کد خبر: ۲۹۱۶۷۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

جوکار: باید قبل از پیش دستی عربستان موضع می‌گرفتیم/تکذیب خودکشی زائر نوجوان ایرانی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین از تشکیل جلسه این کمیسیون با رئیس سازمان حج و زیارت و یکی از معاونین وزیر امور خارجه پیرامون حوادث اخیر در فرودگاه ریاض خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی: محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد در گفت‌وگو با آفتاب در واکنش به اظهارت اخیر معاون سازمان حج و زیارت مبنی بر اینکه لغو اعزام کاروان‌های حج عمره به دلیل عدم صدور ویزا از سوی کشور عربستان است، گفت: باید هرچه زودتر در مورد تعرض ماموران فرودگاه عربستان به دو نوجوان ایرانی به صورت جدی ورود می‌کردیم.

او در ادامه افزود: این گفته معاون سازمان حج و زیارت عذر بدتر از گناه است. باید پیش از اینکه عربستان پیش‌دستی کند، مواضع جمهوری اسلامی را نشان می‌دادیم که البته وزارت امور خارجه متولی این موضوع بود.

جوکار در اعتراض به اقدام صورت گرفته، یادآور شد: اگر در فرض محال مشابه آنچه در فرودگاه ریاض رخ داده در ایران پیش می‌آمد دو مامور ایرانی به اشد مجازات گرفتار می‌شدند اما با توجه به نشانه‌هایی که اکنون وجود دارد به نظر می‌رسد تا چند روز آینده این دو مامور از جرمی که مرتکب شده‌اند تبرئه شوند و به هیچ صورت احساساتی که جریحه‌دار شده مرهمی گذاشته نخواهد شد.

این نماینده مجلس توصیه کرد: به گفته علما و مراجع باید محکم ایستاد چراکه تحقیر ملت قابل قبول نیست.

جوکار در پاسخ به این سوال که آیا یکی از نوجوانان که مورد تعرض قرار گرفته اقدام به خودکشی کرده، اعلام کرد: این خبر صحت ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی همچنین از تشکیل جلسه این کمیسیون با رئیس سازمان حج و زیارت و یکی از معاونین وزیر امور خارجه پیرامون حوادث اخیر در فرودگاه ریاض خبر داد. 
 
روز گذشته معاون سازمان حج و زیارت در مصاحبه ای با خبرگزاری تسنیم گفته است که کشور ایران اعزام به عمره را لغو نکرده است بلکه عدم صدور ویزا توسط کشور عربستان در دو روز گذشته اعزام زائران را دچار مشکل کرده است. 
 
خدرنژاد اضافه کرده است: اگر عربستان ویزاها را صادر کند اعزام‌‌ها انجام خواهد شد و هر تعداد زائری که ویزا دریافت کرده‌اند به عمره اعزام می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
1
4
آقا مگه تو فردوگاه ریاض هم خبری شده؟ دلواپس شدیم!!!
علیرضا دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
1
آقای جوکار درست میگویند . بسیار مضحک است که بعد از اینکه عربستان از صدور وبزا برای زایران ایرانی امتناع کرد و حتی هواپیمای ایرانی را برگشت دادند آن وقت ما بخواهیم عمره را تعلیق کنیم ، عمره اول توسط عربستان تعلیق شد ، شما تعلیق نکردید . اگر میخواستیم موضع بگیریم باید زودتر موضع میگرفتیم.
رضا
|
-
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
2
آقای رییس حج وزیارت!!!مگه شماغیرت ایرانی نداری؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
رفتن به عربستان با هر عنوانی اوج بی غیرتی است...اگر دولت عربستان دو مجرم رو مجازات نکنه ...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین