کد خبر: ۲۹۰۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
دلواپسان زمستان سال 91 را یادشان هست؟

در مذاکرات، رییس‌جمهور به وعده انتخاباتی خود عمل کرد

غلامعلی دهقان با اشاره به اینکه در مذاکرات اخیر رییس‌جمهور کشورمان به وعده انتخاباتی خود عمل کرد، خاطرنشان کرد: روحانی در دوره رقابت‌های انتخاباتی گفته بود هم باید سانتریفیوژ بچرخد و هم رونق اقتصادی و بهبود کسب و کار سرلوحه دولت بعدی باشد. در این تفاهم عملا به هر دوی این نکته‌ها توجه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد که نباید مذاکرات هسته‌ای با نگاه جناحی و سیاسی مورد تحلیل قرار گیرد.

به گزارش آفتاب، غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، با اشاره به اینکه در مذاکرات اخیر رییس‌جمهور کشورمان به وعده انتخاباتی خود عمل کرد، خاطرنشان کرد: روحانی در دوره رقابت‌های انتخاباتی گفته بود هم باید سانتریفیوژ بچرخد و هم رونق اقتصادی و بهبود کسب و کار سرلوحه دولت بعدی باشد. در این تفاهم عملا به هر دوی این نکته‌ها توجه شد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه اظهار کرد: این تفاهم اثبات کرد که مدل بازی برد_ برد ایران و 1+5 الگوی مناسبی برای حل و فصل منازعات در مناسبات بین‌المللی است زیرا معمولا در منازعات بین‌المللی یک طرف بازی باید برنده شود و طرف دیگر بازنده، اما در بیانیه اخیر ایران و 1+5 هر دو طرف برنده نسبی هستند و هر دو این بیانیه را مرضی‌الطرفین می‌دانند.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از ارزیابی خود از بیانیه مشترک ایران و 1+5، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که دنبال بمب اتمی نیست. در این زمینه فتوای رهبری هم تولید بمب را حرام اعلام کرده است بنابراین اگر اقدامی در تفاهم ایران با 1+5 صورت گرفته در راستای اعتمادسازی بوده است.‌ پذیرش محدودیت‌ها مثل کاهش سانتریفیوژها و کاهش غنی‌سازی در راستای سیاست نرمش قهرمانانه بوده تا به جهانیان اعلام شود ایران هیچگاه دنبال بمب اتم نیست.

دهقان همچنین با اشاره به اینکه برخلاف نظر دلواپسان داخلی، پذیرش محدودیت‌ها از موضع انفعال نبوده است، گفت: این سیاست بر اساس قاعده مصلحت بوده و از جهت خنثی‌کردن نقشه‌های دشمنانی است که همیشه ما را متهم به تولید بمب اتم کرده‌اند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در ادامه با بیان اینکه ایران‌هراسی دشمنان سیاست خارجی کشورمان را در این سال‌ها در بن‌بست قرار داده بود، افزود: اما تفاهم سیاسی ایران با 1+5 برون‌رفتی از این بن‌بست است چرا که آثار مثبت آن به تدریج آشکار می‌شود. لغو قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل خبری خوشایند است که تهدیدهای بالقوه نسبت به ایران را خنثی می‌کند.

وی درباره لزوم حمایت از نتایج مذاکرات هسته‌ای، گفت: نباید مذاکرات هسته‌ای را جناحی دید. در این سال که از سوی رهبری همدلی و همزبانی نامیده شده است باید بیش از گذشته به فکر منافع ملی بود. در واقع بسیار اشتباه است که مذاکرات هسته‌ای را از منظر جناحی تحلیل کنیم. کسانی که به نتایج مذاکرات با تردید می‌نگرند نباید زمستان 91 را فراموش کنند که قیمت ارز و طلا هر ساعت تغییر می‌کرد. در واقع نباید گذشته را فراموش کرد و به این نکته توجه کرد که در مقاطعی از تاریخ می‌توان با نرمش قهرمانانه منافع ملی را بهتر تامین کرد. اکنون بهتر می‌توان فهمید که چرا رهبری سال جاری را سال همدلی و همزبانی نامیده‌اند.

این فعال سیاسی افزود: وقایع تاریخی در اسلام مثل فتح مکه، صلح امام حسن(ع) و پذیرش ولایت عهدی توسط امام رضا(ع) و همچنین پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام خمینی(ره) نباید هیچگاه فراموش شود.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اینکه کشور به آرامش و ثبات نیاز دارد، خاطرنشان کرد: سیاست راهبردی رهبری و طرح نرمش قهرمانانه از سوی ایشان، شجاعت رییس‌جمهور و بیان اینکه هم باید سانتریفیوژ بچرخد و هم چرخ کارخانه‌ها، تیزهوشی وزیر امور خارجه کشورمان و پیگیری دیپلماسی اعتدالی توانست منافع کشورمان را به خوبی تامین کند بنابراین باید از همه این مجموعه تشکر کرد.

وی در پایان گفت: اعضای حزب اعتدال و توسعه رضایت خود را از این تفاهم تاریخی اعلام کرده و از رهبری، دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تشکر می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ALI
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
درحوزه سياستهاي داخلي وازاديهاي سياسي واجتماعي ودرزمينه علوم ارتباطات واطلاعات بسيار عقبتر از شعارهاي انتخاباتي عمل كرده است.همچنان چماقداران درهرجلسه اي كه صداي مخالفي بلند شود حاضرند حتي نمايندگان مجلس هم امنيت ندارند درزمينه سرعت اينترنت حرفهاي وزير ارتباطات مارا ياد دوران سياه احمد نژاد مي اندازد به اين وزير بگوييد به اين دروغگوييها پايان دهد....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین