کد خبر: ۲۹۰۷۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳

میزبانی گروه مراکز فرهنگی و گردشگری تهران از میهمانان نوروزی پایتخت

طرح تکریم حجاب برتر فرصتی است تا بانوان با حجاب برتراز برنامه ها به صوت رایگان استفاده کنند. این طرح به صورت پایلوت در این باغ موزه و در جهت تشویق از این بانوان ،همچنین اشاعه فرهنگ حجاب برتراجرا شده.
آفتاب‌‌نیوز :
درست دو روز مانده به آغاز سال94چادرهای عشایربرپا شد؛آن هم درباغ موزه قصر تهران. عشایر اقوام مختلف ازگنبدکاووس، ترکمن،گلستان، سیستان وبلوچستان، قشقاییِ فارس و... با اجرای «جشنواره اقوام» این بار همه به میزبانی آمده اند. به میزبانی از میهمانان که درسفرهای نوروزی به تهران می آیند. دیگ ها روشن شد وهر قوم درحال پخت و پز غذاهای محلی همچنین ارائه تولیدات و سوغات خاص خود  بودند. باغ موزه قصر برنامه های دیگری نیزداشت. میهمانان می توانند از ورزش های باستانی در زورخانه این باغ موزه بازدید کنند. همچنین با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ومعرفی هنرمندان منتخب، آثارصنایع دستی آنها همچون معرق، جاجیم بافی، گلیم بافی، سفال، مینیاتور و.... به معرض نمایش گذاشته شد.     

از سوی دیگر طرح تکریم حجاب برتر فرصتی است تا بانوان با حجاب برتراز برنامه ها به صوت رایگان استفاده کنند. این طرح به صورت پایلوت در این باغ موزه و در جهت تشویق از این بانوان ،همچنین اشاعه فرهنگ حجاب برتراجرا شده. 

مهدی محمود اقدم مشاور معاون ودبیرگروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهرتهران درجریان بازدید از نحوه ارائه خدمات درمراکز تابعه گروه در ایام نوروز گفت:« گروه مراکز فرهنگی و گردشگری شهر تهران در راستای اجرایی کردن طرح فرهنگ گشت همزمان با برگزاری طرح گردشگری مهمان طهران توسط ستادگردشگری نوروزی با دراختیارگذاشتن ظرفیتهای مراکز خود درمسیرهای 16گانه تهرانگردی به ارائه خدمات متنوع فرهنگی وگردشگری به شهروندان و میهمانان محترم نوروزی از 28 اسفندماه اقدام کرده است. اجرای هدفمند برنامه های گردشگري درشهر باعث مي شود شهروندان لذت بيشتري از زندگي ببرند.گسترش اين برنامه ها سبب توسعه گردشگری خارجی درپایتخت ایران اسلامی خواهد شد و توسعه گردشگری فلسفه تشکیل گروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهر تهران توسط مدیریت شهری است. بنابراین کلیه زحمتکشان گروه مراکز فرهنگی گردشگری شهر تهران، سرمایه های اصلی گسترش توریسم پایتخت هستند. ازسوی دیگر سیاست کلی شهرداری تهران تحول زیرساختهای زندگی شهری است و صنعت توریسم وگردشگری به عنوان یکی از شاخصهای ارزیابی شهرهای پیشرفته از این قاعده مستثنی نیستند.» 

حالا دیگر رادیو هم دست به کار شده و در این باغ موزه؛ برنامه های خود را برای میهمانان طهران اجرا می کند.  ناگهان مهمان آشنایی می آید. بله. حجت الاسلام و المسلمین امرودی معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران  که خود رئیس ستاد گردشگری نوروزی تهران است؛ آمده تا از نحوه پذیرایی مهمانان تهران بازدید کند. در این بازدید مهدی محمود اقدم مشاور معاون ودبیرگروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهر تهران، ایزدیان مشاور معاون و رئیس کمیته انتصابات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جمعی از مدیران ارشد این معاونت و مسئولین باغ موزه قصر ایشان راهمراهی می کنند. رادیو تهران از این فرصت استفاده می کند و از وی دعوت می کند تا توضیحاتی درخصوص برنامه های شهرداری تهران در طرح گردشگری مهمان طهران ارائه دهد. در ادامه امرودی و هیات همراه از جشنواره اقوام، نمایشگاه صنایع دستی اصیل، نمایشگاه های گالری موزه مارکوف و.... بازدید می کنند.

این تنها یکی ازمراکز تابعه گروه مراکز فرهنگی وگردشگری شهرتهران است که درایام نوروز با اجرای برنامه های مفرح، سعی درمیزبانی شایسته از میهامان تهران داشت و سبب گسترش گردشگری نوروزی شد. خانه موزه عزت الله انتظامی یکی دیگر از این مراکز بود. اجرای برنامه های متنوع و نمایشی از جمله نمایش «عطر یاس» با موضوع شهادت دخت گرامی پیامبراکرم(ص)و موضوع شهدای هشت سال دفاع مقدس،«عید اومد بهار اومد» نمایشی خیمه شب بازی که فلسفه نوروز را به زبان کودکان تشریح می کند،«پرده خوانی حضرت فاطمه (س)»، نمایشگاه عکس نمایش های اجرا شده درسال1393،ایستگاه طراحی و نقاشی برای کودکان که با حضورمربیان خبره سعی در تلفیق هنرهای سمعی و بصری همچون نمایش در فرآیند نقاشی های کودکان داشت.

یکی دیگر از مراکز فرهنگی گردشگری شهر تهران؛ خانه موزه شهید بهشتی است. این خانه موزه نیز با برگزاری جشنواره نوروزی با نام«سیمرغ در نوروز» به ارائه خدمات شایسته فرهنگی وگردشگری به میهمانان نوروزی پرداخت. منطقه فرهنگی گردشگری عباس آباد،موزه حیات وحش دارآبادو....از دیگرمراکز فرهنگی وگردشگری شهر تهران هستند ودر ایام نوروزی کلیه مدیران وپرسنل این مراکز با تلاش خستگی ناپذیر فضا را برای بازدید میهمانان تهران مهیا کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین