کد خبر: ۲۹۳۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰

نفت ۶۵ دلار شد

قیمت نفت پس از افزایش ۲ دلار و ۱۲ سنتی در روز گذشته امروز نیز ۲۲ سنت افزایش یافت و به ۶۵ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.
آفتاب‌‌نیوز :  قیمت نفت روز جمعه در نزدیکی بالاترین رقم سال 2015 که دیروز به ثبت رسیده بود باقی ماند، و پس از تداوم حملات هوایی به یمن و افزایش نگرانی ها در مورد امنیت ترانزیت نفت خاورمیانه، در مسیر ثبت افزایش هفتگی باقی ماند.

قیمت نفت در هر دو سوی آتلانتیک این ماه حدود 10 دلار افزایش یافته که ناشی از افزایش تنش ها در خاورمیانه بوده است. این در حالی است که کند شدن رشد تولید نفت آمریکا و نشانه هایی از تقویت تقاضای جهانی نیز بر رشد قیمت اثرگذار بوده است.

افزایش قیمت نفت در طی ماه گذشته نشان از عدم ارتباط بین تولید کنندگان نفت و وال استریت در مورد زمان ترمیم قیمت نفت دارد. فعالان مالی معتقدند قیمت ها زودتر از آنچه که فعالان صنعت نفت انتظار دارند، ترمیم خواهد شد.

اسکات کی، مدیر موسسه آی اچ سی در این باره گفت: «بازارهای سهام مدتی است در انتظار افزایش قیمت ها هستند.»

این در حالی است که تولید کنندگان انتظار دارند قیمت ها تا 5 سال یا بیشتر در حدود 60 دلار باقی بماند.

استفن چازن، مدیر شرکت اوسیدنتال پترولیوم گفت: «می توان به نفت 75 دلاری امیدوار بود، اما من فکر می کنم باید برای قیمت پایین تر هم برنامه ریزی کرد.» وی انتظار دارد که قیمت در حد 60 دلار باقی بماند.

روز جمعه سوشیت جنراله پیش بینی خود از متوسط قیمت در سال 2014 را برای نفت برنت 4 دلار و 33 سنت و برای نفت خام آمریکا 4 دلار و 28 سنت افزایش داد و به ترتیب به 59 دلار و 54 سنت و 53 دلار و 62 سنت رسید.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه ژوئن پس از رشد 2 دلار و 12 سنتی در روز پنجشنبه، امروز با 22 سنت افزایش به 65 دلار و 9 سنت رسید.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت خام آمریکا نیز برای تحویل در ماه ژوئن امروز با 8 سنت افزایش به 57 دلار و 82 سنت رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین