کد خبر: ۲۹۲۹۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲

افراد شاغل بورسیه در دستگاه دولتی باید حقوق دریافتی از وزارت علوم را بازگردانند

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی پرونده بورسیه ها در این کمیسیون گفت: کسانی که در دستگاه های دولتی مشغول به کار و بورسیه هستند، باید تمامی حقوق دریافتی از وزارت علوم را بازگردانند و اگر اصرار به کار داشته باشند از تحصیل محروم می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : حسین آذین در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه در نشست روز یکشنبه موضوع محروم شدگان از بورس مورد بررسی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی قرار گرفت، افزود: شورای مرکزی بورس متولی اصلی رسیدگی و تأیید متقاضیان بورسیه است و از طرف دیگر بر اساس اعلام دبیر وقت این شورا، بررسی پرونده تعدادی از داوطلبان که دارای کسر معدل بودند در دستور کار قرار گرفت و درنهایت با اطلاع از این موضوع اعطای بورسیه به این افراد به تصویب رسیده بود.

وی ادامه داد: پس از این مصوبه شورا، موضوع به وزیروقت علوم اطلاع داده شده و سپس وزیر وقت تمامی مصوبات را مورد تائید قرار می دهد که بر اساس نظر کمیسیون اصل90، پذیرش تقاضای متقاضیان بورس که فاقد شرط معدل یا سن بودند قانونی و حدود اختیارات وزیر و شورای مرکزی بورس بوده است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس افزود: با ملاحظه اختیارات قانونی شورای مرکزی بورس با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که ناشی از قوانین متعدد از جمله قانون اعزام دانشجو به خارج از کشور مصوب سال 1364، آیین نامه اعطای بورس تحصیلی و اعزام دانشجو به خارج مصوب سال 1368، قانون خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 1386، قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه و سیاست های دولت است، پذیرش تقاضای متقاضیان قانونی بوده و تصمیمات مربوطه فاقد ایراد است.

وی ادامه داد: براساس نظر کمیسیون اصل 90 این متقاضیان واجد شرایط تلقی و همچنان بورسیه شناخته و مجاز به ادامه تحصیل و استفاده از امتیازات قانونی هستند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه منظور از اشتغال همزمان در قانون، اشتغال دولتی است لذا در صورت احراز اشتغال همزمان اینگونه افراد در مشاغل دولتی باید در صورت دریافت حقوق از وزارت علوم نسبت به استرداد حقوق دریافتی اقدام کنند و همچنان به تحصیل ادامه دهند و در صورتی که اصرار به ادامه اشتغال داشته باشند بورسیه آنها لغو می شود.

وی افزود: از طرف دیگر کسانی که با علم و اطلاع مبادرت به اعلام اطلاعات نادرست راجع به معدل و یا سن کرده اند و موجب تصمیم اشتباه شورای مرکزی شده اند فاقد صلاحیت و شرایط شناخته شده و بورسیه آنها لغو می شود.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، ادامه داد: در نهایت نتیجه بررسی های هیات رئیسه کمیسیون این است که اقدامات لازم برای ادامه تحصیل این پذیرفته شدگان صورت بگیرد و در نهایت نتیجه کار به وزارت علوم نیز اعلام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
محمد مشهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
پس آن همه شرايط و ضوابط براي عموم است و خودي ها معاف از همه آنها!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
درود بر روحاني
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین