کد خبر: ۲۹۲۴۷۴
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

دقایق آخر، کابوسی برای پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس در نیم فصل دوم در امر گلزنی افت چشمگیری داشته و بیشتر گل هایی که در نیم فصل دوم دریافت کرده در دقایق پایانی بازی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پرسپولیس این روزها بر خلاف نتایجی که در لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده، در لیگ روزهای خوشی را سپری نمی کند و این موضوع باعث نگرانی هوادارن شده است. قرمزپوشان تهرانی اگر فقط 5 امتیاز کمتر داشتند الان خطر سقوط را به خوبی احساس می کردند و باید برای ماندن در لیگ می‌جنگیدند. نتایج ضعیف پرسپولیس در این فصل دلایل مختلفی دارد اما اگر بخواهیم فقط مسائل فنی و همین‌طور بحث آمادگی جسمانی بازیکنان را بررسی کنیم، نکات جالبی را مشاهده خواهیم کرد.

درحالی که 26 هفته از لیگ می گذرد 31 بار توپ از خط دروازه پرسپولیس گذشته، یعنی این تیم به طور میانگین در هر بازی 1.19 گل دریافت کرده است.

سرخ پوشان در نیم فصل اول آمار 1.13 گل خورده در هر بازی را به نام خود ثبت کردند این در حالی است که در نیم فصل دوم این میانگین به 1.27 رسیده است. پرسپولیسی ها در 8 دیدار نیم فصل اول گل اول بازی را دریافت کرده‌اند که در 4 دیدار آن متحمل شکست شده اند و دو دیدار را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته اند. اما این آمار در نیم فصل دوم بدتر شده به طوری که در 6 دیدار از 11 بازی گل نخست را دریافت کرده اند که حاصل آن 5 شکست و یک تساوی بوده است.

پرسپولیس در نیم فصل اول 17 گل به ثمر رسانده که به طور میانگین در هر بازی 1.13 گل به ثمر رسیده است اما در نیم فصل دوم این آمار به 0.83 کاهش یافته که این موضوع نشان از افت چشمگیر این تیم در امر گلزنی دارد. قرمزپوشان تهرانی در 7 بازی نیم فصل اول توانسته‌اند گل اول بازی را به ثمر برسانند که در نهایت 4 دیدار را با پیروزی، 2 دیدار را با تساوی و یک دیدار را با شکست پشت سر گذاشته‌اند اما در نیم فصل دوم از مجموع 11 بازی، فقط در 4 دیدار توانستند گل نخست را وارد دروازه حریف کنند که یک پیروزی، دو تساوی و یک شکست حاصل آن بوده است.

به گزارش ایسنا، زمانی که دقایق گل های خورده پرسپولیس را بررسی کنیم نکات جالبی نمایان می‌شود. از مجموع 17 گلی که این تیم در نیم فصل اول دریافت کرده، 52 درصد در 15 دقیقه آخر نیمه اول و 15 دقیقه آخر نیمه دوم وارد دروازه پرسپولیس شده است؛ به طوری که 23 درصد گل های دریافی این تیم در نیم فصل اول مربوط به 15 دقیقه آخر نیمه دوم بازی بوده است اما این آمار در نیم فصل دوم تغییرات چشمگیری داشته به طوری که پرسپولیسی ها در نیم فصل دوم 14 گل دریافتی را به نام خود ثبت کرده اند که 71 درصد آنها در 15 دقیقه پایانی نیمه اول و 15 دقیقه پایانی نیمه دوم به ثمر رسیده است. اگر بخواهیم دقیق تر نگاه کنیم 7 گل یعنی 50درصد گل هایی که این تیم در نیم فصل دوم دریافت کرده در 15دقیقه پایانی نیمه دوم بوده است.

این آمارها مشخص می‌کند قرمزپوشان تهرانی در نیم فصل دوم ، در دقایق پایانی بازی ، تمرکز کمتری دارند به طوری که بیشتر گل‌هایی که وارد دروازه پرسپولیس شده در 15 دقیقه آخر بازی بوده است. شاید پرسپولیسی ها در تعطیلات نیم فصل، کار بدنسازی را به خوبی انجام نداده اند و همین موضوع باعث شده بازیکنان در دقایق پایانی دچار تحلیل بدنی شوند و تمرکز خود را از دست بدهند و در نتیجه درصد اشتباه آن ها بالا برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین