کد خبر: ۲۹۱۹۵۸
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸

خبرنگار اسرائیلی بعد از دیدن اصفهان، شیراز و همدان: مردم ایران بی‌نظیر بودند+عکس

اورلی آزولای، روزنامه نگار آمریکایی اسرائیلی تبار، که سفرش به ایران با واکنش تند محافظه کاران رو به رو شده است، به بی‌بی سی می‌گوید بیش از هر چیز به عشق دیدن اصفهان به ایران رفته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
 آزولای در واشنگتن زندگی می‌کند و برای پرتیراژ‌ترین روزنامه اسرائیل، یدیعوت آحارانوت، درباره تحولات آمریکا می‌نویسد.

به گزارش آفتاب به نقل از عصرایران، او می‌گوید: «من نسبت به اصفهان احساس خاصی دارم. به نظر من اصفهان فقط یکی از زیبا‌ترین شهرهای ایران نیست، یکی از زیبا‌ترین شهرهای دنیاست.»

روزنامه نگار اسرائیلی می‌گوید در سال ۲۰۰۵ به ایران رفته بود و در جریان آن سفر، دو روزی را در اصفهان بسر برد و چنان مجذوب شهر شد که با خودش عهد کرد یک بار دیگر به ایران برود و به طور مفصل از اصفهان بازدید کند.


سفر او مقارن بوده است با مذاکرات اتمی قدرت‌های بزرگ با ایران و امضای تفاهم لوزان. او به همراه توری که از طرف روزنامه نیویورک تایمز سازماندهی می‌شود، به عنوان گردشگر دو هفته به ایران سفر می‌کند.

اورلی آزولای می‌گوید: «خیلی خوشحالم که این سفر را انجام دادم. مردم بی‌نظیری را ملاقات کردم و با آن‌ها درباره موضوع‌های مختلف صحبت‌های خوشایندی داشتیم.»

روزنامه نگار اسرائیلی بعد از ترک ایران مقاله‌ای چاپ کرد که در آن درباره بازدیدش از کنیسه‌هایی در شهرهای اصفهان، همدان و شیراز نوشته است. او در این مقاله به مردم اسرائیل گفت که یهودیانی که او در ایران دیده به شدت به ایران تعلق خاطر دارند و از اظهار نظر درباره مسائل سیاسی یا موضوع اتمی خودداری می‌کنند.


مقاله وی اما با واکنش تند محافظه کاران ایران مواجه شد که این سوال را مطرح کرده‌اند که چرا مقامات متوجه نشدند یک خبرنگار اسرائیلی به ایران سفر و گزارش تهیه کرده است.

در همین رابطه، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرنگار اسرائیلی را به دغل بازی متهم کرده و گفته که با پاسپورت اروپایی به ایران سفر کرده بود.

اما اورلی آزولای به بی‌بی سی می‌گوید با پاسپورت آمریکایی خود به ایران سفر کرد که در آن محل تولدش، اسرائیل، به صراحت قید شده است.

روزنامه نگار اسرائیلی همچنین از واکنش‌های تند به سفرش اظهار تعجب و ناراحتی می‌کند.

او می‌گوید: «این حرف‌ها من را غمگین می‌کند. من با حسن نیت به ایران سفر کردم. مردم آنجا با من برخوردی محبت آمیز داشتند، خیلی خوب برخورد کردند.»

آزولای می‌افزاید: «اگر یک بار دیگر هم فرصتش پیش بیاید، باز هم به ایران سفر خواهم کرد.»
هم‌رسانی چگونه می‌توانید این مطلب را به دیگران برسانید؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
علی
|
Germany
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
1
34
برای بی اثر کردن تبلیغات مسموم و پر حجم کشورهای معاند چه شیوه ای مناسب تر از اینکه دولت ایران تورهای مشابهی برای خبرنگاران تشکیل بده تا از نزدیک با فرهنگ و افکار مردم ایران آشنا بشن.
مخالفت های از این دست که چون این بنده خدا در اسراییل به دنیا آمده پس ورودش به ایران ممنوعه رو نمی فهمم. ما با تفکر صهیونیزم مشکل داریم یا با شهروندان؟
azam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
47
3
کار به جایی رسیده که یه اسراییلی میاد ایران!مسیولین دارن چه کار میکنن؟! بیخود کرده دوباره میخواد بیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
22
1
خوب ایرانیها کلا مهربونن چه می دونستن که شما اسراییلی هستی . اون جایی که شما توش به دنیا اومدی متعلق به شما نیست. میدونی اجدادت خون چند تا بیگناه رو ریختن تا شما اونجا باشی و اونجا زاده شی؟لطفا دیگه نیا اینجا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
1
19
شهروند اسرائيلي با صهيونيستي تفاوت دارد عزيز جان كي مي خواهي بفهمي
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
1
17
خوب زیبا کلام جواب اینها رو داده! اگر مرگ بر اسرائیل و آمریکا نباشه یک عده از آویزونها به بیت المال, برای زدن رقیب خودشان چیزی ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
چرا همه چیز رو به چپ و راست و این چیزها ربط میدین. خیلی ها از اسراییل خوششون نمی آد، آویزون بیت المال هم نیستن، چپی و راستی هم نیستن
خلیج فارس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
4
0
چطور تو راهپیمایی و تحسن یهودی ها خوبن ولی اینجا نه؟!صهیونیسم بده و نابود است نه یک یهودی
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
2
1
هر کسی با هر دین و آیینی محترم هست چه یهودی چه مسیحی و ...
اما نباید اشتباه فکر کرد که یک شهروند اسراییلی از سیاست های نظامش جداهست، نه تنها جدا نیستند بلکه کاملا یکی هستند چون این شهروندان اسراییلی هستند که اسراییل را میسازند و اتفاقا به یک رژیم متعصب نژادپرست بها میدهند
این خانم اگر به عنوان تبعه آمریکایی به ایران آمدند که به نظرم یه آمریکایی به کشورمان آمده و اشکالی نداره دوباره بیاید ولی اگر صرفا به عنوان یه اسراییلی به ایران آمدند هویت این خانم از نظر تمام آزادی خواهان و انسان دوستان مجهول است و آمدن دوباره شان بی معنا هست
چون ایران مهمان نواز و انسان دوست جای هیچ متعصب نژادپرست نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
4
اقايون داداشام گفته باشم . شما از چي ميترسيد . بزاريد مردم دنيا و حتي دشمنان ما بفهمند كه ايران كشوري زيباست با مردمي متمدن و مهمانواز .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین