کد خبر: ۲۹۱۳۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳

معمار اصلی طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران کیست؟

او فردی میانه‌رو نیست بلکه حامی فعالیت‌های "نتنانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل علیه ایران است و از اقدامات لابی "آیپک" نیز حمایت می‌کند. سناتور "کرک" زمانی که نوبت به اسرائیل می‌رسد هرگز میانه‌رو نیست. او کمک‌های مالی زیادی را از لابی‌های بزرگی چون آیپک، نورپک، و "سنگر" رییس لابی "آر جی سی" دریافت کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
"الی کلیفتون" پژوهشگر امریکایی که سابقه‌ای طولانی‌مدت در افشای ابعاد پشت‌پرده لابی‌های اسرائیلی و نئومحافظه‌کار امریکایی مخالف توافق هسته‌ای با ایران دارد در مقاله تازه خود به ابعاد مخفی‌ زندگی سناتور "مارک کرک" طراح اصلی موضوع تشدید تحریم‌ها علیه ایران پرداخته است. 

به گزارش خرداد، سایت "لوب لاگ" با انتشار این مقاله و اشاره به اهمیت درک جزئیات اقدامات سناتور "کرک" می‌نویسد: "نیویورک تایمز" در گزارش اخیر خود تمام تمرکزش را بر روی سناتور "کتن" قرار داده است. این روزنامه در ادامه اشاره کرده که سناتور "مارک کرک" از ایلینویز امریکا سناتوری "میانه‌رو" در میان جمهوری‌خواهان محسوب می‌شود که خواستار اصلاح بودجه مربوط به رژیم اسرائیل در ماه گذشته شده بود." 


 
تحلیلگر این مطلب ضمن اشاره به تحریف واقعیت از سوی نیویورک تایمز درباره سناتور "کرک" می‌نویسد: "این در حالیست که "کرک" از نخستین طراحان موضوع تشدید تحریم‌ها علیه ایران بود. او فردی میانه‌رو نیست بلکه حامی فعالیت‌های "نتنانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل علیه ایران است و از اقدامات لابی "آیپک" نیز حمایت می‌کند. سناتور "کرک" زمانی که نوبت به اسرائیل می‌رسد هرگز میانه‌رو نیست. او کمک‌های مالی زیادی را از لابی‌های بزرگی چون آیپک، نورپک، و "سنگر" رییس لابی "آر جی سی" دریافت کرده است. به گزارش مرکز برای داده‌های پاسخگویی سیاسی، در فاصله سال‌های 2009 تا 2014 میلادی، سناتور کرک 111.585 دلار از نورپک و 105.950 دلار از کارکنان شرکت مدیریتی "الیوت" پول دریافت کرده بود که متعلق به "پائول سینگر" میلیارد معروف جمهوری‌خواه است." 

نویسنده این مطلب در ادامه اشاره می‌کند که سناتور "کرک" برخلاف ادعای نیویورک تایمز در قبال موضوع برنامه هسته‌ای ایران نیز فردی میانه‌رو نیست و مخالف دیپلماسی امریکا با ایران بوده است. او در این‌باره می‌نویسد: "مقایسه‌کردن ایران با هیتلر و وندی شرمن با "نویل چمبرلن" در اظهارات هفته گذشته سناتور "کرک" نشان می‌دهد که او موضعی سرسختانه در ابراز مخالفت با برنامه هسته‌ای ایران دارد. در نوامبر سال 2013 میلادی نیز من به همراه همکارم "علی قریب" گزارشی از جزئیات مکالمات خصوصی میان "کرک" و حامیانش را منتشر کردیم. او در این مکامه علیه دیپلمات‌های امریکایی سخن می‌گفت." 

او در پایان این مقاله اشاره می‌کند که "کرک"، "کاتن" و "سینگر" هر سه در سازمان‌هایی از جمله انستیتو امریکن اینترپرایز و بنیاد دفاع از دموکراسی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که مخالف سیاست‌های کاخ سفید درباره ادامه دیپلماسی با ایران و توافق هسته‌ای با آن کشور است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
3
با سلام
معمار اصلی طرح تشدید تحریم‌ها علیه ایران کسی نیست جز "محمود احمدی نژاد"
rooha
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
2
با عرض تاسف محمود احمدی نژاد (یک ایرانی) است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
2
محمود جون بودند نه این آقا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
2
محمود جون بودند نه این آقا
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین