کد خبر: ۲۹۱۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸

داماد اردوغان کاندیدا شد

احزاب سیاسی اصلی ترکیه لیست نامزدهای خود را برای انتخابات پارلمانی ژوئن تقدیم مقام‌های انتخاباتی کردند و نام داماد بزرگ اردوغان در میان کاندیداها به چشم می‌خورد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه، برات آل بایراک، همسر اسراء اردوغان یکی از نامزدهای حزب حاکم عدالت و توسعه در استانبول است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه رابطه نزدیکی با خانواده آل بایراک خصوصاً پدر برات آل بایراک دارد. بسیاری از رهبران جهان ژوئیه 2004 در مراسم عروسی اسراء، دختر بزرگ اردوغان و برات آل بایراک حضور داشند.

داماد اردوغان تا اواخر 2013 مدیر اجرایی شرکت کالیک هلدینگ بود اما اخیراً تحلیل‌های اقتصادی در روزنامه‌های حامی دولت می‌نوشت و از احتمال به دست گرفتن پست دولتی سخن می‌گفت.

پیش از این شایعاتی مبنی بر ورود سمیه اردوغان، دختر جوان رئیس‌جمهوری ترکیه به رقابت‌های انتخاباتی و تلاش برای ورود به پارلمان 550 عضوی ترکیه منتشر شده بود؛ شایعاتی که از سوی حزب حاکم رد شده است.

احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه از استان قونیه که زادگاه وی است، نامزد شده است. انتخابات هفتم ژوئن در تاریخ مدرن ترکیه لحظه حساسی محسوب می‌شود چراکه حزب حاکم به دنبال آن است تا با کسب اکثریت کرسی‌ها، تغییرات موردنظر خود را بدون دردسر در قانون اساسی انجام داده و نیز اختیارات ریاست‌جمهوری را افزایش دهد.

از جمله نامزدهای سرشناس انتخابات پارلمانی می‌توان به اکمل‌الدین احسان اوغلو، رئیس سابق سازمان همکاری اسلامی (OIC) اشاره کرد که فرد موردنظر حزب جنبش اپوزیسیون ناسیونالیست است.

به گزارش ایسنا، از جمله سایر نامزدها می‌توان به وفاداران به اردوغان و نیز چندین مشاور نزدیک احمد داوود اوغلو اشاره کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین