کد خبر: ۲۹۱۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

سیدحسن خمینی: در ورزش نباید به ظواهر ریاکارانه شرعی بها داده شود

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ورزشکاران را امین جامعه دانست و تاکید کرد: مجموعه هندبال کشور و دیگر فدراسیون ها و رشته های ورزشی به مدال زرین اخلاق مداری و پایبند بودن به آرمان های فرهنگی و رفتاری دست یابند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با خانواده هندبال جمهوری اسلامی ایران که در اولین همایش ملی خود به مرقد مطهر امام خمینی(ره) شرفیاب شده بودند، دیدار و گفت و گو کرد.

ایشان در این دیدار گفت: جمله ای از امام راحل(ره) درخصوص ورزش بیان شده که متأسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است آن جمله این است که در همه ابعاد انسانی ورزش کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با تاکید بر لزوم عملیاتی ساختن این جمله در زندگی اظهار کرد: مقصود حضرت امام (ره) پرورش چند جانبه روحی، جسمی، سلامت اخلاق و پرورش صفات والای انسانی است. نباید به ظواهر ریاکارانه شرعی در ورزش بها داد. آنچه که مهم است این است که ورزش باید به صفات والای انسانی مزین باشد نه به ظواهر ریاکارانه شرعی.

یادگار امام خمینی(ره) همچنین از کینه و حسد به عنوان موریانه هایی یاد کرد که پایه‌های پیشرفت ورزش را نابود می کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان؛ وی با تاکید بر پرهیز ورزشکاران از صفات ناشایست رفتاری و اخلاقی تصریح کرد: ورزش باید سرشار از احترام به بزرگترها باشد. این احترام یک ارزش باشکوه محسوب می‌شود و باید صفات مردانگی و جوانمردی و دستگیری از افتادگان، در بطن ورزش ما تقویت شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی ورزشکاران را امین جامعه دانست و تاکید کرد: مجموعه هندبال کشور و دیگر فدراسیون ها، رشته های ورزشی و ورزشکاران به مدال زرین اخلاق مداری و پایبند بودن به آرمان های فرهنگی و رفتاری دست یابند و در پی کسب مدال اخلاق و پرورش صفات والای انسانی باشند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین