کد خبر: ۲۹۱۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

بخشش یک قاتل از قصاص در بم

در یک مورد فرزند هشت ساله قاتل نامه ای را به برنامه تلویزیونی «فیتیله» ارسال و از آنها درخواست پیگیری این موضوع را کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
معاون دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: گذشت خانواده مقتول، قاتل بمی را از قصاص رهایی داد.

به گزارش ایرنا، علی سیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در پی یک مورد وقوع قتل در شهرستان بم، قاتل دستگیر و حکم اعدام وی نیز صادر شد.

وی گفت: خانواده مقتول که ساکن بم بودند به دلیل جدیت و قاطعیت خود برای قصاص قاتل فرزندشان و رهایی از سخنان دیگران به گرگان نقل مکان کرده بودند و مصرانه درخواست اعدام قاتل را داشتند.

وی اظهار کرد: در این حادثه که در پی یک مورد تصادف رانندگی ایجاد شد، قاتل 31 ساله به دلیل عصبانیت آنی مقتول 24 ساله را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود.

معاون دادستان کرمان گفت: قاتل پس از وارد کردن ضربه چاقو به شاهرگ مقتول، وی را با خودروی شخصی به بیمارستان انتقال داده بود و بین راه دو بار نبض مقتول را گرفته اما در مرتبه دوم متوجه شده بود که مقتول جان باخته است.

وی افزود: قاتل در محل بیمارستان در حضور ماموران کلانتری به وقوع قتل اقرار کرد.

* نامه فرزند هشت ساله قاتل به برنامه فیتیله

سیدی گفت: با وجود تلاش ها و پیگیری های بسیار زیاد اما خانواده مقتول حاضر به رضایت و گذشت نبودند.

وی افزود: در یک مورد فرزند هشت ساله قاتل نامه ای را به برنامه تلویزیونی «فیتیله» ارسال و از آنها درخواست پیگیری این موضوع را کرده بود.

وی اظهار کرد: دست اندرکاران و بازیگران این مجموعه بنا به دستور رییس وقت سازمان صدا و سیما به گرگان مراجعه و درخواست گذشت کرده بودند که این خانواده رضایت نداده بودند که البته تلاش دست اندرکاران این برنامه تلویزیونی برای کمک به این کودک شایسته قدردانی است.

* ادامه پیگیری ها در کرمان

وی بیان کرد: پس از مراجعه اعضای این خانواده به کرمان به منظور دریافت صورت جلسه قصاص، تلاش ها برای کسب رضایت این خانواده با دشواری های زیاد آغاز شد و با استعانت از فرمایشات ائمه اطهار (ع) موفق به جلب رضایت این خانواده شدیم.

سیدی تاکید کرد: برای جلب رضایت خانواده مقتول، ساعت ها با آنان صحبت شد.

معاون دادستان کرمان با اشاره به این که کسب رضایت خانواده ها بسیار دشوارتر از صدور حکم و رسیدگی به پرونده ها است گفت: در انتخاب پرونده های کسب رضایت به پرونده های قتل های تصادفی وارد می شویم و به پرونده افرادی که جسورانه موجب مرگ فرد دیگری شده اند، ورود نمی کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین