کد خبر: ۲۹۳۷۵۷
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹

حالم بد است .../امروز همه تیترها از آن قندی است

سرآمد تیتر روزنامه‌نگاری ایران - استاد حسین قندی - آسمانی شد تا این راه فروزان بماند؛ او که خود با خبر بود، بی‌خبر رفت ... .
آفتاب‌‌نیوز :
حسین قندی امروز - شنبه - پنجم اردیبهشت ماه - پس از چند سال تحمل بیماری،‌ برای آخرین بار در حیاط دفتر مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها که از آن به عنوان خانه‌ او یاد شد، با دوست‌داران، شاگردان و اعضای خانواده‌اش خداحافظی کرد.

اما حیف و صدافسوس مردی که روزگارانی است از او به عنوان «سلطان تیتر» یاد می‌شود، امروز و در این آخرین حضور، دیگر راست قامت شاگردان را نظاره‌گر نبود؛ این بار شاگردان و همکاران حسین قندی، پیکر استاد را بر روی دوش خود تا خانه ابدی حمل کردند تا جامعه رسانه‌ای کشور یک بار دیگر عزادار از دست دادن عزیزی بزرگ باشد.

به پاس چهل سال فعالیت حسین قندی که لحظه به لحظه‌اش را برای پیشرفت علم ارتباطات در کشور گذرانده بود، همه آمده بودند؛ حسن نمک‌دوست‌، یونس شکرخواه‌، فریدون صدیقی‌، هادی خانیکی‌، مجید رضاییان‌، محمد سلطانی‌فر، سید محمد مهدی‌زاده‌، هوشنگ عباس‌زاده و دانشجویان دوستدار استاد و البته کسی نبود که در آخرین وداع با حسین قندی، اشک حسرت نریزد.

اجرای این مراسم را مازیار ناظمی برعهده داشت‌. او در ابتدای این مراسم، حضور حسین قندی در جمع کودکان سرطانی را یادآور شد و گفت: روزی که استاد قندی پیش کودکان سرطانی رفت، گفت اینجا اشک هم ماتم می‌گیرد.

ناظمی ادامه داد: بیست سال پیش افتخار حضور در کلاس‌های مدیریت ویراستاری اخبار را با استاد قندی داشتیم؛ یادش گرامی باشد. در طول این مدت ایشان خیلی سختی کشیدند کاش این فرصت‌ها بیشتر بود برای زمانی که دور هم باشیم. نام استاد قندی به یادگار خواهد ماند. برای دوستدارانش چه سخت بود که سلطان تیتر دارفانی را وداع گفت. سوم اردیبهشت 94 در خاطر اهالی رسانه خواهند ماند.

مجری مراسم در ادامه برای لحظاتی لبخند همیشگی، قامت راست و آراستگی و صبوری حسین قندی را برای حاضران یادآور شد.

مازیار ناظمی همچنین از طرف دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، جمله‌ای کوتاه با این مضمون را خواند که رسانه‌ها سال‌های زیادی را با استاد گذرانده‌اند و خاطرش را از یاد نخواهند برد.

حسین انتظامی - معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - نیز با حضور در این مراسم، ضمن تسلیت به جامعه رسانه‌ای کشور،‌ روزنامه‌نگاران‌، شاگردان و به ویژه خانواده استاد حسین قندی، خاطرنشان کرد که این استاد برجسته روزنامه‌نگاری و ارتباطات سال‌ها بیماری‌ را تحمل کرد.

او گفت: همه شما امروز به پاس این شخصیت ارزشمند رسانه حضور یافته‌اید و گرد هم آمده‌اید.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سپس خاطرنشان کرد: این استاد کم‌نظیر، در کنار کار حرفه‌ای، به تربیت شاگردان رسانه‌ای همت داشت و از ویژگی‌های بارز ایشان توجه به اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری بود. آن عزیز، هم در عمل و هم در تربیت شاگردان به اخلاق حرفه‌ای توجه داشت. اگرچه جای او خالی است اما کسانی که کار باارزش می‌کنند همیشه با آثارشان زنده و جاودانه هستند.

مجید رضاییان از دیگر اساتیدی بود که در این مراسم سخنرانی کرد و ضمن تسلیت به جامعه رسانه‌ای کشور و در حالی که بغض گلویش را گرفته بود‌، گفت: نمی‌دانم چه باید گفت. حرف خاصی نیست، الا اینکه بگویم استاد تیتر روزنامه‌نگاری ایران رفت. اینکه بگوییم جایش خالی است باز هم خیلی حق مطلب را ادا نکردیم.

وی در ادامه سخنانش یادآور شد: حسین قندی را باید از آثارش، از اثرگذاری‌اش و از تربیت شاگردانش شناخت. امیدوارم تفکر استاد قندی در روزنامه‌نگاری و اصرارش بر ادبیات صحیح مستدام باشد.

مهسا قندی، دختر استاد قندی نیز برای لحظاتی در این مراسم از پدرش سخن گفت و یادآور شد: بابا فقط برای من بابا نبود، برای تک تک شما هم بابا بود. می‌دانم اگر مشکلی داشتید غصه‌تان را می‌خورد و می‌دانم سخت‌گیری‌هایی که برای من و خواهرم انجام می‌داد، برای شماها هم داشت. روزنامه و شما عشقش بودید.

به گزارش ایسنا‌، فریدون صدیقی، استاد حادثه‌نویسی ایران نیز در این مراسم حضور داشت و در سخنانی گفت: حالم بد است. حالم بد است. قطار می‌رود، تو می‌روی، تمام ایستگاه می‌رود.

او گفت: جایش خالی است؛ البته هزاران سال و همه سال‌هایی که زیر این سقف‌ها بود. مرد لبخند‌ و تبسم؛ گوزنی که شاخ‌هایش بر درخت گیر کرد‌.

صدیقی در بخشی از صحبت‌هایش رنگ مورد علاقه حسین قندی - کرم و قهوه‌ای - را یادآور شد و اینکه او در لباس‌هایش از این رنگ بسیار استفاده می‌کرد.

صدیقی گفت: به خودم تسلیت می‌گویم؛ به خانواده او و دخترانش تسلیت می‌گویم و سپاسگزار از تمام کسانی که دردمندانه با این درد مشترک همراه بودند.

به گزارش ایسنا، پیکر استاد حسین قندی، لحظاتی پیش بر روی دوش شاگردان و همکارانش در حالی که اشک می‌ریختند و بر دورش حلقه زده بودند، به سمت خانه ابدی و قطعه نام آوران بهشت زهرا(س) بدرقه شد.

در این مراسم، مازیار ناظمی اعلام کرد که مراسم ترحیم حسین قندی دوشنبه - هفتم اردیبهشت ماه - قرار است در مسجدالرضا از ساعت 14:45 الی 16:15 دقیقه برگزار می‌شود.

مهدی محسنیان راد، گیتی علی آبادی، سید محمود دعایی، بیژن نفیسی، محمد قاضی زاده، مینو بدیعی، علیرضا تابش و ... از دیگر حاضران در مراسم تشییع پیکر حسین قندی بودند.

***

حسین قندی، استاد برجسته ارتباطات و روزنامه‌نگاری در سن 64 سالگی دار فانی را وداع گفت.

حسین قندی، یکی از تاثیرگذارترین استادان روزنامه‌نگاری کشور در سه دهه گذشته بود که از حدود دو هفته قبل به عارضه سکته مغزی دچار شد و از شامگاه 24 فروردین‌ماه نیز به کما رفت. او عصر پنجشنبه سوم اردیبهشت دیده از جهان بست.

قندی متولد اسفند 1330 در سبزوار و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بین‌الملل از آمریکا بود که از اوایل دهه‌ی 50 تا اوایل دهه 90 نزدیک به 40 سال فعالیت و تدریس روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود داشت.

وی علاوه بر سال‌ها تدریس علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی و آموزش صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار شاغل در روابط عمومی‌ها و رسانه‌های کشور، در حوزه خبر جراید کثیرالانتشار نظیر کیهان، ابرار، اخبار، انتخاب و جام جم مسئولیت داشت و به خاطر تسلط و نوآوری‌های ویژه در این زمینه به «سلطان تیتر» شهرت پیدا کرد.

از استاد حسین قندی تألیفات متعددی چاپ و منتشر شده که کتب تخصصی «روزنامه نگاری نوین»، «مقاله نویسی در مطبوعات» «روزنامه نگاری تخصصی» و «تخیل در روزنامه‌نگاری» از مهم ترین آنهاست.

استاد حسین قندی پس از آن‌که در دولت گذشته از تدریس در دانشگاه علامه طباطبایی محروم شد، نزدیک به پنج سال به دلیل ابتلاء به بیماری نادر مغزی «هزار علت»، حافظه خود را از دست داد و در کنار خانواده ضمن پیگیری درمان خود، با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین