کد خبر: ۲۹۳۰۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

ماجراهای اداره/من اجنبی‌پرستم؟!

آفتاب‌‌نیوز :
رضا ساکی در خبرگزاری دانشجویان ایران نوشت: صابری و قاسمی امروز را هم با مرافعه آغاز کردند. همان اول صبح صابری روزنامه را کوبید روی میز قاسمی و گفت: تحویل بگیر. باز هم با کشورهایی که دوست داری، هم رده شدیم. ببین این ماییم، این غناست، این مغولستان است، این مالاوی است و این هم بلاروس است. قاسمی روزنامه را برداشت و پرت کرد روی میز صابری و گفت: به من چه. برو از آقای روحانی بپرس این چیزها را. صابری گفت: از روحانی بپرسم؟ این بیچاره که 39 درصد را کرده 17 درصد. فعلا فقط دارد دسته‌گل‌های به آب داده شده را جمع می‌کند.

صابری و قاسمی طبق معمول یقه هم را گرفتند و طبق معمول مرادی با یک تشر آرام‌شان کرد. هر دو از بحث سیاسی خسته نمی‌شوند. مرادی بعد از این که اوضاع آرام شد از صابری پرسید: رتبه ایران در تورم چه ربطی به قاسمی دارد. صابری گفت: ربط دارد. ایشان از این کشورها خوشش می‌آید. ما به جای این که در کنار آلمان و انگلیس و فرانسه و آمریکا باشیم در کنار غنا و مغولستان هستیم. قاسمی اسم امریکا را که شنید دوباره پرید یقه صابری را گرفت و گفت: ای وطن‌فروش، ای اجبنی‌پرست. صابری گفت: اگر آرزوی این که تورم در مملکت ما مثل مملکت آنها باشد، اجنبی‌پرستی است، پس من اجنبی‌پرستم. مرادی گفت: قاسمی تو تا اسم امریکا را می‌شنوی عصبی می‌شوی منظور صابری فقط این که بود تورم‌مان کم بشود. بعد آنها را جدا کرد و رو به صابری پرسید: تورم آنها چقدر است؟ صابری گفت: طبق گفته بانک جهانی انگلیس 1.5 درصد،‌ آمریکا 1.6 درصد، آلمان 0.9 درصد و فرانسه 0.5 درصد. مرادی گفت: پدرسوخته‌ها خوب تورم کمی دارند.

قاسمی گفت: متاسفم که به بانک جهانی اعتماد می‌کنید. این آمار را صهیونیست‌ها داده‌اند. تیموری که تا به حال ساکت بود پرسید: به اسرائیل چه ربطی دارد؟ شما خودت چیزمیز برای خانه نمی‌خری؟ قاسمی پوزخند زد و گفت: چرا می‌خرم. متوجه گرانی هم هستم اما به آمار بانک جهانی اعتماد ندارم. صابری گفت: اعتماد نداری نداشته باش. این را گفت و پرید یقه قاسمی را گرفت. یعنی روزی نیست که این دو نفر با هم کل‌کل نکنند. از شانس بد، یکی استقلالی است و آن یکی پرسپولیسی. یکی بارسلون را دوست دارد، آن یکی رئال را. یکی سیگار می‌کشد، یکی نمی‌کشد. یعنی شما بگو این دو نفر یک وجه اشتراک داشته باشند؛ ندارند. یعنی اصلا از زمین تا آسمان با هم فرق دارند.

باقی بقای‌تان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین