال می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرنگار "اشپیگل" با انتشار گزارشی به جشن و پایکوبی اخیر جوانان ایرانی پس از اعلام بیانیه لوزان اشاره و خاطرنشان کرد که ایرانیان به خصوص جوانان ایران "مدرن‌تر" از آن چیزی هستند که ناظران غربی تصور می‌کنند. این نشریه از نگاه‌های یکجانبه رسانه‌های غربی نسبت به ایرانیان انتقاد کرده و اشاره می‌کند که جشن اخیر نشان داد ایرانیان هنوز هم غرور ملی زنده و سالمی دارند. 
 
به گزارش خرداد، نشریه "اشپیگل" با اشاره به این که ایرانیان خواهان روابط خوب با غرب هستند می‌نویسد:"کدام کابینه‌ای در جهان را سراغ دارید که بیشترین تعداد وزرایش دارای مدرک دکترا از دانشگاه‌های امریکایی باشند. این میزان وزرای تحصیلکرده از دولت اوباما نیز بیشتر هستند. اکثر وزرای دولت روحانی تحصیلکرده غرب به خصوص امریکا می‌باشند. حسن روحانی خود در دانشگاه گلاسکو در رشته حقوق تحصیل کرده است." 
 
خبرنگار "اشپیگل" برای روشن‌تر شدن ذهنیت ناظران غربی به تمایلات ایرانیان برای نزدیکی به غرب اشاره کرده و می‌نویسد: "ایران امروز با گذشته تفاوت‌های زیادی دارد. شما می‌توانید در خیابان‌های شهرهایی مثل اصفهان و شیراز جوانانی را ببینید که به کافی شاپ می‌روند و به موسیقی غربی از جمله به آثار "باب دیلن" علاقه دارند. شما می‌توانید ببینید که ایرانیان از جهانگردان خارجی به گرمی و با مهمان‌نوازی استقبال می‌کنند. بدون تردید می‌توان گفت که ایران جزو معدود کشورهایی در خاورمیانه است که بسیاری از شهروندانش احساس خوبی نسبت به غرب دارند. در ایران در حالی تمایل به غرب وجود دارد که کیلومتری آن‌سوتر در عراق و سوریه داعش در حال پیش‌روی است و خواستار اجرای قوانین سختگیرانه است." 
 
خبرنگار اشپیگل در ادامه اشاره می‌کند که فروشگاه‌های لوکس تهران بیشتر شباهت به فروشگاه‌های مادرید اسپانیا دارند تا هاوانای کوبا و در این باره می‌نویسد:"علاوه بر فروشگاه‌های بزرگ عرضه کالاهای خارجی در ایران می‌توانید خودروهای مدل بالای پارک شده در خیابان از جمله پورشه را نیز ببینید. بسیاری در غرب دیدگاه یک‌جانبه‌ای نسبت به ایران دارند که نادرست است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین