کد خبر: ۲۹۲۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰

مردم رقه کارت شناسایی داعش می‌گیرند+عکس

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که داعش برای ساکنان شهر رقه سوریه کارت شناسایی و دیگر مدارک صادر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
به نوشته روزنامه النهار لبنان، این کارت‌های شناسایی حاوی مجموعه اطلاعاتی از فرد در کنار آرم سیاه داعش با عبارت "دولت اسلامی، حکومت به شیوه پیامبر" است.

داعش به تازگی صدور کارت‌های شناسایی، گواهی نامه و دیگر اسناد و مدارک شخصی به اسم ساکنان استان رقه، واقع در شمال سوریه را آغاز کرده است.

همچنین این گروه تروریستی برای شهروندانی که هیچ گونه کارت شناسایی ندارند و کودکان و نوجوانان بالای 13 سال استان رقه نیز کارت شناسایی صادر کرده است.

در این کارت‌های شناسایی نام فرد، نام پدر و مادر، محل و تاریخ تولد و عکس وی دیده می‌شود. همچنین در این کارت‌ها نام "ایالت رقه" و در طرف دیگر جزئیاتی چون جنسیت، آدرس، تاریخ صدور کارت و مهر داعش وجود دارد.

رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بانی حقوق بشر سوریه گفت: گروه تندروی داعش سند ازدواج، گواهی تولد و گواهینامه در کنار سند زمین و مجوز ساخت و ساز برای ساکنان مناطق تحت کنترل خود صادر می‌کند.

از سوی دیگر روزنامه دیلی میل انگلیس نیز نوشت: داعش بازارهای محلی مناطق تحت کنترل خود در عراق وسوریه را به محل خرید و فروش تجهیزات نظامی از جمله لباس نظامی، اسلحه، چاقو‌هایی برای قطع سر و کمربند نظامی برای حمل اسلحه تبدیل کرده است.

 به گزارش ایسنا، در این بازارها کودکان هم اجازه خرید و فروش دارند و خرید و فروش سلاح در این بازارها با آزادی کامل انجام می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین