کد خبر: ۲۹۴۶۲۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

شورای نگهبان طرح استمرار صلاحیت نمایندگان مجلس را رد کرد

سخنگوی شورای نگهبان گفت که این مرجع طرح دو فوریتی الحاق یک جزء به ماده 29 قانون انتخابات مجلس مبنی بر استمرار صلاحیت نمایندگان فعلی برای ثبت‌نام در انتخابات دور بعد را مغایر قانون اساسی تشخیص داده است.
آفتاب‌‌نیوز : نجات‌الله ابراهیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا  اظهار کرد: مصوبه مجلس در مورد استمرار صلاحیت نمایندگان در جلسه امروز شورای نگهبان مطرح و بخشی از آن مغایر قانون اساسی شناخته شد.

وی گفت: بخشی از این مصوبه که نمایندگان فعلی مجلس را تابع یک سازوکار ویژه می‌کرد مغایر قانون اساسی شناخته شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت که طرح استانی شدن انتخابات هنوز به شورای نگهبان واصل نشده است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در جلسه امروز شورای نگهبان لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور که در مجلس رفع ایراد و اعاده شده بود، مورد تایید قرار گرفت.

وی افزود: طرح حمایت از مدیریت، احداث، تجهیز و نوسازی مساجد و نمازخانه‌های کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت و ایراداتی نسبت به آن اعلام شد.

ابراهیمیان گفت: طرح نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نیز مغایر قانون اساسی شناخته شد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین گفت: طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت و با اکثریت آراء تایید شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
3
این نمایندگان اگر ریگی به کفش ندارند وخونشان از کسانیکه در اینده قرا ر است در انتخابات اتی مجلس شرکت کنند رنگین تر نیست به جای حاشیه امن برای خود ایجاد کردند مصوبه ای برای رفع بیکاری وخشکسالی واقتصاد بیمار مملکت طرح نمایند ظاهرا خود این نمایندگانیکه به این مصوبه رای دادند سنسورهایش نیز سینگنالهایی دریافت کرده اند که کارهایی که در دولتهای نهم ودهم کرده اند ممکن است برایشان دردساز شود
ميلاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
3
واقعا شوكه شدم افرين شوراى نگهبان
صمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
2
از شورای نگهبان تشکر می کنیم اما از مجلس هم تعجب داریم چرا اصولگرایان چنین طرحی را تصویب می کنند .
از شورای محترم نگهبان انتطار داریم طرح استانی را کم منجر به خذف شهرهای کوچک از مدار تاثیر گذاری میشود را رد کنند. ضرر این طرخ از منافع ان بمراتب بیشتر است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین