کد خبر: ۲۹۰۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵

نکاتی مهم هنگام استفاده از دستگاه‌های کارت خوان

در مراکزی که بیش از یک دستگاه کارتخوان در اختیار دارند، مراقب رفتار پذیرنده به مننظور جلوگیری از استفاده هم زمان از دو دستگاه کارت خوان باشید.
آفتاب‌‌نیوز :
بانک صادرات ایران در راستای حفظ صیانت از حقوق مشتریان و دارندگان کارت بانکهای عضو شتاب نکات حائز اهمیت به هنگام استفاده از دستگاه های کارت خوان را اعلام می نماید.

به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی بانک صادرات، این بانک به منظور صیانت از حقوق مشتریان و جلوگیری از سؤاستفاده‌های احتمالی نکات حائز اهمیت به هنگام استفاده از دستگاه های کارت خوان را بشرح زیر اعلام می نماید.

١.    رمز کارت بانکی شما به مثابه امضای شما می باشد، از افشای عدد رمز نزد دیگران خودداری نمایید.

٢.    حتی الامکان از دادن کارت بانکی خود به پذیرندگان پرهیز نموده و در غیر اینصورت ناظر رفتار پذیرندگان باشید.

٣.    در مراکزی که بیش از یک دستگاه کارتخوان در اختیار دارند، مراقب رفتار پذیرنده به مننظور جلوگیری از استفاده هم زمان از دو دستگاه کارت خوان باشید .

٤.    مطابق با دستورالعمل های بانک مرکزی ج.ا.ا صرفا عدد رمز کارت بانکی خود را شخصاً بر روی دستگاه کارتخوان وارد نمایید.

٥.    پس از اتمام کار با دستگاه کارتخوان، همواره از دریافت کارت بانکی به همراه رسیدهای چاپ شده دستگاه (اعم از رسید خریدهای موفق یا ناموفق و رسیدهای مانده گیری) اطمینان حاصل نموده و با شماره کارت بانکی و تاریخ مطابقت دهید.

٦.    عدم تطابق مشخصات پذیرنده (نام فروشگاه) با مشخصات مندرج بر روی رسید دستگاه کارتخوان را به صاحب مرکز اعلام نمایید و پس از تأیید ایشان حتی الامکان کارت ویزیت، کارت فروشگاه یا هر مدرک قابل دسترس که مشخصات آن مرکز را ارائه نموده باشد، در یافت نمایید.

٧.    به هنگام ورود عدد رمز کارت بانکی خود بر روی دستگاه کارتخوان، همواره مراقب شیشه های رفلکس، آیینه های دوطرفه، دوربین های مدار بسته فروشگاه ها به ویژه دوربین های عمود بر صندوق و پایانه‌های فروشگاهی باشید .

٨.    رسید چاپی دستگاه کارتخوان و سایر اسناد (فاکتور خرید) را حداقل به مدت یک هفته و تا زمان اطمینان از صحت صورتحساب بانکی و رفع اختلافات احتمالی نزد خود نگهداری نموده و تعداد روزهای تعطیل را نیز به مدت زمان نگهداری اسناد اضافه نمایید.

٩.    به هنگام مواجهه با کارتخوان های سیار در مراکز مختلف (رستوران ها، نماینده پخش کالا و موارد مشابه) ، نسبت به شناسایی افراد و تطابق رسیدهای چاپ شده از دستگاه با مرکز مورد نظر اقدام نمایید.

١٠.    در صورت دریافت رسید چاپی «تراکنش ناموفق» یا کسر وجه از حساب بدون دریافت رسید از دستگاه کارتخوان، موضوع را در اولین فرصت ممکن از طریق بانک و مرکز امداد مشتریان شرکت ارائه دهنده خدمات پرداخت به طور هم زمان پیگیری نمایید.

شایان ذکر است این بانک به منظور افزایش دسترسی هموطنان به خدمات نوین کیش بیش از ٤٧٠ هزار دستگاه کارت خوان را در فروشگاه ها و مراکز مختلف تفریحی و رفاهی نصب نموده که به طور متوسط دستگاه های این بانک ٣٦ میلیون تراکنش مالی دارندگان کارت بانکهای عضو شتاب را با موفقیت به انجام می رسانند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین