کد خبر: ۲۹۲۷
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۸۴ - ۱۳:۳۶
آغاز تحقيقات درمورد حادثه ورزشگاه آزادي

فيفا از فدراسيون فوتبال ايران اطلاعات بيشتري درخواست كرد

آفتاب‌‌نیوز : به گفته منابع رسمي، دست كم پنج نفر در ازدحامي كه براي خروج از ورزشگاه ايجاد شده بود، زير دست و پا درگذشتند. برخي منابع خبري تعداد كشته شدگان را شش نفر اعلام كرده اند اما سازمان تربيت بدني ايران در اطلاعيه اي كه به اين مناسبت صادر كرده، تعداد كشته شدگان را پنج نفر ذكر كرده است.

هرچند، ديدار تيم هاي ايران و ژاپن با تعطيلات سال نو همزمان شده بود، اما استقبال هواداران تيم ايران از اين مسابقه چنان گسترده بود كه چهار ساعت پيش از برگزاري بازي، ظرفيت ورزشگاه صدهزار نفري تكميل شد و درهاي ورودي بسته شدند. رئيس فدراسيون فوتبال ايران، اين حضور و حمايت را "بي سابقه" توصيف كرد.

رقابت نزديك براي راهيابي به جام جهاني آلمان و هيجان انباشته هواداران ايراني كه چهار سال پيش از صعود به مرحله نهايي جام جهاني بازماندند، سبب شد تا تماشاگران با چشمپوشي از تعطيلات سالانه به ورزشگاه بيايند.

حدود سه هزار هوادار ژاپني هم از قبل بليتهاي بازي را رزرو كرده بودند كه گروهي از آنها در قالب تورهاي مسافرتي به ايران سفر كردند.

بي بي سي افزود: اما پس از پايان ديدار تيمهاي ملي ايران و ژاپن، به دلايلي كه هنوز رسما اعلام نشده است، ازدحام جمعيت براي خروج از ورزشگاه به حدي رسيد كه چند نفر از هواداران تيم ملي زير دست و پا ماندند.

هادي ربيعي و مجتبي ابراهيم زاده، دو هوادار تيم ملي فوتبال ايران كه نسبت فاميلي نيز با هم داشتند، از كشته شدگان اين حادثه هستند.

نام جوان 22 ساله اي به نامه اميد چوبدار خوشخوي نيز به عنوان يكي ديگر از كشته شدگان حادثه اعلام شده است. برادر همسر او، علت كشته شدن وي را بسته بودن درهاي اصلي خروجي و فشار وارده از سوي جمعيت عنوان كرده و گفته است: پس از پايان مسابقه فوتبال، موقعي كه تماشاگران استاديوم را ترك مي كردند، با بسته بودن در اصلي خروجي مواجه شدند كه متأسفانه براثر فشار جمعيت، تعدادي از تماشاگران كشته و تعدادي نيز زخمي شدند.

علت بروز حادثه رسماً اعلام نشده اما به گفته معاون فرهنگي فدراسيون فوتبال، ستادي براي رسيدگي به وضعيت حادثه ديدگان تشكيل شده و از ابتداي بروز حادثه، نماينده دادستان تهران در محل حضور يافته و تحقيقات در اين زمينه آغاز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین