کد خبر: ۲۹۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

بورس یکدست قرمزپوش شد

بورس تهران که در هفته گذشته رکوردهای عجیبی در تاریخ بازار سرمایه ثبت کرده و موجب افزایش بازدهی سهامداران شده بود، از ابتدای هفته روند نزولی در پیش گرفت و با افت دسته جمعی متغیرهای خود مواجه شد.
آفتاب‌‌نیوز : بورس تهران بعد از رکوردشکنی‌های تاریخی در هفته گذشته و افزایش سودآوری سهامداران و رشد بی سابقه تقاضا، در هفته جاری روند دیگری در پیش گرفت و سرتاسر قرمز پوش شد.

به این ترتیب بورس تهران از جو هیجانی حاصل از بیانیه هسته ای دست کشید و نسبت به اصلاح کردن روند خود اقدام کرد به طوری که در اولین روز هفته با کاهش قیمت و تقاضا و در نهایت افت 600 واحدی شاخص مواجه شد و در معاملات امروز نیز روند ریزشی خود را تشدید کرد و منفی ترین روز خود را در سال 1394 رقم زد.

بر این اساس علی رغم حمایت حقوقی ها از بازار و جمع آوری صف های فروش،شاخص بورس 1238 واحد افت کرده و با از دست دادن کانال های 70 و 69 هزار واحدی و افت 1.7 درصدی، تا کانال 68 هزار واحد عقب نشینی کرد.

ریزش شدید قیمت ها و کاهش تقاضا در بورس در حالی صورت می گیرد که کارشناسان معتقدند نگرانی‌های سیاسی و منطقه ای در کنار عرضه های سنگین حقوقی ها و نیاز بازار به اصلاح شدن قیمت ها و همچنین عرضه های اولیه موجب شده است تا سهامدارانی که در روزهای اخیر سودهای ناچیزی کسب کردند، نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند اما با این حال آنها به بهبود وضعیت بورس امیدوار بوده و به سهامداران توصیه می کنند تا از فروش سهام خود خودداری کنند.

این در حالی است که در بازار امروز صف های سنگین فروش برای اکثر شرکتها تشکیل شده بود که این صف‌ها با حمایت حقوقی ها جمع آوری شد اما این کار هم مانع ریزش قیمت ها و عرضه سهم از سوی حقیقی ها نشد.به این ترتیب شرکتهای تاپیکو، بانک ملت، غدیر، فولاد، بانک پاسارگاد، نفت و گاز پارسیان، هلدینگ خلیج فارس، مپنا، مخابرات، کشتیرانی، بانک صادرات، ملی مس، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو و سایپا بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس گذاشتند.

این در حالی است که شرکت‌های پالایشگاه نفت اصفهان، بانک کارآفرین و خدمات انفورماتیک از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای پارس خودرو،پتروشیمی فناوران و سیمان درود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، در مجموع در بازار منفی امروز بیش از یک میلیارد و 136 میلیون سهم به ارزش 201 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش روز بازار سرمایه به 307 هزار میلیارد تومان رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین