کد خبر: ۲۹۰۵۰۳
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴

وزیر خارجه یمن: هواپيماهای روسی به طرفداران صالح و حوثی‌ها سلاح داده است

ریاض یاسین گفت: علی عبدالله صالح عناصر القاعده را در شهر المکلا تحریک کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : وزیر مستعفی امور خارجه یمن مدعی شد هواپیماهای روسیه به شبه نظامیان علی عبدالله صالح و حوثی ها سلاح منتقل کرده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ریاض یاسین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الحدث درباره اوضاع یمن و تلاش حوثی ها برای نفوذ به بندر عدن، گفت: به نظر می رسد بین حوثی ها و علی عبدالله صالح و ایران هماهنگی وجود دارد و اکنون روسیه نیز وارد عمل شده است. روسیه باید ابتدا حملات کورکورانه و وحشیانه نیروهای علی عبدالله صالح و حوثی ها به شهر عدن را محکوم کند. علت اقدام آن ها برای به دست گرفتن کنترل این شهر، این است که آن ها برنامه مشترکی با روسیه و ایران و حامیان آن ها دارند.
وی افزود: در صفوف شبه نظامیان علی عبدالله صالح و حوثی ها شکاف و دودستگی های زیادی به وجود آمده است.

ریاض یاسین که هم اکنون در ریاض اقامت دارد، اظهار داشت: من از روسیه می خواهم از طریق روابط قوی که با ایران و حوثی ها و علی عبدالله صالح دارد، اعمال فشار واقعی را برای متوقف کردن حمله وحشیانه به عدن آغاز کند. در این هنگام می توان از مناطق امن یا آتش بس سخن گفت اما اگر حمله به عدن ادامه پیدا کند این اقدام اشتباه است.

وی درباره درخواست روسیه برای برقراری آتش بس در یمن، گفت: موضع روسیه متناقض است و با آنچه رخ می دهد منسجم نیست. موضع روسیه به نفع علی عبدالله صالح و حوثی ها است و قصد دارد زمان بیشتری برای آن ها فراهم کند تا بتوانند تجدید قوا کنند. وزیر مستعفی امور خارجه یمن افزود: اطلاعاتی در اختیار داریم که نشان می دهد هواپیماهای روسیه که برای خارج کردن اتباع خود در یمن فرود آمده اند حامل تجهیزات و سلاح بوده و در اختیار حوثی ها قرار گرفته است.

مسائل زیادی وجود دارد که نشان می دهد در این زمینه با روسیه و ایران هماهنگی وجود دارد. به نظر من روسیه می خواهد در یمن نقش داشته باشد. مجری شبکه پرسید شما به صراحت و مستقیما روسیه را به حمایت از حوثی ها و شبه نظامیان علی عبدالله صالح متهم می کنید، اکنون نفع روسیه از اوضاع یمن چیست؟ وی پاسخ داد: به نظر من اجماع بین المللی و منطقه ای وجود دارد مبنی بر اینکه آنچه در یمن رخ می دهد باید متوقف شود. اگر حوثی ها و علی عبدالله صالح می خواهند وارد هر سازش و راه حلی شوند باید حمله به عدن را متوقف کنند.

ریاض یاسین گفت: علی عبدالله صالح عناصر القاعده را در شهر المکلا تحریک کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین