کد خبر: ۲۹۰۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳

حضور اوباما در نشست قاره آمریکا و احتمال دیدار با رائول کاسترو

رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است در نشست قاره آمریکا در پاناما شرکت کند؛ گردهمایی که می‌تواند منجر به نخستین دیدار رهبران کوبا و آمریکا در نیم قرن اخیر شود.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است روز پنجشنبه به جامائیکا و سپس به پاناما سیتی برود تا با رهبران قاره آمریکا دیدار کند.

"رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا نیز تایید کرد که در این نشست حضور خواهد یافت اما چند روز مانده به نشست قاره آمریکا، دیپلمات‌ها همچنان درباره چگونگی روند برگزاری این نشست رایزنی می‌کنند.

یکی از مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفت: این رهبران برای چندین ساعت با یکدیگر خواهند بود و این یک همکاری متقابل با رائول کاسترو خواهد بود.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که روابط دیپلماتیک میان واشنگتن و هاوانا باید از سر گرفته شود و آمریکا برای پایان دادن به تحریم‌ها علیه کوبا به سمت جلو پیش می‌رود.

در همین حال، در نظرسنجی دو موسسه درباره روابط میان کوبا و آمریکا مشخص شد که 51 درصد معتقدند سیاست اوباما در عادی‌سازی روابط راهی به سمت جلو است.

گروه‌های غیردولتی منتقد کوبا برای شرکت در این نشست جامعه مدنی که به موازات نشست رهبران قاره آمریکا برگزار می‌شود، دعوت شده‌اند و اوباما نیز انتظار می‌رود که در این گردهمایی شرکت کند و به دور از چشم رسانه‌ها در یک جلسه پرسش و پاسخ حضور داشته باشد.

اگر این گروه‌های غیردولتی از خروج از کوبا منع شوند یا اوباما به دنبال انتقاد شدید از دولت هاوانا در اظهاراتش باشد، تمامی امیدها به برقراری مجدد روابط دیپلماتیک میان دو طرف به یاس بدل می‌شود.

به گزارش ایسنا، نشست قاره آمریکا در حالی برگزار می‌شود که آمریکا اخیرا علیه ونزوئلا دست به اعمال تحریم‌هایی زده است و این اقدام باعث نگرانی و حتی خشم رهبران آمریکای لاتین چون رائول کاسترو، اوو مورالس، رئیس‌جمهوری بولیوی و دانیل اورتگا رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین