کد خبر: ۲۹۱۷۴۶
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴

حضور "باریستا" ایرانی در جمع بهترین اسپرسو‌سازان جهان+تصاویر

میرجانی نخستین باریستا ایرانی است که در این مسابقه شرکت می کند. او پیشتر در تهران در مسابقه ای که چند ماه پیش برگزار شد با کمک "صفا هراتیان" روزنامه نگار مقیم تهران و بنیانگذار "آی کاف. ای ای" نشریه فارسی زبان درباره قهوه برنده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
مسابقه جهانی "باریستا" این هفته در سیاتل واشنگتن برگزار می شود. باریستا خانم یا آقایی است که مسئولیت تهیه نوشیدنی‌های گرم و سرد برپایه اسپرسو را در کافه برعهده دارد و لباس کارش یک ژاکت یا جلیقه و یا پیشبند است و بدین ترتیب از دیگر کارکنان کافه متمایز می‌شود. در این دور از مسابقات یک باریستا ایرانی نیز حضور دارد: مهران محمدنژاد میرجانی. 
 
سایت "اسپراج" که اخبار مربوط به کافی و صنعت قهوه سازی را منتشر می کند مصاحبه ای با این جوان ایرانی انجام داده است. او درباره "میرجانی" می نویسد:"وی نخستین باریستا ایرانی است که در این مسابقه شرکت می کند. او پیشتر در تهران در مسابقه ای که چند ماه پیش برگزار شد با کمک "صفا هراتیان" روزنامه نگار مقیم تهران و بنیانگذار "آی کاف. ای ای" نشریه فارسی زبان درباره قهوه برنده شد." 
 

 
به گزارش خرداد، این سایت در ادامه اشاره می کند که تمام ایرانیان مقیم سیاتل و بسیاری از تماشاگران خارجی از تماشای مهارت این باریستا ایرانی شگفت زده شده بودند و او را تشویق می‌کردند. این جوان ایرانی در ادامه مصاحبه خود درباره چگونگی حضورش در مسابقه گفته است:"من به تنهایی به سیاتل آمدم چون به دلیل مسائل مرتبط با ویزا امکان سفر هم‌گروهی‌هایم با من وجود نداشت. در این‌جا خانواده قنبری و "دیوید برتی" که استاد من نیز هست کمک کردند." 
 
 
او در ادامه درباره تغییرات ایجاد شده در فضای کافی شاپ در ایران در طول سالیان اخیر اشاره کرده و می‌افزاید: "کافی شاپ ها توسعه یافته اند و در حال انطباق خود با معیارهای بین المللی هستند. کافی شاپ ها در ایران هر روز بهتر و قوی‌تر می‌شوند. از کافی‌شاپ‌های خوب در ایران می توانم به کافه پستو، کافه سم، کافه نگتیو اشاره کنم که همگی نام‌های انگلیسی دارند و کافه من کافه یاسی است." 
 
او در پایان اشاره کرده که عادت ایرانیان به جایگزین کردن قهوه به جای چای به عنوان نوشیدنی اصلی‌شان به تدریج در حال روی دادن است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین