کد خبر: ۲۹۰۶۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶

تلاش کاخ سفید برای راضی کردن کنگره

اعضای بدبین کنگره آمریکا ممکن است به حرف دولت اوباما در مورد پذیرش توافق با ایران اعتماد نکنند، چرا که اصولا اکثر نمایندگان کنگره به ایرانی‌ها اعتماد ندارند، بنابراین کاخ سفید به دنبال آن است تا از طریق توجیه‌های علمی به کنگره بفهماند که این توافق مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز : کاخ سفید به دنبال آن است تا از طریق توجیه‌های علمی به کنگره بفهماند که توافق با ایران توافق خوبی است.

به گزارش نشریه پلوتیکو، اعضای بدبین کنگره آمریکا ممکن است به حرف دولت اوباما در مورد پذیرش توافق با ایران اعتماد نکنند، چرا که اصولا اکثر نمایندگان کنگره به ایرانی‌ها اعتماد ندارند، بنابراین کاخ سفید به دنبال آن است تا از طریق توجیه‌های علمی به کنگره بفهماند که این توافق مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای خواهد شد.

در واقع کاخ سفید قصد دارد در طول هفته آینده اعلام کند که کارشناسان و متخصصان هسته‌ای این توافق را توافق خوبی می‌دانند، پس شما نیز باید به آن اعتماد کنید و به این صورت مانع تلاش کنگره برای لغو توافق شود.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید نیز روز جمعه با توجه به این که ممکن است برخی از نمایندگان تندروی کنگره به هیچ وجه نخواهند توافق با ایران را بپذیرند، اظهار کرد: جزییات فنی و علمی این توافق قطعاً همه نمایندگان را راضی خواهد کرد.

او ادامه داد: اگر این توافق را از لحاظ جزییات با کارشناسان برجسته حوزه‌های هسته‌ای، علمی و انرژی مورد بررسی قرار بگیرد. همه خواهند فهمید که این یک توافق خوب است.

وی گفت:‌ اوباما در طول مذاکرات هسته‌ای ایران به مذاکره کنندگان بارها هشدار داده بود که تنها توافقی را خواهد پذیرفت که کارشناسان و دانشمندان هسته‌ای آن را تایید کنند و اطمینان دهند که این توافق مانع راه دستیابی ایران به توافق هسته‌ای خواهد شد.

همچنین ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا نیز در گفت‌و‌گو با شبکه خبری ان. پی. آر گفت:‌ این یک توافق خوب است و همه راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای را مسدود می‌کند و همه چیز در آن در نظر گرفته شده است.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز بدون توجه به گزارش‌های آژانس درباره ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران گفت:‌ کارشناسان هسته‌ای دولت اوباما همه تلاش و دقت خود را صرف بررسی جزییات این توافق کردند، کاهش تعداد زیادی از سانتریفیوژهای ایران کلید اصلی جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است.

او تصریح کرد: کارشناسان و دانشمندان وزارت انرژی که تاکنون عضو هیچ خبری نبوده و سابقه سیاسی نیز نداشته‌اند،‌ اطمینان دارند که زمان گریز هسته‌ای ایران حداقل یک سال خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین