کد خبر: ۲۹۲۶۴۵
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶

داعش مسئولیت انفجار جلال‌آباد افغانستان با 130 کشته و زخمی را برعهده گرفت

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان می‌گوید گروه موسوم به داعش مسئولیت حمله مرگبار امروز در شهر جلال‌آباد را به عهده گرفته است. پلیس افغانستان پیشتر اعلام کرد بر اثر وقوع دو انفجار در شهر جلال‌آباد 33 تن کشته و 100 تن دیگر زخمی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 شهر جلال آباد مرکز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان و هم مرز پاکستان واقع شده است.

فضل احمد شیرزاد، فرمانده پلیس ولایت ننگرهار گفته که حمله انتحاری بوده و فرد بمبگذار در نزدیکی ساختمان نمایندگی یک بانک، سه‌چرخه خود را که مملو از مواد منفجره بود، منفجر کرد.


افغانستان
او افزود که ماموران دولتی برای گرفتن حقوق خود به این بانک مراجعه کرده بودند.

به گفته فرمانده پلیس ننگرهار، پیش از این انفجار، یک انفجار دیگر هم در یک زیارتگاه روی داد که تلفاتی در پی نداشت و ماموران پلیس با خنثی کردن مواد منفجره در یک محل دیگر، از انفجار سومی جلوگیری کردند.

گروه طالبان اعلام کرده که این انفجارها کار این گروه نیست. ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی می‌کند، این انفجارها را به دلیل جا گذاشتن تلفات غیرنظامیان محکوم کرده است.

در همین حال اشرف غنی که به ولایت بدخشان سفر کرده، درباره این حمله انتحاری گفت: "در حادثه وحشتناک ننگرهار چه کسی ابراز مسئولیت کرد؟ طالبان ابراز مسئولت نکرد، داعش ابراز مسئولیت کرد."

این بمب‌گذاری انتحاری، مرگبارترین حمله‌ای است که داعش تاکنون در افغانستان انجام داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از اسکای نیوز عربی،خبرگزاری فرانسه هم گزارش داد فردی که خود را سخنگوی داعش خوانده در تماس با این خبرگزاری مسئولیت حمله جلال‌آباد را بر عهده گرفته است.

حدو یک ماه پیش دفتر ریاست جمهوری افغانستان، برای اولین بار حضور داعش را در این کشور تایید کرد و گفت افغانستان برای مقابله با این گروه برنامه‌ریزی کرده است.

چند روز بعد هم ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که نیروهای وابسته به داعش به ولایت‌های شمالی فاریاب، جوزجان، سرپل و بدخشان افغانستان رسیده‌اند.

همچنین منابع محلی از یک انفجار دیگر چند ساعت پس از این انفجارهای مرگبار در جلال آباد خبر دادند . براین اساس انفجار یک بمب مگنتی که به یک خودروی غیر نظامی چسبانده شد مرگ یک تن و زخمی شدن دو تن دیگر را به دنبال داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین