کد خبر: ۲۹۲۸۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از برنامه ریزی برای اجرای طرح مجازی تقسیم خودروها برای تردد در سطح شهر خبر داد و گفت: خودروها بر مبنای میزان آلودگی تولیدی، باید بتوانند در محدوده هایی از شهر تردد کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، سید جعفر تشکری هاشمی افزود: نباید سهم خودرویی که از استانداردهای محیط زیستی لازم برخوردار است و حداقل آلودگی را تولید می کند با خودرویی که از هیچ گونه استانداردی برخوردار نبوده و انبوه آلاینده ها را وارد هوا می کند، برای تردد در شهر برابر باشد.

وی با اشاره به این که خودروها بر مبنای میزان آلودگی که تولید می کنند باید بتوانند در محدوده هایی از شهر تردد کنند، اظهار کرد: بر این اساس، خودروها هر قدر استاندارد بالاتر و آلایندگی پایین تری داشته باشند، می توانند در پهنه های وسیع تری از شهر حرکت کنند و به همان نسبت، خودروهایی که استاندارد پایین تر و آلایندگی بالاتری دارند، از این نظر محدودتر خواهند بود.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه براساس برنامه در نظر گرفته شده در این طرح مجازی، خودروهای تهران در قالب چهار رنگ تفکیک می شوند، تصریح کرد: خودروهای قرمز، خودروهای کاربراتوری هستند که به سن فرسودگی رسیده اند و توان قبولی در معاینه فنی را ندارند و در نتیجه امکان تردد در تهران را نخواهند داشت و خودروهای زرد، خودروهایی هستند که به سن فرسودگی نزدیک هستند و استاندارد آن ها پایین تر از یورو دو است که محدودیت هایی برای تردد آن ها در محدوده مرکزی شهر در نظر خواهیم گرفت.

وی با اعلام این که خودروهای سبز، خودروهایی هستند که استانداردی بیش از یورو دو دارند و در شرایط اضطرار آلودگی هوا محدودیت هایی برای تردد آن ها در محدوده مرکزی شهر در نظر گرفته خواهد شد، اضافه کرد: خودروهای آبی، خودروهای برقی و هیبریدی و سایر خودروهای دارای استاندارد یورو 5 و بالاتر هستند که حداقل محدودیت برای آن ها در نظر گرفته می شود.

معاون شهردار تهران با تأکید بر این که پلاک خودروها منشاء آلودگی نیست، بلکه اگزوز خودروها که انبوه آلاینده ها از آن خارج می شود منشاء آلودگی است، خاطرنشان کرد: خودروهای آلاینده جان میلیون ها شهروند تهرانی را مورد تهدید قرار داده اند و 80 درصد آلودگی هوای این کلان شهر را این خودروها و موتورسیکلت ها تولید می کنند و به منظور پایان بخشیدن به این پدیده مرگ بار، طرحی تهیه و تدوین شده که در صورت تأیید مراجع مربوطه، جایگزین طرح زوج و فرد خواهد شد.

تشکری هاشمی در خصوص اجرای طرح محدوده زوج و فرد و ورود خودروها به این محدوده در روزهای فرد و زوج بر اساس آخرین شماره پلاک آن ها نیز گفت: از ابتدا هم اعتقاد داشتیم این که خودروها بر اساس شماره آخر پلاکشان یک روز در میان وارد این محدوده شوند، از منطق قوی و قابل قبولی برخوردار نیست.
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
1
ظاهرا آقای تشکری این موضوع را یا در مقابل و یا برای خنثی کردن طرح شورای عالی ترافیک مطرح کرده است. واقعیت اینست که باید قانون ملاک عمل باشد و براساس قانون ، طرح زوج و فرد برای موارد اضطراری و بطور موقت بوده که متاسفانه بصورت دایم درآمده و بدلیل اینکه شهرداری نتوانسته است در مدیریت شهری خود سامانه مناسب و رضایتبخشی را در بخش امکانات عمومی فراهم کند ، زندگی مردم پایتخت را با زوج و فرد کردن و این همه دوربینهای عجیب و غریب در سطح شهر مختل کرده است. اینک شورای عالی ترافیک باید به وظیفه خود هرچه زودتر عمل کند و این مشکل را که مدت زمان مدیدی است از سوی شهرداری ایجاد شده ، مرتفع نماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
1
اتومبیل الاینده دردست قشر ضعیف قرار دارد که با ان کمک خرج زن وبجه را تامین کند سرماده داران اتومبیل ملیاردی سوار میشوند وبا این طرح بریش ضعفا میخندند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین