کد خبر: ۲۹۳۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶
در گفتگو با سی ان ان

رئیس سازمان محیط زیست: مردم خواهان توافق عادلانه هسته ای هستند

معصومه ابتکار معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان تاکید کرد که مردم ایران خواهان توافقی عادلانه و متوازن در مسئله هسته ای با غرب هستند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ابتکار دوشنبه شب دراین گفتگوی تلویزیونی اظهارداشت که مردم ایران به دنبال توافقی هستند که شرافت آنها را حفظ کند و درباره رویکرد همه جانبه ای که بر اساس صلح و ثبات در جهان باشد اطمینان دهد.

رییس سازمان محیط زیست گفت که اگرچه در ایران و آمریکا افراد افراطی وجود دارند ولی آنها در اقلیت هستند.

وی گفت توافق نهایی هسته ای گامی به جلو خواهد بود.

ابتکار درباره خطوط قرمز ایران گفت: مردم معتقدند و آماده هستند با همه توان از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

من فکر می کنم مذاکره کنندگان ما بسیار آموزش دیده هستند هم در موضوع هسته ای و هم در موضوعات دیپلماتیک به خصوص در رابطه با حقوق ملت ایران،حقوق بین المللی آنها و برخورد با موضوعاتی که ما سیاست دوجانبه می نامیم تجربه و تخصص دارند.

مجری این شبکه پرسید موضوع جیسون رضاییان امروزه مورد توجه بسیاری در آمریکا شده است، موضوع امیر حکمتی نیز در یک طرف دیگر قرار دارد. شما چگونه می توانید اطمینان دهید ، وی که مدتهاست در زندان است به صورت عادلانه محاکمه خواهد شد.

ابتکار در پاسخ گفت: این موضوعات به قوه قضاییه مربوط می شود و این قوه اختیارات خود را دارد. ایران دارای رسانه های آزاد است و گروه های مختلف این فرصت را دارند تا درباره موضوعات مختلف صحبت کنند ولی این مطالب لزوما بیانگر سیاست دولت نیست و نکته مهم این است که قوه قضاییه اصول، قوانین و مقرراتی دارد و من احساس می کنم رویکرد عادلانه درباره همه این موضوعات اتخاذ خواهد شد و این چیزی است که دولت نیز بدنبال آن است.

رییس سازمان محیط زیست ایران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار سی.ان.ان درخصوص خشکسالی و پدیده گردوغبار گفت: رفع این موضوعات در دولت بررسی می شود و درحال حاضر مشکل آلودگی ناشی از بنزین تاحدودی رفع شده است.

وی افزود: یکی از سیاست های مهمی که دولت به صورت موفقیت آمیز آن را دنبال کرده است تعیین اهداف محیط زیستی به عنوان اولویت برای دولت است. ما مقابله با آلودگی هوا را در شهرهای بزرگ شروع کرده ایم. بهبود کیفیت بنزین که طی سال گذشته در شهرها توزیع شده است منجر به کیفیت بهتر هوا در این شهرها از جمله تهران شده است.

به گفته ابتکار، دولت طرح عمده ای برای کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان، تبریز، شیراز و اهواز دارد .

معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست همچنین به موضوع توفان شن اشاره کرد و گفت: ما در حال مواجه شدن با خشکسالی فزاینده هستیم برخی از آن به تغییر شرایط اقلیمی بر می گردد ما در حال روبرو شدن با کاهش تدریجی بارش هستیم و این به معنای آن است که ما باید شیوه های فعلی کشاورزی خود را تغییر دهیم و این موضوع نیز در حال انجام است.

ابتکار تصریح کرد: سیاست مصرف آب به سرعت در حال تجدید نظر شدن است و این بیشتر مربوط به بخش کشاورزی است زیرا کشاورزان 93 درصد از آب را مصرف می کنند و ما باید در شیوه مصرف و مدیریت آب تجدید نظر کنیم.

وی درخصوص تالابها نیز گفت: ایران راهبرد بسیار دقیقی برای حفاظت از تالاب ها دارد بخصوص طرح هایی درباره تالاب های مختلف در ایران از جمله تالاب انزلی داریم که رئیس جمهوری هفته گذشته از آن دیدن کرد و در کنار این تالاب حورالعظیم در مرز عراق و هامون را داریم.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهارداشت: روز گذشته با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان درخصوص حفاظت از تالاب هامون گفتگو کرده است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین