کد خبر: ۲۹۳۰۱۹
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

یک روز بد در اداره پست

دیر رسیدن بسته‌ها و نامه‌ها به مقصد یا مخدوش بودن آنها در حجم عظیم مرسوله‌های پستی شاید چندان غیرطبیعی نباشد، اما برخورد به شدت نامناسب کارمندان اداره پست با ارباب رجوع به شدت زننده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 خبرنگار «آنا» با این مقدمه روایت کرده است: «بر اساس اعلام شهرداری تهران، کارت‌های طرح ترافیک متقاضیان از طریق پست به نشانی آنها ارسال شده‌ است. من هم به عنوان خبرنگار مدتی منتظر رسیدن این بسته بودم اما چون از دریافت پستی آن ناامید شدم، امروز ترجیح دادم با مراجعه به اداره پست آخرین وضعیت آن را پیگیری کنم.

ابتدا برای اینکه بدانم باید از کدام منطقه پستی موضوع را پیگیری کنم، با شرکت پست تماس گرفتم و اطلاع دادم که نشانی محل زندگی‌ام در منطقه 21 است. بنا به گفته فرد پاسخگو، به اداره پست چهارراه لشگر مراجعه کردم تا موضوع را پیگیری کنم.

تهدید ارباب‌رجوع به حبس و شلاق!

مراجعه‌کنندگان به اداره پست در ابتدای در ورودی ساختمان با یک میز پاسخگویی مواجه می‌شوند که در آن یک نفر مسئول پاسخگویی به حجم زیادی از افراد است. در این محل بدون هیچ سیستم نوبت‌دهی، افراد فقط در قبال ارائه کد رهگیری مرسوله پستی، پاسخ دریافت می‌کنند. فرد پاسخگو نیز به سوالاتی که به مرسوله‌های دارای کد رهگیری مربوط نباشد، پاسخ نمی‌داد. در عین حال چون حجم زیادی از مراجعه‌کنندگان پشت میز پاسخگویی حضور داشتند و هر کس تلاش می‌کرد بدون نوبت مشخص کارش را پیگیری کند، به طور طبیعی ازدحام در آن نقطه زیاد و درگیری لفظی میان افراد ایجاد می‌شد.

در چنین مواقعی هم اغلب مردم فرد پاسخگو را به کم‌کاری متهم می‌کنند، به همین دلیل اداره پست پیش‌دستی کرده و در اطلاعیه‌ای که پشت سر مسئول پاسخگو چسبانده شده، به مردم هشدار داده که توهین به کارمند دولت در حین انجام کار به موجب قانون 74 ضربه شلاق و حبس دارد!

فریاد و خودزنی یکی از مراجعه‌کنندگان

فارغ از این روش مشتری‌مداری در اداره پست، در حالی که هر کس مشغول کار خود بود، ناگهان یکی از مراجعه‌کنندگان که ظاهرا از نحوه رسیدگی کارمندان اداره پست به کارش راضی نبود، با فریادهای بلند و خودزنی، به این روند اعتراض کرد.

وی که مردی میان‌سال بود، به شدت نحوه برخورد کارکنان اداره پست را زیر سوال برد اما هیچ یک از کارمندان حتی برای آرام کردن او دست به کار نشد و حتی حراست مجموعه نیز در محل حضور نیافت.

من هم که در صف به هم‌ریخته جلوی در منتظر بودم، بالاخره توانستم به مسئول پاسخگویی اطلاع دهم که به چه منظور به اداره پست مراجعه کرده‌ام. او از من خواست کد رهگیری مرسوله‌ام را بخوانم. من هم پاسخ دادم که من مرسوله‌ای ندیده‌ام که کد رهگیری داشته باشم و فقط یک کد رهگیری مربوط به زمان ثبت‌نام در سامانه طرح ترافیک را همراه دارم.

وی که اتفاقا فردی عصبانی بود،‌ در پاسخ گفت که فقط امکان رسیدگی به مرسوله‌های پستی دارای کد رهگیری را دارد و جز این، کاری انجام نمی‌دهد. او در پاسخ به اصرار من، گفت که می‌توانم به باجه رو‌به‌رو مراجعه کنم.

در آن باجه هم فردی با پرسیدن نشانی من، گفت که باید به منطقه پستی 21 مراجعه کنم و بدون هیچ پاسخ دیگری از محل کار خارج شد.

عصبانیت کارمندان از تداخل کار و صبحانه

من هم از اداره پست خارج شدم و به توصیه یکی از مراجعه‌کنندگان، به بخش توزیع مرسوله‌های پستی که پشت ساختمان بود رفتم. در آنجا دیدم که حجم انبوهی از مرسوله‌های داخل گونی‌های بزرگ از ماشین‌ها خارج می‌شود و تصور کردم احتمالا بسته مربوط به من هم در یکی از این گونی‌هاست!

هنگام ورود به ساختمان، موضوع را با فردی که به نظر می‌رسید نگهبان باشد در میان گذاشتم و او به من گفت که به اتاق روبه‌رو مراجعه کنم. آنجا با دو نفر کارمند مواجه شدم که ظاهرا از دیدن من خیلی هم خوشحال نبودند چون یک ظرف بزرگ عدسی روی میز بود و آنها در حال خوردن صبحانه بودند.

با این حال یکی از آنها کد رهگیری آرم طرح ترافیک من را گرفت و از طریق رایانه، کد رهگیری بسته پستی من را پیدا کرد. او گفت که این بسته در اداره پست منطقه 21 است و باید به آنجا مراجعه کنم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین