کد خبر: ۲۹۲۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸

راه جدید بازی با سلامت مردم؛تقلب در محصولات ارگانیک

علی‎‌اکبر سیاری در نشست خبری هفته سلامت که روز چهارشنبه در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: محصولات ارگانیک سود بالایی دارند، در نتیجه باعث می شود که تقلب در عرضه این قبیل محصولات نیز بالا باشد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، معاون بهداشت وزارت بهداشت، از امکان تقلب در محصولات غذایی و ارگانیک خبر داد وگفت: با توجه به سود بالایی که این محصولات دارند، در نتیجه تقلب نیز در این قبیل محصولات بالا است.

اوبا تاکید بر اینکه اگر عرضه محصولات ارگانیک را کنترل نکنیم، شاهد تقلب در این قبیل محصولات خواهیم بود، افزود: متاسفانه در کشور ما همه به دنبال سود هستند و تقلب در محصولات ارگانیک نیز بسیار سنگین است.

سیاری در ادامه به اهمیت سلامت غذا اشاره کرد و گفت: ۲۰۰ بیماری به علت آلودگی مواد غذایی ایجاد می شود که ساده ترین آنها اسهال است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سالانه ۲ میلیون نفر در نیا به علت آلودگی غذایی فوت می کنند، تاکید کرد: همه باید از سلامت محصولات غذایی مراقبت کنند و آگاه باشند.

او به مصرف بالای نمک در کشور اشاره کرد و ادامه داد: روزانه ۱۰ تا ۱۲ گرم نمک مصرف می کنیم که این میزان باید ۵ گرم باشد.

سیاری با اعلام اینکه استاندارد نان را اصلاح کرده ایم، ولی هنوز اجرا نشده است، گفت: در مورد پنیر هم این استانداردها اصلاح شده است.

معاون وزیر بهداشت با اعلام اینکه مواد غذایی صنعتی نمک زیادی دارند، گفت: در ۳۲۰ گرم نان که روزانه مصرف می کنیم ۵ گرم نمک وجود دارد. همچنین به همراه پنیری که می خوریم دو گرم نمک وارد بدن ما می شود.

سیاری با اعلام اینکه میزان استفاده اسید چرب ترانس در روغن های مصرفی می بایست به حداقل ممکن برسد، اضافه کرد: شیرینی هایی که می خوریم، چربی بالایی دارند که باید اصلاح شود.

او در ادامه به موضوع اعطای سیب سلامت به رستوران ها اشاره و عنوان کرد: از تعداد ۲۳ هزار رستوران در سطح کشور، ۴ هزار و ۵۰۰ مورد آنها از نظر استانداردهای بهداشت فردی و محیطی و همچنین سلامت مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفتند که در تلاش هستیم برای تمامی رستوران ها به لحاظ وضعیت بهداشتی به آنها سیب سلامت اعطا کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: اگر رستورانی استاندارد بالایی داشته باشد سه سیب، اگر ضعیف باشد دو سیب و پایین تر از آن یک سیب دریافت می کند و اگر چنانچه رستورانی هیچکدام از ویژگی های مورد نظر وزارت بهداشت را نداشته باشد، این سیب را دریافت نمی کند و سپس ما سیب سلامت را به عنوان ارزش به مردم اعلام می کنیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین