کد خبر: ۲۹۰۶۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷

درخواست یک نماینده مجلس در صحن علنی: افرادی که در تحریم نقش داشتند باید محاکمه شوند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خواستار محاکمه افرادی شد که در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشتند و تصریح کرد: این امر باید درس عبرتی شود تا کسی به خاطر عقاید شخصی با سرنوشت یک ملت بازی نکند.
آفتاب‌‌نیوز : جواد هروی در جلسه علنی امروز یکشنبه (16 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک آغاز سال نو فاطمی گفت:
شایسته است از تلاش‌های هیات هوشیار مذاکره کننده ایرانی قدردانی نموده و اعلام کنیم که ما به آنها اعتماد داریم و نگران عملکرد آنها نبوده و نیستیم، لکن از خدعه و زیاده‌خواهی دولت‌های استکباری نگرانیم زیرا دولت آمریکا همچنان غیر قابل اعتماد است.

به گزارش خانه ملت، هروی توضیح داد: این دل نگرانی مانع از توقعات بی‌مورد داشتن در این سطح از مذاکرات است زیرا امروز در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) منطق طلبی جمهوری اسلامی ایران بر اقتدار نظامی دول غربی فائق گشته و نرمش قهرمانه در آستانه حصول نتیجه است لکن هوشیاری خویش را نباید از دست دهیم تا دیگر شاهد قراردادهای تاریخی همچون گلستان و ترکمانچای نباشیم.

این نماینده مجلس گفت:‌ دولت‌های غربی باید بدانند امروز شبیه دانستن دولت و نظام ما به دولت قاجار یا اصل امتیازدهی‌ها و دکتر ظریف هوشمند به میرزا ابوالحسن خان ایلچی، سفیر ساده‌دل قجری اشتباه محض است و باید در آن تجدیدنظر کنند.

او گفت: امروز لجبازی‌های بین المللی به مذاکره و توافق مبدل گردیده و این مفهوم کاملا روشنی است و هیچ کس حق ندارد به بهانه نگرانی، خوشحالی مردم را به دغدغه تبدیل کند مگر رژیم صهیونیستی.

هروی بیان کرد: پایان این مذاکرات، پایان عصر تنش زایی و آغاز دوران تنش زدایی برای ایران و منطقه خاورمیانه در فضای بین المللی خواهد بود.

او با بیان اینکه حضور دو وزیر خارجه فعلی و قبلی در تیم مذاکره کننده به معنای همدلی و همزبانی است و جای تحسین دارد، گفت: لازم است اتمام حجت شود که کسانی که دیروز در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشته اند و افرادی که امروز در تبیین توافق به ضرر ملت ایران نقش ایفا می‌کنند، باید محاکمه شوند تا درس عبرتی شود که به خاطر عقاید شخصی نمی‌توان با سرنوشت یک ملت نجیب به سهو یا عمد بازی کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه توافق نهایی باید در بردارنده لغو کامل تحریم‌ها و تهدیدها علیه ایران باشد، خطاب به باراک اوباما گفت: آقای اوباما بیایید نشان دهید صداقت در عرصه بین الملل هنوز شان و بها دارد و برای شنیدن آن گوش‌های شنوای بسیار است؛ هر چند شما در کتاب «جسارت و امید» خود در سال 2007 اذعان و پیش بینی کرده بودید در تالار سنای آمریکا گوش شنوایی نیست.

او ادامه داد: حال که دنیا به حقانیت تحقیقات صلح آمیز ما صحه نهاده است باید محققان و دانشمندان ایرانی به پا خیزند زیرا زمان تلاش و خلاقیت است و ما می‌خواهیم اثبات کنیم نه تنها هیچ شباهتی با کره شمالی نداریم بلکه می‌خواهیم آغازگر عصر طلایی دیگری در تولید علم جهانی باشیم.

هروی در ادامه از اقدامات دستگاه قضا در ماه‌های پایانی سال 93 تقدیر کرد و گفت: انتظار می‌رود این روند تداوم یافته و با هر مایه فساد در هر لباس و پستی برخورد شود زیرا در نظام جمهوری اسلامی ایران خون هیچ کس رنگین‌تر از دیگران نیست و همه در مقابل قانون برابرند.

او تاکید کرد: عاملان و جرثومه‌های فساد در هر جایگاه، باید از عدالت دستگاه قضا در هراس باشند و زمان آن فرا رسیده که عوامل اختلاس و مفاسد ملی معرفی و با آنان برخورد شود و به حساب و اموال تمام مقامات سیاسی رسیدگی و نظارت شود.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود از عدم اجرای قسمت اعظم قانون برنامه پنجم توسعه انتقاد کرد و توضیح داد: در حالی که امسال برای تدوین برنامه ششم توسعه آماده می‌شویم و این نکته برای مجلس و نمایندگان باید بسیار قابل تامل باشد، از رئیس جمهور و تمامی صاحب نظران پژوهشی درخواست آسیب شناسی داریم زیرا این نقیصه با حیات کشور و مردم گره خورده است و لازم است برنامه ششم توسعه گرفتار این مصیبت غیر قابل اغماض نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
8
حرف دل مردمو زدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
10
کسانی که دیروز در تشدید تحریم‌ها علیه ایران نقش جدی داشته اند و افرادی که امروز در تبیین توافق به ضرر ملت ایران نقش ایفا می‌کنند، باید محاکمه شوند تا درس عبرتی شود که به خاطر عقاید شخصی نمی‌توان با سرنوشت یک ملت نجیب به عمد بازی کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین