کد خبر: ۲۹۱۳۰۳
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۲

وزیر دفاع عراق: تکذیب حضور مستشاران نظامی ایرانی در جنگ داعش

وزیر دفاع عراق حضور مستشاران نظامی ایرانی در میدان نبرد علیه عناصر داعش در عراق را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث ، خالد العبیدی در حالی حضور مستشاران نظامی ایرانی در جنگ با داعش در عراق را تکذیب می کند که عید الکربولی عضو شورای استانداری الانبار عراق تاکید کرد مستشاران نظامی ایران در میدان های نبرد با داعش در عراق حضور دارند.

الکربولی افزود : حضور این مستشاران ایرانی در عراق باعث بحث و جدل های گسترده شده است و شماری از مقامات پارلمان یا دولت عراق به حضور مستشاران نظامی ایران اذعان کرده اند. از سوی دیگر یک مقام محلی در استان الانبار عراق گروه تروریستی داعش را به اعدام صدها نفر از اعضای سه عشیره در این استان متهم کرد.

از سوی دیگر شیخ نعیم الکعود شیخ عشیره البونمر در استان الانبار در غرب عراق گفت تروریست های داعش 300 زندانی را شامل چندین نیروی پلیس ، افسر ارتش و غیرنظامی در شهر مرزی « قائم » در غرب الرمادی اعدام کردند. عناصر داعش این افراد را شش ماه پیش و هنگام سیطره بر شهر قائم اسیر کرده بودند.

از سوی دیگر عراق عملیات جدیدی را در مناطق صحرایی استان الانبار علیه گروه تروریستی داعش آغاز کرده است. این عملیات در چارچوب تکمیل پیروزی هایی صورت می گیرد که نیروهای عراقی در تکریت محقق کردند. حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز از یگان های نظامی مستقر در مناطق صحرایی استان الانبار بازدید و در سخنانی حمایت قاطع خود را از مردم و نیروهای عراقی اعلام کرد.

علمای الانبار نیز در بیانیه ای اعلام کردند به حمایت شبه نظامیان کمیته های مردمی برای آزاد سازی الانبار نیازی نیست.

در این بیانیه شبه نظامیان کمیته های مردمی به شعله ور کردن آتش فتنه طایفه ای و قومی با توجه به عملکردشان در استان صلاح الدین و کرکوک و دیاله متهم شدند. علمای الانبار در این بیانیه اعلام کردند اقدامات شبه نظامیان کمیته های مردمی تروریسم و طایفه گری را تقویت می کند. در این بیانیه از ورود ارتش عراق به استان الانبار برای آزاد سازی آن از اشغال عناصر تروریستی داعش استقبال شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین