کد خبر: ۲۹۰۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۸

شریعتمداری: دولت از مشارکت بخش خصوصی برای آبادانی استان ها حمایت می کند

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: به بخش خصوصی اطمینان می دهیم که حضور و مشارکت آنها در آبادانی استان ها و به تبع آن کشور، حمایت جدی دولت را به دنبال خواهد داشت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد شریعتمداری روز سه شنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان گیلان افزود: دولت یازدهم اهتمام زیادی به عمران کشور دارد و گواه این ادعا رقم تخصیص یافته قطعی بودجه های عمرانی در سال های 92 و 93 است که با وجود مشکلات مالی و تضییقات بودجه ای فراوان، بی نظیر بوده و طی همین دو سال رشد قابل توجهی داشته است.

وی در این جلسه که رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، تعدادی از نمایندگان استان گیلان و جمع زیادی از مدیران دستگاه ها و سازمان های توسعه ای و بانک ها نیز حضور داشتند، گفت: در چهارده سفر رییس جمهوری به استان ها، مشابه این جلسه برگزار شده که کمک موثری به توسعه استان ها فراتر از اهداف نظام برنامه ریزی کشور، بدون ایجاد اخلال در این نظام داشته است.

معاون اجرایی رییس جمهوری با اشاره به حساسیت و سخت گیری رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای عدم اخلال در نظام برنامه ریزی کشور اظهار داشت: در نتیجه گفت وگوهایی که در چنین جلساتی بین مدیران نهادهای خصوصی و دولتی مسوول در توسعه کشور انجام شده، توفیقات خوبی در زمینه جذب مشارکت و سرمایه از داخل و خارج کشور برای توسعه استان ها حاصل شده است، بدون آنکه در نظام برنامه ریزی کشور خللی وارده شده باشد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با توصیف مصادیقی از جذابیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در استان گیلان ادامه داد: علاوه بر کاستی هایی که برخی محدودیت های اعمال شده در سال های گذشته بر صنعت استان برجا گذاشته، امروز وضعیت کشاورزی گیلان نیز با توجه به اینکه تولید برخی محصولات خاص در این منطقه انجام می شود ، چندان مطلوب و قابل دفاع نیست.

وی اشتغال را مشکل اول گیلان ذکر و تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری چنین جلساتی و هم اندیشی و گفت وگوهای انجام شده طی آن، بار اصلی سرمایه گذاری و آبادانی کشور از عهده نظام بودجه ریزی کشور به بخش خصوصی منتقل شود.

**رییس جمهوری به وعده های خود پایبند است

محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نیز در پایان این جلسه با بیان اینکه رییس جمهوری بر وعده ها و قول های خود به مردم پایبند است، گفت: چنین جلساتی در راستای آن برگزار می شود تا دکتر روحانی طبق وعده خود با مردم در سفر به استان ها، قول هایی به مردم بدهد که از امکان اجرای آنها در زمان معین اطمینان داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین