کد خبر: ۲۹۳۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷

تفکیک جنسی کنسرت‌ها در مالزی!

تصمیم نهاد مذهبی دولت مالزی برای تفکیک جنسیتی در کنسرت‌ها موجی از انتقادها را در این کشور برانگیخته است.
آفتاب‌‌نیوز :
 اداره توسعه مذهبی مالزی موسوم به "جاکیم" چندی پیش دستورالعملی منتشر کرد که طی آن زنان و مردان باید در کنسرت‌ها جدا از هم به تماشای برنامه بپردازند. حالا این تصمیم باعث بروز موجی از انتقادها در این کشور شده است.

عثمان مصطفی مدیر اداره جاکیم به رسانه‌ها گفته ما نمی‌خواهیم در هیچ کنسرت یا مراسم مشابهی میان زنان و مردان پرده بکشیم؛ ما تنها می‌خواهیم بهترین روش برای تماشای این وقایع را برای مردم مهیا کنیم. این دستورالعمل‌ها برای کمک به برگزارکنندگان کنسرت‌ها است و بیشتر کسانی هم که در مالزی به این گونه مکان‌ها می‌روند، مسلمان هستند.

مصطفی همچنین این تصمیم را در راستای جداسازی افراد از جنس مخالف و همچنین جلوگیری از خندیدن با صدای بلند در طول برگزاری کنسرت معرفی کرده است.

براساس این دستورالعمل جدید، هنرمندانی که در این کشور کنسرت اجرا می‌کنند نباید سابقه جنایی و محکومیت داشته باشند و همچنین باید با آرایش مو و لباس مناسب در کنسرت شرکت کنند تا برای حضار حساسیت برانگیز نباشد. کمدین‌ها هم باید در اجرای برنامه‌های طنز به حساسیت‌ها توجه کنند و خوانندگان هم نباید رقص را به برنامه خود اضافه کنند.

به گزارش شفقنا،این درحالی است که "چو می فان" معاون وزیر زنان مالزی با انتقاد از این قانون گفته چنین دستورالعملی نباید برای غیرمسلمانان این کشور اجباری شود.

60 درصد از جمعیت 26 میلیونی مالزی مسلمان هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین