کد خبر: ۲۹۳۶۸۱
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

روز پرکار مذاکره کنندگان ایران در وین؛ نماینده 1+5 به مذاکرات پیوستند

همزمان با نشست های طولانی و مداوم کارشناسان ایران، آمریکا و اروپا برای نگارش متن توافق جامع در سومین روز مذاکرات وین ، معاونان وزیر خارجه ایران رایزنی های فشرده ای با همتایان خود در 1+5 دارند.
آفتاب‌‌نیوز : کارشناسان تیم های مذاکره کننده ایران، اروپا و امریکا از صبح جمعه تاکنون دو دور مذاکره داشته اند و همزمان با آنها سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی با همتایان خود در 1+5 نشست های دوجانبه برگزار کرده اند.

این ملاقات ابتدا با نماینده روسیه و سپس با چین در ساعت 14 به وقت محلی - 16 و 30 به وقت تهران- انجام شد و قرار است پس از رایزنی با چین، عراقچی و روانچی نشستی معاونان وزیران خارجه سه کشور اروپایی 1+5 یعنی انگلیس، المان و فرانسه خواهند و آنگاه با هلگا اشمید معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا تشکیل جلسه خواهند داد.

نشست معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 در ساعت 16 به وقت محلی - 18 و 30 دقیقه به وقت تهران - پایان بخش مذاکرات سه روزه وین خواهد بود.

مذاکرات ایران و 1+5 از روز چهارشنبه در وین آغاز شد. روز نخست دو دور مذاکره با هلگا اشمید و کارشناسان تیم اروپا و روز دوم دو دور مذاکره با تیم امریکایی در سطح معاونان بود. همزمان، کارشناسان تیم ها به طور جداگانه برای تدوین متن توافق جامع و بویژه بحث بر سر لغو تحریم ها به طور جداگانه تشکیل جلسه دادند و در برخی موارد در جلسه معاونان هم شرکت می کردند.

در این مذاکرات ، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه و حمید بعیدی نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین المللی وزارت خارجه هم حضور دارند.

عباس عراقچی بحث های دو روز گذشته با امریکا و اروپا بر سر تحریم ها را مفید ارزیابی کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین