کد خبر: ۲۹۰۴۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰

مرحله سوم فیلترینگ تا دو ماه دیگر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال از سه اپراتور تلفن همراه 19 میلیارد پیامک در دو هفته نوروز مبادله شد.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: فیلترینگ هوشمند در سال ۹۴ اجرایی می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمود واعظی در سخنانی به مناسبت آغاز سال 1394 برای کارمندان و کارکنان وزارت ارتباطات و فناروی اطلاعات افزود: تلاشمان بر این است که با اتکا به توان دانشمندان و محققان ایرانی فیلترینگ هوشمند را برای در اختیار داشتن اینترنت پاک اجرایی کنیم.

وی گفت: از نیمه اسفند وارد مرحله دوم فیلترینگ شدیم که البته مربوط به شبکه های اجتماعی نیست.

واعظی افزود: مرحله سوم فیلترینگ تا دو ماه دیگر اجرایی خواهد شد.

ارسال 19 میلیارد پیامک در دو هفته نوروز


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال از سه اپراتور تلفن همراه 19 میلیارد پیامک در دو هفته نوروز مبادله شد.

واعظی افزود: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از جمله تعبیه آنتن های سیار، در بخش های پیامک و صوت مشکل نداشتیم اما در بخش اینترنت با توجه به افزایش کاربران اینترنتی با برخی اختلالات مواجه بودیم.

درسال 94 افزایش تعرفه نداریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در بخش تلفن همراه و اینترنت ، در سال 94 افزایش تعرفه نخواهیم داشت.

واعظی افزود: با توجه به اجرای طرح همکدسازی ، کمیته ای در وزارت ارتباطات تشکیل شده و این کمیته در حال بررسی تعرفه های تلفن ثابت است.

وی گفت: از کیفیت اینترنت ارائه شده در کشور راضی نیستم و در مراحل مختلف به اپراتورها تذکر داده ام.

توسعه اینترنت به ۲۵ هزار روستا

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ به دنبال این هستیم که در سال ۹۴ به ۲۵ هزار روستا اینترنت و به روستاهای بالای 20 خانوار تلفن ثابت بدهیم.

وی با اشاره به کیفیت نامطلوب سرویس های اینترنتی به خصوص در ماههای پایانی 93 گفت: این مشکلات باید به سرعت بر طرف شود و ما تلاش خواهیم کرد شرایط مطلوبی برای خدمت رسانی به مردم ایجاد کنیم .

واعظی با اشاره به افزایش امکانات ارتباطی در کشور تاکید کرد:‌ بر اساس برنامه های تدوین شده برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام امکانات ارتباطی در سال 94 در مقایسه با سال 93 دو برابر خواهد شد.

وی با اشاره به هشت میلیون کاربر اینترنتی در کشور گفت: ‌با توجه به استفاده 20 میلیون نفر از گوشی های تلفن هوشمند در کشور انتظار داریم آمار استفاده از کاربران اینترنتی در کشور هم دو برابر شود .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به همزمانی آغاز سال جدید با دهه فاطمیه گفت: با عنایت حضرت فاطمه (س) انشاء‌الله سال خوبی برای مردم ایران پیش رو خواهد بود .

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام دولت و ملت همدلی و همزبانی افزود: با توجه به برنامه های دولت از زمان روی کار آمدن، نیازمند حمایت های مردمی بوده و هستیم و امیدواریم در سال 94شرایط این حمایت فراهم شود البته این همدلی و همزبانی باید دو سویه و دوجانبه باشد .

واعظی با تشکر از وزیر امور خارجه و تیم هسته ای کشورمان گفت : در مذاکرات هسته ای، تیم مذاکره کننده حماسه ای خلق کردند و موفق شدند پیروزمندانه از این کارزار بیرون بیایند.

وی با اشاره به سابقه خود در امور بین المللی و مذاکره با قدرت های بزرگ گفت: حضور و شرکت در مذاکراتی که ایران در یک سو و تمام قدرتهای بزرگ در سوی دیگر قرار دارند به واقع مشکل است اما با عنایت الهی مردم ایران در این مذاکرات به همه خواسته های خود به خصوص به حق مسلم هسته ای دست پیدا کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین افزود‌: ما در این مذاکرات به همه حقوق ملت در ابعاد مختلف دست پیدا کردیم و تحریم هایی که از ابتدا نیز تحریم های ظالمانه ای بودند، لغو خواهد شد.

وی این پیروزی را به مقام معظم رهبری و ملت ایران تبریک گفت و افزود: زمانی ما توفیق به دست خواهیم آورد که با همکاری بخش های دولتی و خصوصی مشکلات را از پیش پای ملت برداریم.

واعظی با اشاره به لزوم حضور بخش خصوصی در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موقعی ما موفق خواهیم بود که عرصه را برای حضور همه علاقه مندان در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات باز کنیم.

وی همچنین گفت:‌ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال 93 به بسیاری از اهداف خود دست یافت اما ما هنوز راضی نیستیم باید از فرصت ها استفاده کنیم و به خصوص در زمینه مناطق محروم و کمتر برخوردار کارهای بسیاری پیش رو داریم.

در این مراسم همچنین تعدادی از معاونان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ارائه گزارشی از عملکردشان در سال 93 و برنامه های دستگاههای زیرمجموعه خود در 94 پرداختند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین