کد خبر: ۲۹۰۸۵۸
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

احتمال اعدام قاتل دانشجویان مسلمان در چپل هیل آمریکا

قاضی دادگاهی در کارولینای شمالی گفته است که امکان صدور مجازات اعدام برای یک مرد متهم به قتل سه دانشجوی مسلمان وجود دارد.
آفتاب‌‌نیوز : اورلاندو هادسون قاضی دادگاه گفت که با توجه به شواهد موجود که دادستان ها ارائه کرده اند کریگ استفان هیکس برای مجازات اعدام "واجد شرایط است."

او متهم به قتل ضیا برکات (اهل سوریه)، همسرش یسر محمد ابو صالحه و خواهر او رزان محمد ابو صالحه (هر دو فلسطینی) است.
دادستان ها گفتند که آقای هیکس به در خانه این سه نفر در شهر چپل هیل رفت و به آنها شلیک کرد.
خانواده مقتولان در دادگاه تلاش کرده اند که او به جنایت ناشی از تنفر متهم شود، چون می گویند فرزندانشان به خاطر هویت دینی خود هدف قرار گرفتند.

محققان فدرال یک تحقیقات جداگانه را شروع کرده اند و به گفته راجر اکولز دادستان محلی امکان افزایش اتهامات آقای هیکس وجود دارد اما او گفت:‌ "در حال حاضر اتهام او قتل درجه یک است که بالاترین اتهامی است که می توان در آن گناهکار شناخته شد و تمرکز ما بر این است."

قتل این سه دانشجوی جوان در ماه فوریه باعث انزجار در سطح بین المللی به خصوص در شبکه های اجتماعی شد و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قتل آنها را "بی رحمانه و مایه انزجار" خواند و گفت هیچ کس در آمریکا نباید "به خاطر شکل ظاهر" یا "نوع نیایش" هدف قرار گیرد.

به گفته دادستان ها در محل زندگی آقای هیکس ده ها سلاح پیدا شده است. او هنگام تسلیم شدن پس از قتل ها یک اسلحه کمری همراه داشت.

به گفته پلیس او همچنین عکس ها و یادداشت هایی در کامپیوترش درباره اینکه همسایگانش چطور از پارکینگ های اطراف استفاده می کنند داشت.

به گزارش خبرآنلاین، همسایگان متهم او را آدمی عصبانی توصیف می کنند که مکررا در مورد مسائلی مثل پارکینگ یا صدای موسیقی با دیگران مجادله می کرد و گاه در این مجادلات اسلحه به کمر داشت.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین