کد خبر: ۲۹۱۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵

کرملین: در تحویل اس-300 به ایران تاخیری صورت نخواهد گرفت

رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه دستوری را صادر کرد که بر اساس آن محدودیت تحویل سلاح های اس-300 به ایران لغو می شود.
آفتاب‌‌نیوز : دیمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام کرد: در دستور رییس جمهوری روسیه هیچ گونه وقفه زمانی برای تحویل مجموعه های اس-300 به ایران پیش بینی نشده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا، پسکوف روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد زمان آغاز تحویل مجموعه های اس-300 به ایران، افزود: برای درک این موضوع کافی است به متن دستور ولادیمیر پوتین توجه کنیم در آن به وقفه زمانی اشاره ای نشده است.

رییس جمهوری روسیه روز دوشنبه دستوری را صادر کرد که بر اساس آن محدودیت تحویل سلاح های اس-300 به ایران لغو می شود.

در این دستور خاطرنشان شده است که از روز امضای آن (امروز دوشنبه) معتبر است.

در همین حال سخنگوی شرکت تسلیحاتی دولتی روس آبارون اکسپورت روسیه امروز اعلام کرد که شرکت روس آبارون اکسپورت برای توسعه مستمر همکاری های فنی-نظامی با ایران امیدوار است.

این مقام تسلیحاتی روس در پاسخ به سوال خبرنگار روسیا سیگودنیا از اظهار نظر در مورد تصمیم ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای لغو منع تحویل تسلیحات اس-300 به ایران خودداری کرد.

معمولا مقام های سازمان ها یا شرکت های تسلیحاتی روسیه از اظهار نظر در مورد تصمیم های سیاسی سران این کشور خودداری می کنند و فقط در صورتی که توافق معینی برای صدور تسلیحات به دست آمد به اجرای آن اشاره می کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز به دنبال دستور ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه برای لغو تحریم فروش اس-300 به ایران در بیانیه ای اعلام کرد: تفاهم سوییس و توافق در مورد برنامه هسته ای ایران امکان لغو تحریم فروش اس-300 به این کشور را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه تسلیحات پدافند هوایی پیشرفته برای ایران اهمیت فراوانی دارد.

لاوروف گفت: قطعنامه 1929 و سایر قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران هیچ گونه محدودیتی را برای تحویل تسلیحات دفاعی به ایران به وجود نیاورده اند.

روسیه در سال 2007 میلادی قراردادی را در زمینه فروش سامانه دفاع ضدموشکی اس-300 به ارزش حدود 800 میلیون دلار با ایران امضا کرد، اما دمیتری مدودیف رییس جمهور وقت روسیه تابستان 2010 به دنبال قطعنامه ضدایرانی شورای امنیت سازمان ملل با امضای دستوری از تحویل این سامانه به کشورمان جلوگیری کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
2
چین وروسیه جهت انجام نشدن توافق هسنه ای فعال خواهند شد چرا تاکنون اس300را تحویل نداده بودند ولی هم اکنون فعال شده اند می خواهند دیگر کشورها را با این کار حساس کنند از طرفی روس ها در قضیه نیرو گاه بوشهر خود را نشان دادند.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین