کد خبر: ۲۹۰۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

تمرین‌تیراندازی‌شبانه‎ناوهای‎ایرانی/تصاویر

ناوگروه سی و سوم نداجا در ادامه ماموریت خود شب گذشته طی تمرینی در چندین نوبت به اهداف هوایی تیراندازی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :  ناو گروه سی و سوم اعزامی نیروی دریایی ارتش متشکل از ناو لجستیک بندرعباس و ناو موشک انداز شهید دریابان نقدی در مراحل پایانی ماموریت خود در آبهای آزاد و جنوب شرق آسیا، به انجام تمرینات عملیاتی رزمی در دریای عمان پرداخت.

به گزارش فارس، از آنجا که یکی از اهداف اصلی ناوگروههای اعزامی نداجا به آبهای آزاد، حراست از خطوط مواصلاتی و محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر خطرات است، تمرین تیراندازی و مقابله با اهداف هوایی یکی از عملیات های مهم در طول این ماموریت‌هاست.

در ناوگروه سی و سوم نیز این تمرین با هماهنگی و دقت بالای پرسنل صورت گرفت و شب گذشته در چندین نوبت به اهداف هوایی تیراندازی شد.



در این تمرین شبانه 4 قبضه توپ 20 م.م از ناوبندرعباس و سامانه‌های توپ 40 م.م و 20 م.م ناو نقدی اقدام به تیراندازی کردند.

پیش از انجام این تمرین، پیام واضح و روشنی حاوی زمان دقیق (تاریخ و ساعت) و نیز موقعیت جغرافیایی محل تیراندازی به زبان لاتین بر روی کانال عمومی به اطلاع همه شناورهای موجود در منطقه رسیده و پس از اطمینان از ایمن بودن منطقه، اقدام به انجام ماموریت می‌شود.



ناوگروه سی و سوم اطلاعاتی، عملیاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ماموریت خود را از ابتدای بهمن ماه سال گذشته آغاز کرده و تاکنون در بنادر کشورهای سریلانکا، اندونزی و هند پهلو گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین