کد خبر: ۲۹۴۰۸۲
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

مهمترین بخش های بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز(یکشنبه) در دیدار فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی کشور بیانات مهمی را ایراد فرمودند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، مهمترین بخش های بیانات معظم له به شرح ذیل می باشد:

**ایجاد امنیت فردی، اجتماعی، اخلاقی، روحی و روانی در جامعه از مهم ترین مسوولیت های این نیرو است.

**نیروی انتظامی مظهر حاکمیت و امنیت جمهوری اسلامی است بنابراین باید اقتدار داشته باشد اما این اقتدار به معنای ظلم کردن و حرکت بی مهار نیست.

**لازمه برقراری امنیت، «اقتدار پلیس» است اما این اقتدار باید همراه با عدالت، مروت و ترحم باشد.

**ایجاد امنیت مقوله ای تبلیغاتی و لسانی نیست بلکه وجود امنیت را باید مردم احساس کنند.

**نیروی انتظامی در ابعاد مختلف امنیت، اعم از امنیت در رفت و آمد جاده ای، امنیت شهرها، مرزها و مراکز مختلف نباید به هیچ حدی قانع باشد؛ تأمین امنیت روانی جامعه یکی از موارد بسیار مهم است.

**مقابله با ناامنی های روانی در جامعه همچون نگرانی خانواده ها از حضور فرزندانشان در خیابانها و بوستانها به دلیل احتمال کشیده شدن آنها به سمت مواد مخدر و یا نگرانی از کشانده شدن جوانان به سمت فحشا و منکرات، بسیار با اهمیت تر از مقابله با ناامنی های فیزیکی است و باید با چنین ناامنی هایی به طور جدی مقابله شود.

**جولان دادن برخی جوانهای سرمستِ غرورِ ثروت با خودروهای گران قیمت در خیابان ها یکی دیگر از مظاهر ایجاد ناامنی روانی در جامعه است.

**دنبال اقتدار پلیسی هالیوودی و جوامع غربی و آمریکایی نیستیم؛چنین اقتداری نه تنها امنیت ایجاد نخواهد کرد بلکه موجب ناامنی هم خواهد شد.

**در آمریکا که اکنون رییس جمهوری آن هم یک سیاه پوست است، سیاهان به وسیله پلیس مورد ظلم و بی اعتنایی و تحقیر قرار می گیرند که چنین رفتاری موجب بروز نا آرامی ها نیز شده است.

**اقتدار مطلوب نظام اسلامی، قاطعیت در کنار عدالت، مروت و ترحم است، همانگونه که ذات مقدس پروردگار در عین آن که رحمان و رحیم است، صاحب عذابِ الیم نیز است.

**به دلیل سطح گستردگی ارتباط نیروی انتظامی با مردم، سلامت نیرو در این سازمان بسیار مهم است بگونه ای که یک نیروی درست کار و قاطع می تواند مایه آبروی نظام جمهوری اسلامی در مقابل دیدگان مردم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین