کد خبر: ۲۹۳۸۸۹
تعداد نظرات: ۱۴۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
ارسال پرونده به دستگاه قضایی +توضیحات وزیر

مرگ تکان‌دهنده زن باردار به دلیل سهل‌انگاری پزشکان

همه ماجرا از چهارشنبه‌شب گذشته شروع شد؛ زمانی که عصمت، زن ٢٨‌ساله سردشتی، دل‌درد عجیبی گرفت و همسرش«صدیق» او را از روستای کانی‌زرد در٣٠ کیلومتری سردشت به تنها بیمارستان این شهر، یعنی بیمارستان امام خمینی(ره)، برد.
آفتاب‌‌نیوز :
یک مادر ٢٨ ساله در سردشت پس از خارج کردن جنین از شکمش، به دلیل قصور پزشکی و تأخیر درتشخیص علت خونریزی جان خود را از دست دارد.

به گزارش آفتاب، ماجرای مرگ عصمت، مادرجوان سردشتی، دیروز درشبکه پیام‌های تلفن همراه، دست به دست می‌چرخید؛ پیامی که حکایت از خارج کردن جنین و جا گذاشتن جفت آن دریک عمل و خارج کردن جفت و معده بیمار درجراحی دیگری داشت. هرچند که چنین ماجرایی برای خیلی‌ها باورپذیر نبود اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این نوشته کوتاه یک پیام وایبری ساده نبوده و شهر سردشت حالا داغدار این مادر و فرزند است.

مادر سردشتی پیش از انتقال به بیمارستان ارومیه برای ادامه درمان، جانش را از دست می‌دهد و پدرخانواده به خاطر مرگ مادر و جنین ٩ ماهه‌اش شکایت می‌کند. وقتی پزشکان بیمارستان «شهید مطهری» ارومیه، خبر مرگ همسرش را دادند، نمی‌دانست گریه کند، برود دادگاه و پیگیر شکایتش باشد یا این‌که مراسم ختم همسرش را برگزار کند. از ساعت ۴ صبح جمعه که پزشک بیمارستان، خبر مرگ«عصمت» را داد، سرگردان در محوطه بیمارستان پرسه زد، تلفن پشت تلفن بود که پاسخ می‌داد. نه جنازه همسرش را می‌دادند، نه می‌گفتند علت مرگش چیست. به او گفتند که اگر می‌خواهد شکایت کند، باید چهار روز جسد در سردخانه بماند تا کار‌شناس پزشکی قانونی علت مرگ را بررسی کند. «صدیق» اما دلش نمی‌آید، جسد بلاتکلیف در بیمارستان‌ رها شود.

همه ماجرا از چهارشنبه‌شب گذشته شروع شد؛ زمانی که عصمت، زن ٢٨‌ساله سردشتی، دل‌درد عجیبی گرفت و همسرش«صدیق» او را از روستای کانی‌زرد در٣٠ کیلومتری سردشت به تنها بیمارستان این شهر، یعنی بیمارستان امام خمینی(ره)، برد.

«صدیق»، حرف‌های روز قبل متخصص زنان یادش می‌آید وقتی به او گفت تا ماه دیگر برای زایمان، وقت سزارین بگیرد. آن‌ها آن شب را در بیمارستان گذراندند، درد عصمت شدید شد و سریع به اتاق عمل منتقلش کردند اما خبرهای خوبی در انتظار خانواده‌اش نبود. جنین پسر در ٨ ماهگی مرده از شکم مادر خارج شد.

«صدیق» ادامه ماجرا را روایت می‌کند: «همان شب پس از پایان عمل، یکی از پزشکان از اتاق جراحی بیرون آمد و گفت که فرزندم مرده به دنیا آمده است. وقتی تعجب مرا دید، گفت که این جنین سه هفته پیش در شکم مادر جان داده بود. این درحالی بود که چند روز قبلش، پزشک متخصص زنان که از‌همان ابتدای بارداری همسرم تحت نظرش بود، به ما گفت که جنین سالم است و مشکلی ندارد. حتی سونوگرافی هم گرفته بودند و اعلام کردند جنین سالم است.»

عصمت، سومین فرزندش را باردار بود. حالا ولی هیچ‌وقت دیگر دختر ۶ ساله و پسر١٣ ساله‌اش را نمی‌بیند. صدیق می‌گوید: «وقتی عصمت را به آی.سی.یو منتقل کردند، اول حال خوبی داشت اما هرچه می‌گذشت، حالش بد‌تر می‌شد، آن‌قدر که دیگر به جایی رسید که نتوانست نفس بکشد. هرچه به پرستار بخش گفتم که به داد بیمار برسد، هیچ کاری نکرد، حتی گفت که بیمار دارد به هوش می‌آید. نیم‌ساعت به همین شکل گذشت، زبان و صورتش سفید شد و حالش بد‌تر می‌شد. من سراغ پرستار رفتم و سرش داد زدم و دعوای‌مان شد تا آخرِ سر، راضی شد با پزشک تماس بگیرد. آن‌ها هم آمدند و سریع او را به اتاق عمل برگرداندند. همسرم ۶ ساعت دراتاق عمل بود.»

عصمت در‌همان اتاق عمل جانش را از دست داد اما پزشکان بیمارستان هیچ اطلاعی به خانواده‌اش ندادند و تصمیم گرفتند بیمار را به بیمارستان «شهید مطهری» ارومیه منتقل کنند. آن‌ها حتی اجازه ندادند همسرعصمت، او را ببیند: «هرچه پیگیر حال همسرم می‌شدم، کسی جواب نمی‌داد. حتی به ما گفتند که می‌خواهیم با هلی‌کوپتر هلال‌احمر، به بیمارستان مطهری ارومیه منتقلش کنیم. آن‌ها نگذاشتند همسرم را ببینم. زمانی که خواستند سوار هلی‌کوپتر شوند، برای لحظه‌ای دستم را روی پا و دستش گذاشتم که کاملا سرد و بی‌حرکت بود. درارومیه هم سریع به اتاق عمل منتقل شد. همان‌جا به من گفتند که همسرم فوت کرده است. یکی از مسئولان به من گفت که عصمت در‌همان بیمارستان سردشت، جانش را از دست داده و جنازه او به این‌جا منتقل شده است.»

حالا خیلی از سردشتی‌ها درجریان ماجرای مرگ این مادر و جنینش قرار گرفته‌اند. پیام وایبری هم دست به دست می‌چرخد و اتفاقی که برای این زن افتاده را روایت می‌کند. حتی شایع شده که پس از خارج کردن جنین، جفتش بیرون نیامده، به همین خاطر مادر خون‌ریزی شدیدی می‌کند، بار دوم که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد، همراه با جفت، معده او را هم خارج کرده‌اند و شدت خون‌ریزی منجر به به‌کما رفتن و مرگ این مادر می‌شود.

«جعفر» یکی از شهروندان سردشتی است. او هم مثل خیلی از همشهری‌هایش، ماجرا را می‌داند. او می‌گوید: «بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت، ۵ کیلومتر از شهر فاصله دارد. این تنها بیمارستانی است که تمام شهروندان سردشتی و اهالی روستاهای اطراف، در صورت نیاز باید به آن‌جا بروند. قبلا این بیمارستان داخل شهر بود اما تبدیل به شبکه بهداشت شد و آن را به خارج شهر منتقل کردند. حالا مردم باید هزینه زیادی بدهند تا این مسیر را طی کنند و به آن بیمارستان بروند.»

وی اضافه می‌کند: «پس از این اتفاق، رئیس شبکه بهداشت سردشت گفته که این زن، بیماری دیابت داشته اما از پزشکان پنهان کرده است.»

اظهارات رئیس شبکه بهداشت سردشت درشرایطی است که همسر«عصمت» به هیچ‌وجه درجریان بیماری او نبوده و چنین چیزی را تأیید نمی‌کند: «حتی اگرهمسرم بیماری داشت، باید از او آزمایش گرفته می‌شد و بعد جراحی‌اش می‌کردند. قبل از این هم او یک‌بار دیگر زایمان سزارین داشت و مشکلی برایش پیش نیامده بود. تا به حال هم هیچ پزشکی نگفته که دیابت دارد، حتی پزشک متخصص زنان که تحت نظرش بود.»

صدیق براساس شنیده‌هایش از پزشکان می‌گوید: «احتمالا مرگ به خاطر خون‌ریزی داخلی بوده اما هنوز نمی‌دانم دراتاق عمل چه اتفاقی افتاده است.»

او اصلا درجریان باقی ماندن جفت درشکم مادر و خارج کردن معده نیست: «هر چه می‌پرسم کسی به ما نمی‌گوید که مشکل همسرم چه بوده است.»

صدیق،‌ همان موقع در سردشت، می‌رود دادگاه و از کادر بیمارستان به خاطر بی‌توجهی به شرایط بد همسرش که منجر به مرگش شده، شکایت می‌کند. نیروی انتظامی هم می‌رود و آن‌ها اعلام می‌کنند که باید کار‌شناس پزشکی قانونی علت مرگ را بررسی و نتیجه را به آنها اعلام کند.

به گزارش روزنامه شهروند، مرگ فرزند و همسر«صدیق» درکمتر از دو شبانه‌روز رخ می‌دهد و پیگیری‌ها برای ارتباط با مسئولان بیمارستان امام خمینی(ره) سردشت بی‌نتیجه مانده است.

توضیح وزیر بهداشت

وزیر بهداشت با اعلام آخرین وضعیت تعرفه‌های پزشکی، درباره مرگ مادر سردشتی نیز توضیحاتی داد. سید حسن هاشمی درحاشیه یازدهمین دوره اعطای نشان ایمنی و سلامت ایران درباره ارتباط وزارت بهداشت در زمینه مرگ مادر سردشتی اظهار داشت: این حادثه آن‌طور که درفضای مجازی منتشر شد، نبود و معده این مادر برداشته نشده بود و واقعا این مساله مانند طنز بود، بلکه مرگ این مادر به دلیل خون‌ریزی بود و بنده نیز دو گروه را فرستادم تا تحقیقات لازم را انجام دهند و پرونده آن نیز به دستگاه قضایی ارسال و با متخلفان احتمالی برخورد شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱۴۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
26
270
دکتر یعنی تاجر تحصیل کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
نبايد سريع قضاوت كرد . آنهم با شنيدن صحبتهاي يك طرف . بايد اهل فن (متخصصين پزشك قانوني ) نظر دهند . مردم هم متاسفانه آماده جوگير شدنند فقط يك جرقه ميخواهند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
واقعا آفرین تشبیهی بس شایسته بود با عرض پوزش به پزشکانی که واقعا وجدان کاری دارن که اونم خدا می دونه ولی خدایی تو ایران دیگه شورشو در آوردن بابا حالا هر کی یکم درس خوند خدا نیست که مهندسای بدبخت خیلی بیشتر از اینا جون میکنن یک هزارم اینا پول ندارن پزشکان ایرانی وجدان کاری ندارن اونایی ک تو محیط بیمارستان هستید خودتون می تونید که چقد پزشکا ... و میندازن گردن پرستار، بیچاره چون پول دارن و ...
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
دکتر یعنی دلال تحصیل کرده
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
دکتر عشقی از فیلیپین بود دیگه بابا
زارعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
زیاد احساساتی نشید. وقتی جوی علیه پزشکان راه میافته بدون فکر نظر ندید. جمله وزیر بهداشت و مجموع عوامل موثر در این حادثه را نادیده گرفتید. حالا همه کاسه کوزه ها را سر پزشکها خراب کنید ببینیم کدوم قله را فتح میکنید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
124
14
این مزخرفات چیه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
منظورت كدام يكي است ؟!
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
175
31
تا زمانی که از اصل قصیه خبر ندارین منتشر گردن اظهارات یک طرف ماجرا و اتهام زنی به پزشکان هنر نیست. این جامعه نیاز به پزشکان بیسواد و غیر متعهد دارد تا قدر پزشکان فعلی را بداند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
فعلا که فقط پزشک بیسواد میبینیم. قدر کی رو بدونیم؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
من منکر خدمات پزشکان متعهد و با وجدان نمی شویم. ولی متاسفانه کم هستند این گروه.
یا حاذق و پر مدعا و با ارقام نجومی و یا بیسواد و ...
ای کاش در دانشگاه کمی هم انصاف و اخلاق پزشکی آموزش داده می شد که در پیشینیان مان کم نبودند. ولی حالا ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
عامو دلت خوشه با این طرز حرف زدنت معلومه اگر پزشکی چقدر جون ادما برات مهمه زن خودت خدایی نکرده این طوری میشد حرف از پزشکای فعلی میزدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
اشتباهی منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
بی اخلاقی و بی سوادی فرقی ندارن. بسیاری از پزشکای ما اگر هم سوادی دارن اخلاق ندارن. سواد را هم که مردم عادی نمی توانند تائید یا رد کنند اما اخلاق را چرا. نمی شود اینهمه ناراحتی مردم از اخلاق و رفتار پزشکان نوکیسه را نادیده گرفت و آنها را تبرئه کرد.
محمدامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
خودت هم فهمیدی که چی گفتی ؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
14
93
مشکل اینه که نتیجه این تحقیق هر چه که باشه باز هم مردم باور نمی کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
9
122
تجار...جان انسان...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
6
166
اونوقت میان علیه سریال در حاشیه موضع میگیرن و علیه اش بیانیه میدن .همه میدونیم توی بیمارستانها چه خبره و اگه کسی پول یا آشنا یا صدای بلند نداشته باشه وای به حالش. البته انصافا این قضیه در مورد همه صدق نمیکنه و هستند بسیاری از پزشکان و پرستاران با وجدانی که مثل فرشته از بیماران مراقبت می کنند که دستشون رو می بوسیم
عموک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
1
99
خدا رحمت کنه و به بازماندگانش صبر بدهد
ولی این ربطی به جناحهای سیاسی ندارد متاسفانه در تمام بیمارستانهای زنان و زایمان این خونسردی های بی مورد هست که واقعا خطرناکترین ریسکی هست که اغلب پرستاران گرامی از خود نشان میدهند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
5
125
این پزشکا ...پزشک نیستند... واقعا به جامعه بازاری پزشکان این مملکت متاسفم ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
4
121
تو بیمارستان ها من خودم چند بار دیدم، انگار نه انگار بیمار داره با مرگ یا بیماریش دست و پنجه نرم میکنه!!!!! اصلا پرستارها توجه نمی کنند و دکترها مسولیت رو گردن هم می اندازند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
پزشكان هم جزئي از اين جامعه هستند .
mostafa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
پزشکان غ... میکنند جزیی از این جامعه باشند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
8
96
تو بیمارستان، دکترهای پسر و دختر برخی وقت ها فقط با هم کپ و گفتگو می کنند ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
يعني فقط تو بيمارستان اين اتفاق ميوفته ؟!
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
تو بیمارستان نباید این چیزا باشه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
6
128
بیمارستان امام خمینی سردشت همان بیمارستان حاشیه مهران مدیری است. واقعا مرحبا بر نبوغ و واقع نگری مهران مدیری. احسنت!!!!!!
پاسخ ها
mostafa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
ی نفر جونشو ازدست داده تو داری میگی احسنت
حالت خوبه سلامتی؟؟؟
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
2
105
چرا حالا جامعه پزشکی معترض نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
جامعه پزشكي تا قبل از اعلام نتيجه پزشكي قانوني اعلام نظري نميكنه . اگه همينجوري بخاد حرف بزنه كه ميشه مثل تو !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
پزشکی قانونی که جوابش از الآن معلومه
آدمایی مثل شما منظر جوابن که ...
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
چون جامعه پزشکی مسائل خیلی مهمتری داره که باید بهش رسیدگی کنه. مثلا اعتراض یه سریال های تلویزیونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
ناشناس 21:31
يعني به نظر شما پزشكي قانوني هم غير قانوني نظر ميده ؟!!!
يعني چي جواب معلومه ؟ يعني همه خلاف كارند ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
چند تا مورد بیارم که دکتر پزشک قانونی رو خریدند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
پزشکی قانونی همکار خودشه دیگه
ما را مسخره کردید یا خودتان......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
4
60
با پولی...که ... برای ... دلالان سلامتی جور کردند باید منتظر خبرهای بدتر بود چون کارکرد پزشکان سنخیتی با درآمد و دستمزد بالایشان ندارد چون شرایط عمومی جامعه وسطح درآمده های اقشار مختلف گواه بر این موارد است و با توجه به این مسایل یه غده در نظام سلامت با این پرداختها به وجود آمده که زمانی باعث درگیری و تضاد اجتماعی و تبعیضات بیجا و خودساخته اجتماعی خواهد شد و در ضمن این پول پرداختی از جیب مردم با عنوان 1 درصد از 9 درصد ارزش افزوده است که با خرید هر کالا در جیب قشر
پزشکان ریخته می شود چه شما دکتر بروید یا نروید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
؟؟؟؟
به جیب پزشکان؟؟؟ !!!!!
اول اطلاعات درست کسب کن بعد منتشر کن!
فرسوده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
3
69
واقعا دکترهای تاجر حاشیه آینه شما بود که انقدر دیدنش برای شما سخت بود
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
3
68
باعث تاسف است.صدای ملت به هیج جا نمی رسد وای به حال کسی که بیمار شود وپول نداشته باشد.
حسين
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
5
47
همين دكتر ...وزارت بهداشت بابت عمل همسرم از من ٥٠ ميليون تومان خواست تا درخواست ارز دولتي منو تاييد كنه من اون پولو بهش ندادم و مجبور شدم از بازار ازاد با فروختن تمام زندگيم و تحمل بدهي چند ساله تهيه كنم واقعا به اين ادما چي ميشه گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
چرا دروغ ميگي ؟!!!!!!!!!! بعضي ها از اين ماجراها فقط قصد سوئ استفاده دارند!!!!!!
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
حالا بر فرض این هم دروغ باشه فرضا!!! بیا من دهاوحتی صد ها مورد علنی برات میارم تو نگاه کن فقط
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
41
13
چنین اشتباهی غیر ممکنه یه. عده دارن شانتاژ میکنن. تا از آب گل آلود ماهی بگیرن
پاسخ ها
mostafa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
حالا که دیدی ممکن شده اقای پزشک محترم
ناجی از ارومیه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
5
30
وقتی پول و پارو کردن آن حرف اول و آخر را میزند و موضوع درمان وجان انسانها توسط عده ای از پزشک نماهای تاجر مورد بی توجهی و غفلت واقع میشود نتیجه ی آن جز داستان غم انگیز این مادر و فرزند نمی باشد. البته زحمات و تلاش های جامعه پزشکی پایبند و مقید به اخلاق حرفه ی پزشکی وبویژه وزیر محترم بهداشت و درمان جناب دکتر هاشمی بر کسی پوشیده نیست و مورد تحسین و احترام هست . ولازم است با افراد خاطی و مقصر قضیه حاضر و موارد مشابه بطور خیلی جدی برخورد شود. با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
2
40
باسلام
خانوم منم تازه عمل کرده من به عینی دیدم که تا مریض رو تا نکشن به اطاق عمل نمیبرن نمیدونم این چه قانونی که باید طبیعی بچه به دنیا بیاد یعنی این دکتر ا نمیدونم مریضشون می تونه طبیعی به دنیا بیاره یا نه فقط میتونم بگم هرکی پارت نداشته باشه یا پول نداشته باشه تو اذربایجان غربی باید بمیره .
هیچ کس هم اینو انکار نمیکنه که پزشکان و پرستاران دلسوز هم هستن ولی تعدادشون خیلی کم شده

من از شهرستان میاندواب هستم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
3
41
من خودم درين حرفه هستم ودقيقا ميدانم چقدردربيمارستانها سهل انگاري زياده وچطورنظام پزشكي درپوش ميذاره سري به اورژانس مغزواعصاب بيمارستان قايم مشهدبزنيدوببينيدچقدروضع وحشتناكه درصدمرگ بيماران چندبرابراستانداردهاي جهانيست ....ايشون احتمالا DIC كرده اگرجنين ازقبل مرده بوده وگرنه بدنبال دكولمان جفت هم ممكنه DIC كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
بالاخره تو مغز و اعصابي يا زايمان ؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
7
43
برای چه ناراحت میشی اقای پزشک خدایی 80 درصدتان اندازه یک پرستار نه سواد دارید نه تجربه...
پاسخ ها
غریبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
گویا شما پرستاری
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
ای جانم!!ضریب هوشیتووووووو!!!تو برو سیکلتو بگیر فعلا!پرستار کلا دو ونیم سال درس میخونه!اونم چه درسایی!!بیخیال عمو جون!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
32
10
من یک پزشک هستم
خدایا کمک کن تا روزی که کار دیگه ای پیدا نکردم تحمل این همه قضاوت یک طرفه و تعمیم اشتباه یک نفر به همه رو داشته باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
دکتری که جفت به اون گندگی رو جابذاره همون دکتر عشقی فیلیپین رفته است که حلقه جا میذاره شما هم شغلت رو عوض کن تحملت رو هم ببر بالا چون تو هر کاری اگه انتقاد نباشه میشه وضعیت جامعه ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
خودتون کردین.
روزگاری پزشکان مرحم درد بودن و به داشته هاشون قانع بودن و مردم هم روی چشمشون میزاشتنشون.
اما الان چی؟؟!؟ کسی که از یه آدم بدبخت زیر میزی بگیره که طرف بره قرض کنه حلقه ازدواج بفروشه وسایل خونشو بفروشه بهش چی باید گفت؟؟؟ خود شما بگو.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
کسی که قضاوت های یک طرفه، توهین و لعنت فرستادن رو بهش میگه انتقاد ....؟ چی بگم؟؟؟؟
و لودگی های مهران مدیری رو از ساعت خوشش بگیر تا در حاشیه اش میگه طنز ....؟ باز هم نمیدونم چی بگم؟
حتما یکی که فکر میکنه با مزه است خواهد نوشت : هیچی نگو ....
سریال آناتومی گری رو ببینید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
50
10
سلام من یک جراح هستم .عوارض جراحی در همه جای دنیا وجود دارد .تنها مرجع تشخیص قصور نظر پزشک قانونی است هیچکس حق ابراز نظر ندارد .به قانون احترام بگذاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
قانون یعنی خودتون دیگه ... خودتی
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
ای کاش شما پزشکان هم به قانون احترام می گذاشتید و خون مردم رو تو شیشه نمی کردید و تو مواقعی که قانون به ضررتونه مردم رو با احترام به قانون گول نزن
احمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
4
28
انجا تجاوز ماموران عربستانی واینجا بی مبالاتی پزشکان سردشتی برای انسان چه می ماند غیر از پشیمانی که انسانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
آخه چرا آسمون ريسمون ميكني ؟ گودرز چه ربطي داره به شقايق ؟
اگه انسان نبودي پس دلت ميخاست چي باشي ؟...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
4
41
آیا باز هم باید به سریال در حاشیه آقای مدیری اعتراض داشت ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
3
25
دکترهای متبحر دو نوع اند یا به خارج از کشور مهاجرت می کنند یا داخل کشور می مانند آندسته که مهاجرت کردند تکلیفشان مشخص است آندسته که در داخل می مانند برای ویزیت بیمار یه وقت شش ماهه میدن و با ویزیت بدون دفترچه آزاد هر چقدر خواستند از مریض میگیرن تازه اگه بتونی ونمیری فقط می مانه دکتر های مدرکی که بیمار رو روانه آخرت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
اگر ملاک باسوادی پزشک را وقت های شش ماهه و ویزیت گران میدانی پس همه این مشکلات حق شماست!
من بارها با پزشکان بسیار منصف و باسوادی روبرو شدم که بی مدعا خدمت می کردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
27
8
ضمن تسلیت به بازماندگان مرحومه باستحضار می رسانم علت فوت بیمار فوق پدیده DIC می باشد که از عوارض حاملگی و جراحی می باشد و در مجهزترین مراکز دنیا مرگ و میر بالایی دارد و تقصیر پزشکان نمی باشد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
اخه این ملت میدونن DIC چیه!اینا حقشونه که عقب بمونن!سواد ندارن اظهارنظر فنی میکنن!!عجبااااا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
نه ملت نمیدونن DIC چیه قاعدتا هم نباید بدون که چیه.
ولی خوب میدونن که زیر میزی چیه در حالی که نباید بدونن.
فرشید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
5
26
الان هم که این تاجرهای تحصیل کرده میترسن زیر میزی بگیرن به جاش سکه میگیرن البته به عنوان تشکر اجباری !!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
3
27
متاسفانه سیستم نظارتی پزشکان و پزشکی قانونی از جنس خودشونه و به قول معروف چاقو دسته خودشو نمیبره
بابك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
1
24
تعداد زيادي از مردم ايران شاهد چنين اشتباهات پزشكي و قصورهايي كه از بي مسئوليتي و يا بيسوادي است بوده اند.متاسفم كه جامعه پزشكان و وزير بهداشت تحمل پخش سريال حاشيه مهران مديري را نداشتند كه با زبان طنز تلنگري به آندسته از پزشكان خاطي مي زد.با ممنوع كردن تصوير مديري هيچ مشكلي از دوا و درمان حل نمي شود و تنها مي توان صورت مسئله را پاك كرد.
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
3
27
...فقط به فکر تجارت هستند دریغ از اندکی انسانیت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
11
اين مسائل از قديم بوده ولي بعضي وقتها برخي ميخواهند از اب گل الود ماهي بگيرند . ميخواهند بگويند در دوره اين وزير بهداشت كه يكي از بهترينها در جمهوري اسلامي بوده اين اتفاق افتاده و او را خراب كنند زود جوگير نشويد !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
5
15
اگه این خانوم فوت شده بود چرا باید به باهلی کوپتر به یه بیمارستان دیگه ای فرستاده میشد بنظر شما این یعنی چی ؟ این پزشکی که می گوید که DIc کرده چرا باید یه مرده را به یه بیمارستان دیگه منتقل میکردند می شه بگید چه توضیحی برای این دارید بنظر شما مثل طنز نیست ؟ شما دکترا برای یه فیلم که طنزه اینقدر سرو صدا راه انداختید شماها کجایید که جواب ۲ طفل معصوم را بدهید شاید تونستید که اونارو هم قانع کنید که مادرشان DIC کرده بعد خواستند تو یک بیمارستان دیگه زندش کنند متاسفم برای چنین پزشکانی که اینقدر ...متاسفم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
بيخودي حرص نزن ! بعد از جواب پزشك قانوني همه چي معلوم ميشه . تو از اون كسايي هستي كه تا يك تهمت عليه كسي زده بشه بدون محاكمه اعدامش ميكني !
دیوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
3
15
وقتی سوالات امتحان پذیرش دستیار خرید و فروش میشه و یا سهمیه های عجیب و غریب برای نور چشمیها قرار میدهند، نتیجه بهتر از این نمیشه. این خط و اینم نشون، حالا ببینید کی گفتم: اگه بازم مثل قدیما پزشک از هند و پاکستان نیاوردند! من خودم از نزدیک بعضی از این متخصصها را میشناسم. فقط میتونم بگم "خداوند به این مردم از همه جا بیخبر رحم کنه".
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
نميشه به همه تعميم داد . چند نفرند اينهايي كه گفتي ؟
فرهود
|
-
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
5
14
من یک کرد سردشتی هستم. دقیقا چیزی رو که که روزنامه ها نوشتند واقعیت داره. مرحوم عصمت خانم همسایه مادر بزرگ بنده هستند. ایشون هیچ مشکلی نداشتن و حالش هم خیلی خوب بوده. متاسفانه پزشک جراح نه تنها جنین رو مرده به دنیا آورده بلکه بجای جفت جنین معده بیمار رو از شکم مادر خارج میکنن!!!!!! باور کردنش سخته ولی متاسفانه واقعیت داره!!!!! یعنی یه جراح اینقد ...!!!!! جفت و معده رو از هم تشخیص نده!!!!!! واییی به حال همه ما!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
آخه مگه مادر بزرگ جنابعالي تو اتاق عمل كنار اون جراح بوده كه اين قدر با اطمينان حرف ميزني ؟؟؟؟!!!!!
همين امثال تو هستند كه از كاه كوه ميسازند . بايد صبر كرد تا نظر پزشك قانوني .
زهتاب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
2
11
یک بیمارستان دیگر در حاشیه ...
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
اینجیس سودیش کوجیس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
3
14
من یه دوست دارم که دکتر پزشک قانونی بوده ولی اخراجش کردن.چون ازش خواستن دلیل مرگ یکیو یه جور دیگه بنویسه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
مطمئني ؟ چقدر ؟
سعيد
|
Germany
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
8
همه جاي دنيا در مورد مسائل پزشكي سخت گيري و نظارت قبل از وقوع اتفاقات و به صورت جدي انجام مي شود .نظارت بايد قبل از حادثه باشد نه بعد از فوت بيمار
سينا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
13
بند 1 اساسنامه ميگه اين سهل انگاريها تو دنيا فقط واس ماس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
6
9
بعضی ها طوری صحبت می کنند که گویا پزشک مورد نظر با بیمارش پدر کشتگی داشته و به همین علت معده اون رو هم در آورده. ایرانی ها در همه زمینه ها خودشون رو کارشناس می دونند و اظهار نظر می کنند. محض اطلاعتون، بیماریی داریم به نام پلاسنتا آکرتا که در اون بافت جفت غیر طبیعی به شدت به رحم می چسبه و موقع جدا شدن خونریزی شدیدی ایجاد می کنه. در مواردی گزارش شده حتی بافتهای جفت از دیواره رحم رد می شوند و به بافتهای اطراف حتی معده یا روده میچسبند. این حالت حتی در بهترین مراکز آمریکا 95 درصد موارد باعث مرگ میشه جه برسه به یه بیمارستان دور افتاده در سردشت.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
الا این منفیا برا چیه؟!!خدایاااااااا
mostafa
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
مراکز درمانی امریکا مجوز مرگ به دست یک پزشک بی س...را نمیده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
5
6
بعضی ها طوری صحبت می کنند که گویا پزشک مورد نظر با بیمارش پدر کشتگی داشته و به همین علت معده اون رو هم در آورده. ایرانی ها در همه زمینه ها خودشون رو کارشناس می دونند و اظهار نظر می کنند. محض اطلاعتون، بیماریی داریم به نام پلاسنتا آکرتا که در اون بافت جفت غیر طبیعی به شدت به رحم می چسبه و موقع جدا شدن خونریزی شدیدی ایجاد می کنه. در مواردی گزارش شده حتی بافتهای جفت از دیواره رحم رد می شوند و به بافتهای اطراف حتی معده یا روده میچسبند. این حالت حتی در بهترین مراکز آمریکا 95 درصد موارد باعث مرگ میشه جه برسه به یه بیمارستان دور افتاده در سردشت.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
علم پزشکی نه فیزیک هست که قانون داشته باشه و نه ریاضی که فرمول داشته باشه . پزشکی یه هنر هست این که با یکسری اطلاعات علوم پایه و فیزیولوژی و پاتولوژی باید بیماری رو درمان کرد. و اصل قضیه همین جاست هنر اینه که هر مریضی شرایط خودش رو داره و درمان خاص خودشو داره. اگر هنر پزشکی رو خوب بلد باشی درمان مناسب رو انتخاب میکنی و نتیجه اون بهبودی هست. مردم عزیز بدونن که بدن انسان موتور ماشین نیست که وصلش کنن به کامپیوتر بفهمن ایرادش کجاست. این که تو جراحی معده بیمار خارج شده حتما علتی داشته . این قدر به مسایل ساده انگارانه نگاه نکنین. اگه پزشکی اینقدر ساده بود که همه میشدن پزشک. من در این مورد نمیگم پزشک قصور نداشته اما لااقل در مورد مسایل پیچیده پزشکی که نه قانون فیزیک میشناسن و نه فرمول ریاضی سریع قضاوت نکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
3
5
آقایی که میگی اگه بیمار مرده بود چرا اعزامش کردند. اولا خبر رسمی گفته نشده که بیمار قبل از اعزام مرده بوده. ثانیا به فرض صحت مطلب، پزشک علاوه بر درمان مریض باید پاسخگوی همراهان اون هم باشه. وقتی تو بعضی شهرهای دور افتاده تعداد زیادی همراه متوقع با بیمار می ایند و توقع معجزه دارند و اگه اتفاقی برای بیمارشون بیفته دیگه کاری ندارن که کی مقصره و به بیمارستان و پرسنلش حمله ور میشن . توقع دارید پزشک بینوا تو اون شرایط چی کار کنه؟
سکوت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
10
2
چقدر حرفو حدیثو داستان بافته میشه ای بابا بیمه مسولیت برای همین موقع هاست اقای صدیق . دیه زنو بچه میگیره زندگیشون ادامه میده چییییخبر هواپیما یا اتوبوس مملو از ادم که
نمرده دنیا همین دیگه....
المیرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
3
11
با سلام و عرض تسلیت به خانواده محترم. سعی کنید منتظر جواب پزشکی قانونی بمانید. ایشالا که طوری نباشه باعث سرافکندگی جامعه پزشکی باشه... ک اینطوری حساب همه با کرام الکاتبین هست.
المیرا از اذربایجان غربی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
جواب مشخصه مقصر خلبانه(بیمار)
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
3
12
تو طنز حاشیه خیلی هم بی راه نمی گفتن ولی این پزشکها اینقدر شلوغ کردن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
2
6
واقعا برای اون دکتر یا بیمارستان متاسفم که عصمت یا خانمهای دیگر که میخان اینجوری بمیرن با خانوادش همدری میکنم خدا صبر بده
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
1
5
نظام پزشکی باید مثلا روی کار پزشکان نظارت داشته باشه ولی همشون همکار هم هستند و هیچ وقت همکارشون رو ول نمیکنند و طرف مریض رو بگیرن. خودشون هم برای خودشون تعرفه تعیین میکنند یعنی کلا نظارتی روی پزشکا نیست. توی خارج پزشکی یه شغل معمولی هست و مثلا استادی و معلمی شغل مهمتری حساب میشه ولی توی کشور ما بعضی پزشکان دیگه خدا رو هم بنده نیستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
2
12
اصلا دکتر برای چی میخواهیم
در دانشکده پزشکی را میبندیم و راحت میشیم
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
دقیقا افرین داری
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
1
8
کجایی مهران مدیری یادت بخیر.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
2
6
وقتی مدرک گرفتن بر اساس علم وتوانایی فرد نباشه وبراساس ......... باشه وضعیت همینه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
1
4
این وضع جامعه پزشکی هستش.حالا اصل مسئله اینجاست وقتی هم یه کمدی در اصل واقعی میسازن صداشون درمیاد که اینطوری نیس حالا پزشکان محترم دیدین اقای مهران مدیری حق داره
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
1
8
آقای مهران مدیری شیر مادرت حلالت. شیر مادرت حلالت. شیر مادرت حلالت. این است جامعه ی صنفی که به یک طنز آنچنان اعتراض می کند که انگار به عزا نشسته و برای این عزای واقعی پزشکی، ککش هم نمی گزد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
3
انتقاد نکنید وگرنه کشته ی بیشتری میدیم
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
2
بيمارستان براي اونور ابها خوبه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
5
متاسفم
امير جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
2
1
خدا مي داند كه حقيقت چيه! متاسفانه همه مي دانند كه اوضاع جامعه پزشكي در كشور خوب نيست . واين زحمت خوبها را به باد مي دهد چون تعداد بدها بيشتر است. نكته اينست كه در هر اتفاقي ايرانيها علاقه شديد دارند ديگري را مقصر كنند و خود را نجات دهند. از كادر خوب جامعه پزشكي عذر خواهي مي‌كنم. ولي باور كنيد :
به دريا رفته مي داند مصيبت هاي طوفان را.
خوب است در شبكه هاي اجتماعي نظر سنجي كلي انجام شود تا مردم و
خوبهاي كادر درمان به جامعه پزشكي ايران نمره ارزيابي بدهند؟(از 1 تا 10)
لردگان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
باسلام . تورا به خدا به فکر بیمارستان شهرستان لردگان(استان چ ب ) باشید.
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
بعدش هم یه سری به بیمارستان در حاشیه شهرستان برخوار اصفهان بزنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
1
5
واقعا متاسفم,سریال در حاشیه واقعی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
1
2
در حاشیه
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
2
دوسال پیش در همدان هم همچین اتفاقی افتاد و زائو بعلت زخم شدن روده حین عمل سزارین در بیمارستان جانش را ازدست داد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
4
ای کاش پزشکهای ایرانی البته اکثرا ؛ همون اندازه که کاسب هستن همون اندازه هم مسئول بودند . همون اندازه که معترض هستند همون اندازه هم متعصب بودند .. همون اندازه که تا نصف شب واسه پول جمع کردن تو مطب بیدار میمونن همون اندازه فعال و اثربخش باشن ...متاسفانه امروز اینترنت پزشک قابل اعتمادتری شده ...من بارها وقتی نسخ مادرم رو که حتی از متخصص گرفته تو مراجع معتبر شبکه بررسی میکنم از جمله دانشنامه جهانی ؛ متوجه تداخل دارویی و احتمال عوارض خطرناکش میشم ... چون اون پزشک انقدر بی مسئولیته که حتی سوابق دارویی بیمارش رو نمی پرسه .... تا حالا دید بعد از درمان در ایران پزشک حال مریض رو بخاط مسئول بودنش جویا بشه ؟؟؟؟ ولی خیلی دیدیم که وقتی یه سوال داری و مجدد به مطب میری کلی تیکه بار میکنن که بابا یه ویزیت دادی چند باز میپرسی ..... واقعا متاسفم برای جامعه ی از خود راضی و بیسواد پزشکی .
ملیحه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
5
سلام
اینها نمونه های کوچیکی از قصور و اشتباهات برخی پزشکان است، شایستگی اینها همان سریال «حاشیه» می باشد.
همسرم من نیز چند سال پیش به علت کوتاهی و تشخیص اشتباه پزشک جان خودشو ظرف مدت کمتر از یک ساعت از دست داد . اگه دکتر ناراحتی قلبی همسرم رو به معده درد تشخیص نداده بود الان فرزندم پدر داشت. پسرم اون زمان شیرخوار بود و الان مدام دنبال پدرش می گرده .....
چقدر خانواده همسرم به این دکتر احمق گفتن پسرم قلبش درد میگیره اما دکترش توجه نکرد و گفت نه من دکترم یا شما دکتری!!!!!!!!
بعد همسرم رها شده رو تخت بیمارستان جلوی چشم مادرش جان داد. دکتر متخصص قلب هم که اومد گفت دیر شده اون هم ایست تنفسی کرده و هم ایست قلبی!!!

خدا لعنت کنه این دکترای بی کفایت رو که مثلا قسم خورده هستند.
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
1
حالا هی گیر بدین به برنامه در حاشیه و البته بی حاشیه مهران مدیری
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
6
سلام،درود بر شرف مهران مديري
هستی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
3
حالا هی گیر بدین به برنامه در حاشیه و البته بی حاشیه مهران مدیری
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
2
سلام،درود بر شرف مهران مديري
ايراني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
5
سلام،درود بر شرف مهران مديري
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
1
خب نباید نظر غیر کارشناسی در یک رسانه رسمی پخش میشد که چنین بازتابی در جامعه داشته باشه شرح حال توضیحی کاملا طنزی بیش نیست و غر ممکن!!!'!علت اصلی مرگ مادر بایستی توسط پزشکی قانونی معین بشه هر کسی حق نظر نداره!بنابراین هست که اگه هر کی بخواد نظر بده میشه جواد رضویان فیلم در حاشیه درد اینجاست که هر کسی به خودش جرات نظر میده ا
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
3
1
دارن کاری میکنن همین پزشکا هم از این کشور برن و مردم به مشکل بر بخورن.طبق آخرین اطلاعات اصلا خطای پزشکی نبوده و بزرگنمایی شده
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
0
بایدخداروشکرکردکه اینچنین پزشکان مجربی داریم والله
نوید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
2
بایدخداروشکرکردکه اینچنین پزشکان مجربی داریم والله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
2
1
اینادکترنیستن تاجراعضای بدن انسانها هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
1
اینادکترنیستن تاجراعضای بدن انسانها هستن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
1
5
این حالا در بیمارستان شهرستان دور افتاده اتفاق افتاده روزانه چندین بیمار در بیمارستانهای تهران به علت قصوررپزشکان می میرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
2
با سلام و تسليت به خانواده محترم مرحومه من با خواندن شرح حال بيمار فکر ميکنم بيمار دچار نوعي ناهنجاري جفت بوده به نام جفت تهاجمي يا پلاسنتا اکرتا که جفت از رحم عبور ميکنه وبه بافتهاي اطراف تهاجم ميکنه و فرد دچار خونريزي وسيع ميشود و متاسفانه درصد مرگ و مير ان بالاست و قصور پزشکي محسوب نميشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
با سلام و تسليت به خانواده محترم مرحومه من با خواندن شرح حال بيمار فکر ميکنم بيمار دچار نوعي ناهنجاري جفت بوده به نام جفت تهاجمي يا پلاسنتا اکرتا که جفت از رحم عبور ميکنه وبه بافتهاي اطراف تهاجم ميکنه و فرد دچار خونريزي وسيع ميشود و متاسفانه درصد مرگ و مير ان بالاست و قصور پزشکي محسوب نميشود
سینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
1
2
به نظر من پزشکی قانونی خودش بخشی از جامعه پزشکی هست و در همه حال از پزشکا حمایت میکنه و نمیاد پزشک رو محکوم کنه تازه اگه هم بخواد محکوم کنه خیلی جزیی سراغ ندارم موردی که پزشکی بخاطر اشتباه پروانه طبابتش لغو بشه تو ایران افرادی که توسط اشتباهات پزشکی کشته شدن در این چند سال چندین برابر بیشتر از مرگ و میر بر اثر تصادفات هست به نظر من قوه قضاییه باید دادگاهی ویژه پزشکان خاطی تشکیل بده و پزشکایی که با تنبلی باعث مرگ فردی میشن قصاص بشن
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
1
4
من مستقیما" با برخی از پزشکان کار کرده ام فقط میتوانم بگویم که که تنها ارزش برای این قشر ( اکثرشان) پول ومقام کسی که صاحب بیمار است مهم است صرف انسان بودن حرف وشعار است که پشت آن وهدفشان برسند.در هر شکل ممکن پزشک دروغی بیش نیست فقط خدا بازهم خدا.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
1
واقعا که همه چیمون به همه چیمون میاد...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
0
كلا همه.....
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
2
2
اخر کار تحصیل کرده های دانشگاه ازاد بهتر این نمی شود
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
2
اخر کار تحصیل کرده های دانشگاه ازاد بهتر این نمی شود
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
1
اخر کار تحصیل کرده های دانشگاه ازاد بهتر این نمی شود
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
1
0
متاسفانه با توجه به تحقیقات. علمی صورت گرقت بالاترین شکایات. از زنان زایمان به علت کمبود سطح علمی آنان آنهم چون فقط از بین پزشکان زن دستیار گرفته می. شود وکاستی که قبول میشوند با نمره علمی پایین میباشد
محمدرضا علوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
0
0
حتما وزارت بهداشت حقوق پزشکان رو دیر پرداخت میکنه فکرشان مشغول میشه،وزارت بهداشت باید در حل مشکلات پزشکان بیشتر تلاش کنه تا از هر لحاض فکرشان آزاد باشه و به بیمار متمرکز شوند.
در ضمن کسانی که داغ درآمد زیاد پزشکان رو به سینه میزنند ببینن که کار پزشکان چقدر حساسه و این مبالغ در مقابل کار آنها عددی نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
1
5
اگر اين قشر ضعفي نداشتند به سريال در حاشيه معترض نمي شدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
1
2
شماها چنتا جراح اومده از فیلیپین دیدین که میندازین گردن اونا؟ اونا هرچی‌ باشه قسمت زنان زایمنشون تکمیله حتا دکتر عمومی‌ تا هر دکتری ۲۰ تا بچه دنیا نیاره نمی‌تونه مدرک پزشکی‌ بگیر نه مثل دکتر‌های ایرانی‌ که حتا زایمان رو از نزدیک ندیدن .اینا همه بفکر سؤ استفاده هستن و کبوندن رقیب .همش تقصیر اقتصاد که مردم رو فقیر کرده و خدمات پزشک که گرون و بیکیفیت بیمارستان‌ها فیلیپین استاندارد آمریکا رو دارن از مردم می‌خوام گول ماشین تبلیغاتی پزشکا ایران رو نخورن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
1
خدا رحمتش کنه یه دوست داشتم همیشه میگفت
اگه میخای بری بهشت معصوم باش
اگه میخای معصوم باشی قدرتمند باش مثل نظام پزشکی- ایران خودرو - سایپا- تولید کننده داخلی- واردکننده اجناس بنجل-دانه درشت- اقازاده ها
خلاصه یه نگاه بالا سرت کن همه بهشتین
ناسناس
|
Germany
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
1
باید تاسف خورد به حال این جماعت تحصیل کرده که حاضر به قبول اشتباهات خودشان نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
وقتی دادگاه و پزشک قانونی ،اصلا خود قانون رو پزشکا مینویسن کی میتونه بهشون چیزی بگه.من عین این اتفاق رو دیدم که یه بیمار قلبی بعد از آنِژیو گرافی روی تخت با التماس به پزشک رزیدنت میگفت نفسم داره بند میاد و خانم و برادرش هم بالای سرش بودن و میگفتن دکتر این داره میمیره و خانم دکتر فقط کنار درب اتاق ایستاده بود و میگفت الان خوب میشی و در عرض چند دقیقه روی تخت کنار زن و برادرش و ماها جان داد و به راحتی بردنش و فقط گریه های زنش بودو برادرش و بحت زدگی ما....!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
وقتی دادگاه و پزشک قانونی ،اصلا خود قانون رو پزشکا مینویسن کی میتونه بهشون چیزی بگه.من عین این اتفاق رو دیدم که یه بیمار قلبی بعد از آنِژیو گرافی روی تخت با التماس به پزشک رزیدنت میگفت نفسم داره بند میاد و خانم و برادرش هم بالای سرش بودن و میگفتن دکتر این داره میمیره و خانم دکتر فقط کنار درب اتاق ایستاده بود و میگفت الان خوب میشی و در عرض چند دقیقه روی تخت کنار زن و برادرش و ماها جان داد و به راحتی بردنش و فقط گریه های زنش بودو برادرش و بحت زدگی ما....!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
بسيار متاسفم من هم در اثر سهل انگاري دكتر و كادر آي سي يو داغ دار عزيزترين كسم هستم در بيمارستان ها قبل از هركاري اول سند رضايت قتل عزيزت را امضا مي گيرند و بعد كار انجام مي دهند وا مصيبتا به وضعيت بيمارستان ها .......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۳۰
0
0
بسيار متاسفم من هم در اثر سهل انگاري دكتر و كادر آي سي يو داغ دار عزيزترين كسم هستم
مبینا
|
Germany
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
واقعا برای یه همچین کارایی متاسفم که با جون آدما بازی میکنن حق این دکترا فقط مرگه
مبینا
|
Germany
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
0
واقعا برای یه همچین کارایی متاسفم که با جون آدما بازی میکنن حق این دکترا فقط مرگه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین