کد خبر: ۲۹۱۲۵۶
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

محکومیت قطعی بمب‌گذار ماراتن بوستون در دادگاه

جوهر سارنایف٬ بمب‌گذار ماراتن بوستون٬ در دادگاه محکوم شناخته شد. از میان ۳۰ فقره جرمی که وی به دلیل آن‌ها مجرم شناخته شده است ۱۷ فقره می‌تواند به اعدام او منجر شود. درباره اعدام وی در هفته آینده تصمیم‌گیری می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش ایسنا، جوهر سارنایف٬ بمب‌گذار ۲۱ ساله ماراتن بوستون٬ در جلسه دادگاهی که روز چهارشنبه (۸ آوریل/ ۱۹ فروردین) برگزار شد و ۱۱ ساعت به طول انجامید از سوی هیات منصفه برای همه اتهامات مرتبط با بمب‌گذاری سال ۲۰۱۳ محکوم شناخته شد. دادگاه پیش از این شهادت ۹۵ شاهد را مبنی بر محکومیت جوهر سارنایف دریافت کرده بود.

به گزارش گاردین٬ سارنایف برای ۳۰ فقره جرم که از آن میان می‌توان به برنامه‌ریزی برای استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی و مبادرت به انجام آن اشاره کرد مجرم شناخته شده است. از میان ۳۰ جرم برشمرده در دادگاه ۱۷ جرم می‌تواند به اعدام وی ختم شود. قدم بعدی در پایان بخشیدن به پرونده بمب‌گذاری بوستون ایالت ماساچوست آمریکا تصمیم‌گیری درباره اعدام سارنایف یا حبس ابد او بدون بخشش خواهد بود. دادگاه در هفته آینده در این باره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

سارنایف محکوم است که به همراه برادر بزرگ‌تر خود، تیمورلنگ سارنایف، در بمب‌گذاری ماراتن بوستون که گسترده‌ترین حمله در درون خاک آمریکا پس از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر شمرده می‌شود٬ سه نفر را کشته و به ۲۶۴ نفر آسیب رسانده است.

تیمورلنگ سارنایف پس از کشتن یک مامور پلیس در همان روز٬ به دست نیروهای امنیتی کشته شد و جوهر سارنایف ساعاتی پس از آن در حالی که در یک قایق پنهان شده بود٬ در گشت‌های خانه به خانه پلیس بازداشت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین