کد خبر: ۲۹۱۸۰۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
وزیر کشور درباره وجود پول‌های کثیف مطلع است

چگونه می‌توان مانع ورود پول‌های کثیف به انتخابات شد؟

جهانبخش خانجانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تاکیدات مجدد رحمانی فضلی، وزیر کشور در برخورد با پول‌های کثیف در انتخابات و لزوم شفاف‌بودن هزینه انتخاباتی کاندیداها به آفتاب می‌گوید: آقای رحمانی فضلی وزیر کشور و رییس مبارزه با قاچاق ارز و کالا هستند. طبیعی است که اطلاعاتی را به دست آورده یا دارند که بر مبنای آن این نکته را گفته اند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی: رحمانی فضلی بار دیگر در نشست خبری خود در سال جدید  به وجود پول‌های کثیف در عرصه سیاسی تاکید و از افزودن تبصره یا تبصره‌هایی برای مبارزه با ورود این پول‌ها در عرصه سیاسی و انتخاباتی خبر داد.

در همین زمینه جهانبخش خانجانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب به خبرنگار آفتاب گفت: براساس این صحبت‌ها چنین پول‌هایی متاسفانه در جامعه وجود دارد و عده‌ای با استفاده از روش‌های نامناسب کسب پول و درآمد‌، سعی می‌کنند موثر و مطلع باشند. برای همین طبیعی است که وزیر کشور این موضوع را مطرح کرده و هشدار داده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به سخت بودن ریشه‌یابی این پول‌ها در اقتصاد و سیاست توضیح می‌دهد: اینکه چگونه بتوان این پول‌های کثیف را احصاء و نوع آنها را مشخص کرد، خیلی به سختی می‌توان به آن رسید. به این دلیل که الان خیلی از افراد در ساختارهای ناسالم اقتصادی سعی می‌کنند وجوه و مبالغی را که به دست آورند تحت عنوان پوشش‌های مختلف خارج کنند؛ در دوره‌های گذشته هم این پول‌ها از سیستم‌های دولتی و بنگاه‌های اقتصادی خارج شده و بخشی از آن هم به وسیله قاچاق و شیوه‌های دور زدن سیستم‌های قانونی به وجود آمده است.


خانجانی با توجه به رویکرد وزیر کشور و وزارتخانه او نسبت به این نوع پول‌ها می‌افزاید: به نظر من اگر نظام اقتصادی و سیاسی کشور این اهتمام را داشته باشد که با چنین فرایندی مبارزه و برخورد کند، کار بسیار مناسبی انجام شده است. در این زمان است که افراد برای رسیدن به مناصب قانونگذاری مجبور نمی‌شوند به صاحبان یا دارندگان چنین وجوهی رجوع کنند؛ زیرا این وجوه می‌تواند در فرایند قانونگذاری، تصمیم‌گذاری و تصمیم‌سازی‌های کلان کشور تاثیرگذار باشد.

او تاکید می‌کند: طبیعی است پول‌های ناسالم و یا وجوهی که از مبادی قانونی و مشروع به دست نیامده است؛ با ترفندهای مختلف اقتصادی از چرخه اقتصادی کشور و حاکمیت خارج شده و به دست گروه‌های ذی‌نفوذ و افراد رسیده است؛ آنها می‌توانند با استفاده از این پول‌ها مسیر درست قانونگذاری و قانونمندی کشور را از بین ببرند و دچار اختلال کنند. بدیعی است که در چنین شرایطی هم توانمندی و هم‌کارآمدی ساختارهالی اقتصادی زیر سوال می‌رود و نمی‌توان از آن نتیجه گرفت.

سخنگوی وزارت کشور در دوران اصلاحات بهترین شیوه برای مبارزه با ورود این پول‌ها به عرصه سیاست را این می‌داند که از وزیر کشور خواسته شود تا مقداری مستندات در این باره ارائه دهد و می‌گوید: اگر در منظر مردم نمی‌توان به منشا آنها اشاره کرد، در جلسات غیرعلنی و سری مباحث اقتصادی کشور مطرح شود و به عنوان یک قانون در آید تا از تاثیرگذاری آن در عرصه‌های مختلف به خصوص در انتخابات مجلس که این پول‌ها می‌تواند هزینه شود، جلوگیری شود.

خانجانی می افزاید: به نظر من اگر آقای رحمانی فضلی بتواند این کار را به اثبات برساند و هدایت کند، از مسئولان نظام در سطوح مختلف و از منویات مقام معظم رهبری و نهادهای تحت نظارت این حوزه هم استفاده شود و آنها هم وزیر را همراهی کنند نه اینکه تنها بگذارند آن وقت می‌توان نتیجه مثبتی گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
5
تو این مملکت نمیشه مانع هیچ چیزی شد. چه برسه به پول شویی و پول کثیف
ممدلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
5
از اونائی که اسکله های بدون مجوز دایر کردند بپرسید میگن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
3
آخه یکی نیست به این وزیر کشور بگه چه جوری میخوای مانع بشی؟!!
جلیلیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
1
0
افرادی که پیامهای کاربران را بررسی می کنند نظرات مخالف را به اطلاع مدیران مربوطه برسانند تا توهم ... ایجاد نشود که عجب استقبالی از خبرهای ما می شود و همه موافقند .
حسین
|
Australia
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
1
چگونه می‌توان مانع ورود پول‌های کثیف به انتخابات شد؟
هیچ جوری نمی شود بیخود زحمت نکشین . فساد در تارو پود این مملکت و جامعه نفوذ کرده . دقیقا مثل سرطان بدخیم و پیشرفته که دیگه نمیشه کاریش کرد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین