کد خبر: ۲۹۱۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

ظریف عازم آستانه شد

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به دعوت همتای قزاقستانی خود عازم آستانه پایتخت قزاقستان شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، رییس دستگاه دیپلماسی ایران در سفر دو روزه خود به آستانه قرار است با مقامات این کشور دیدار و گفت و گو کند.

ظریف را در سفر به قزاقستان مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و جمعی از تجار ایرانی همراهی می کنند.

وزیر امور خارجه ایران به دعوت یرلان ادریس اف همتای قزاقستانی خود برای شرکت در دومین دور رایزنی های سیاسی و اقتصادی ایران و قزاقستان به این کشور سفر می کند.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان در سفر به آستانه با نورسلطان نظربایف رییس جمهوری و یرلان ادریس اف همتای قزاقستانی خود دیدار می کند.

در این دیدارها قرار است آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری شهریورماه سال گذشته برای شرکت در همایش اقتصادی ایران و قزاقستان و سخنرانی در دانشگاه آستانه به این کشور سفر کرد.

روحانی و نظربایف رییس جمهوری در این دیدار توافق کردند که رایزنی های سیاسی فیمابین ادامه یابد.

موسین اف معاون منطقه ای وزارت امور خارجه قزاقستان بهمن ماه سال گذشته نیز که برای حضور در اولین دور رایزنی های فیمابین ایران و قزاقستان به تهران سفر کرده بود در دیدار با وزیر امورخارجه پیام دعوت وزیر خارجه کشورش از ظریف را برای سفر به قزاقستان تقدیم کرد.

ظریف نیز در این دیدار دعوت وزیر خارجه قزاقستان برای سفر به این کشور را پذیرفت و بهار آینده را زمان مناسبی برای این سفر عنوان کرد.

قرار است نورسلطان نظربایف نیز تا پایان بهار سال جاری به ایران سفر کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین