کد خبر: ۲۹۴۷۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

کتاب‌هایی که دومین هفته اردیبهشت بیشتر فروش را داشتند

جایگاه نخست این هفته بازار کتاب بازهم در اختیار «جزء از کل» استیو تولز با ترجمه‌ی پیمان خاکسار قرار دارد و «ته خیار»، «وزیری امیر حسنک» و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» نیز جایگاه خود را به‌عنوان محبوب‌ترین کتاب‌های بازار حفظ کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
بازار کتاب تهران در هفته‌ دوم اردیبهشت و با گرم شدن هوا منتظر است با دریافت کتاب‌های جدید از ناشران مختلف و با رسیدن کتاب‌های چاپ اول به کتابفروشی‌ها؛ فروش داغی را در اردیبهشت پرپشت سر بگذارد تا اسفندها برای فروش اردیبهشتی کتاب‌ دود کنند.

به گزارش ایلنا، کتاب «کافه پیانو» نوشته‌ی فرهاد جعفری بعداز گذشت چند سال از چاپ اول، مجدد در لیست کتاب‌های پرفروش ایستاده و استقبال خوبی در برخی کتابفروشی‌ها از آن خود کرده است. البته جایگاه نخست این هفته هم در اختیار «جزء از کل» استیو تولز با ترجمه‌ی پیمان خاکسار قرار دارد و کتاب‌هایی مثل «ته خیار»، «وزیری امیر حسنک» و «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» همچنان با درخواست تعداد قابل توجهی از کتاب‌خوانان، جایگاه خود را به‌عنوان محبوب‌ترین کتاب‌های بازار حفظ کرده‌اند و هنوز در لیست کتاب‌های پرفروش تعدادی از کتابفروشی‌های تهران دیده می‌شوند.

غیر از کتاب «جزء از کل» که هنوز از نظر استقبال مخاطبان، با اختلاف قایل ملاحظه‌ای ازدیگر  کتاب‌ها قرار دارد، آثار تحلیلی-تاریخی نیز این هفته مورد توجه کتابخوان‌ها بوده و کتاب‌های «اخلاق پروتستانی و روح سرمایه‌داری» از مارکس وبر و «ظهور ژاپن مدرن» نوشته‌ی ویلیام جی.بیزلی به لیست کتاب‌های پرفروش راه پیدا کرده‌اند.

ناشرانی چون چشمه، انتشارات علمی فرهنگی، معین و ققنوس بیشترین آثار را در فهرست این‌ هفته‌ی پرفروش‌‌ترین کتاب‌های تهران داشته‌اند.

گزارش زیر نگاهی انداخته به کتاب‌هایی که در دومین هفته‌ی دومین ماه بهار (5 اردیبهشت‌ماه الی 10اردیبهشت‌ماه) با بیشترین اسقبال از سوی مخاطبان مواجه شده‌اند.

شهرکتاب الف: «جزء از کل» به‌عنوان تازه‌ترین اثر ترجمه شده توسط پیمان خاکسار و «برای این لحظه متشکرم» والری تریرویلر (بانوی اول سابق کاخ الیزه) در رتبه‌های ابتدایی لیست کتاب‌های پرفروش‌ها‌ی این فروشگاه قرار دارند، در کنار  این‌ها، از رمانی مثل «خاطرات 100درصد واقعی یک سرخپوست پاره وقت» شرمن الکسی نیز استقبال خوبی شده است. داستان زندگی فریدا کالو نقاش مکزیکی به‌نام «دیگو و فریدا» نوشته‌ی ژان-ماری گوستاو لوکلزیو با ترجمه‌ی مریم چهرگان هم رتبه‌ی خوبی در میزان استقبال در این کتابفروشی داشته و در میان پنج کتاب پرمخاطب دیده می‌شود. همچنین «دروغ/ اراده‌ی آزاد» سام هریس از سری کتاب‌های «تجربه و هنر زندگی» نشر گمان نیز از کتاب‌های پرفروش شهرکتاب الف در این هفته بوده است.

کتابسرای نیک: «پیشامد» کاظم بهمنی و «پذیرفتن» گروس عبدالملکیان دو مجموعه شعری هستند که در این کتابفروشی‌ جزو پنچ کتاب اول مورد استقبال واقع شده قرار دارند، البته به گفته‌ی فروشندگان کتاب‌های شعر معمولا برای مراجعان این کتابفروشی جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و عموما هم پرفروش می‌شوند. رتبه‌‌ی بعدی جدول هم در اختیار «کافه پیانو» تک داستان منتشر شده از فرهاد جعفری است. اثر معروف نادر ابراهیمی یعنی «یک عاشقانه‌ی آرام» و نمایشنامه «روایت عاشقانه‌ای از مرگ در ماه اردیبشهت» از محمد چرمشیر که نگاهی است به جریان توبه «حربن یزید ریاحی» در سه پرده هم به ترتیب چهارمین و پنجمین کتاب پرفروش کتابسرای نیک هستند. همچنین «بازیگر نامرئی» نوشته‌ی یوشی اویدا و لورنامارشال با ترجمه مژگان غفاری شیروان که اثری آموزشی در حوزه‌ی بازیگری به حساب می‌آید نیز این هفته مورد توجه مراجعان کتابسرای نیک قرار داشته است.

شهرکتاب ساعی: نامه‌هابی که احمد شاملو طی سه دهه دوستی و همکاری برای ع.پاشایی نوشته یعنی، «تهران خیابان شیخ‌هادی» و «مریمیه؛ از فریتیوف شوان تا سید حسین نصر» با ترجمه‌ی عبدالله شهبازی، در صدر کتاب‌های پرفروش شهرکتاب ساعی ایستاده‌اند. پس از این دو کتاب، داستانی از محمود دولت‌آبادی به‌نام «امیری حسنک وزیر» که با سی‌دی صدای نویسنده همراه است، قرار دارد. «دنیای نورا 2048» یوستین گوردر با ترجمه‌ی مهوش خرمی و «سومین پلیس» نوشته نویسنده ایرلندی، برایان اُنولان با نام مستعار فلن اوبراین که توسط پیمان خاکسار ترجمه شده هم در جایگاه چهارم و پنجم این فهرست قرار دارند.

شهرکتاب باهنر: آخرین کار ترجمه‌ی پیمان خاکسار، یعنی «جزء از کل» در این فروشگاه هم اولین کتاب پرفروش در لیست پرفروش‌ها بوده و سفرنامه شخصی احمد شاملو به آمریکا به‌نام «روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغ» و «پنج اقلیم حضور» داریوش شایگان که نگاهی تحلیلی به جایگاه شعر در جامعه‌ی ایرانی دارد؛ در پشت سر آن قرار دارند. اثری درباره چگونگی شکل‌گیری ملت ایران از محمد رحمان‌زاده هروی به‌نام «نژاد، قوم و ملت در ایران» هم رتبه‌ی فروش خوبی در این کتابفروشی به خود اختصاص داده‌ و از کتاب «ظهور ژاپن مدرن» نوشته‌ی ویلیام جی.بیزلی با ترجمه‌ی شهریار خواجیان نیز استقبال خوبی شده است.

کتابفروشی انتشارات علمی فرهنگی:  آثار مرتبط با آلبرت انیشتین مثل «نظریه‌ی نسبیت انیشتین» و «حاصل عمر» با ترجمه‌ی ناصر موفقیان در این فروشگاه جزو کتاب‌های محبوب است و رتبه‌‌های ابتدایی پرفروش‌های کتابفروشی انتشارات علمی فرهنگی را به خود اختصاص داده است. «مسافرت به ماه» از ژول ورن و «داستان‌های ایران باستان» هم داستان‌های کودک و نوجوان پرطرفداری هستند که به عنوان سومین و چهارمین کتاب پرمخاطب این فروشگاه معرفی شدند. پنجمین کتاب پرفروش کتابفروشی انتشارات علمی فرهنگی در این هفته هم ترجمه‌ی عبدالکریم رشیدیان و پریسا منوچهری کاشانی از « اخلاق پروتستانی و روح سرمایه داری» ماکس وبر است.

کتابفروشی چتر: «ته خیار» هوشنگ مرادی کرمانی در این فروشگاه همچنان با اقبال خوبی مواجه شده و رتبه‌ی خوبی در لیست فروش دارد. البته این کتابفروشی دوشنبه 7اردیبهشت میزبان هوشنگ‌ مرادی‌کرمانی بود و همین مسئله در افزایش توجه به این اثر بی‌تاثیر نبوده است. در کنار این کتاب «عطر سنبل، عطر کاج» فیروزه جزایری‌دوما که نخست به زبان انگلیسی در آمریکا با نام «Funny in Farsi:Memoires of Growing Up Iranian in America» منتشر شده و محمد سلیمانی‌نیا آن‌ را به فارسی ترجمه کرده به همراه «عقاید یک دلقک» هانریش بل در جایگاه‌های بعدی ایستاده‌اند. آثار قدیمی‌تر ادبیات داستانی فارسی هم با کتاب‌های «روی ماه خداوند را ببوس» مصطفی مستور و «کافه پیانو» فرهاد جعفری در لیست پرفروش‌های کتابفروشی چتر به چشم می‌خورد و در کنار «اتفاق» آخرین اثر داستانی گلی ترقی خود را  به‌عنوان یک کتاب پر مخاطب معرفی کرده‌اند. البته مجموعه داستان زنانه‌ی آنا گاوالدا به‌نام «دوست داشتم کسی جایی منتظرم باشد» با ترجمه‌ی الهام دارچینیان نیز از کتاب‌های خارجی نسبتا قدیمی مورد استقبال در این هفته‌ی کتابفروشی چتر به‌حساب می‌آید.

کتابفروشی جیحون: بخش اعظم و اصلی کتاب‌هایی که در این کتابفروشی مورد توجه مراجعان قرار می‌گیرد، کتاب‌های حوزه روانشناسی، خودشناسی، موفقیت و روانکاوی است. «اثر مرکب» دارن هاردی، «قوانین قدرت» رابرت گرین، «عمر کوتاه نیست، ما کوتاهی می‌کنیم» از مسعود لطفی« «چه‌طور با هرجور آدمی ارتباط برقرار کنیم» نوشته‌ی لیل لوندز و «بیندیشید و ثروتمند شوید» ناپلئون هیل کتاب‌های پرفروش کتابفروشی جیحون در این هفته بودند.

کتاب‌های پرفروش دومین هفته ادیبهشت
ردیفعنوان کتابنام نویسنده/ مترجمناشرقیمت (تومان)درباره‌ی کتاب
1جزء از کلاستیو تولز/ پیمان خاکسارچشمه40000داستان ماجراهایی پیچیده و تودرتو دارد که از رابطه عجیب و خاص این پدر و پسر شکل می‌گیرد.
2ته خیارهوشنگ مرادی‌کرمانیمعین12000سی داستان طنز کوتاه
3وزیری امیر حسنکمحمود دولت‌آبادیفیروزی29000روایت مکتوب محمود دولت‌آبادی از داستان «حسنک‌ وزیر» تاریخ بیهقی همراه با نسخه‌ی صوتی نویسنده‌
4روزنامه سفر میمنت اثر ایالات متفرقه امریغاحمد شاملومازیار7000سفرنامه غیرشخصی احمد شاملو به آمریکا نوشته شده در سال‌های ۶۸ و ۶۹ است
5اخلاق پروتستانی و روح سرمایه‌داریماکس وبر/ عبدالکریم رشیدیان و پریسا منوچهری کاشانیعلمی فرهنگی10500مهم‌ترین اثر ماکس وبر، جامعه‌شناس کلاسیک آلمانی که به موضوع تاثیر مذهب بر رواج روحیه سرمایه‌داری در غرب می‌پردازد
6ظهور ژاپن مدرنویلیام جی. بیزلی / شهریار خواجیانققنوس18000نگاهی به مشروطیت ژاپنی
7برای این لحظه متشکرموالری تریرویلر / اباالفضل الله‌دادیبه‌نگار15000خاطرات والری تریرویل (بانوی اول سابق فرانسه) از زندگی با فرانسوا اولاند
8دیگو و فریداژان-ماری گوستاو لوکلزیو/ مریم چهرگانبدون14500داستان زندگی فریدا کالو نقاش مکزیکی
9کافه پیانوفرهاد جعفریچشمه17000داستان مردی‌ست که در شغل قبلی خود یعنی دایر کردن دفتر روزنامه شکست خورده و اکنون درپی اختلافاتی با همسرش جدا از او زندگی می‌کند
10چه‌طور با هرجور آدمی ارتباط برقرار کنیملیل لوندز/ فرخ بالندهجیحون17500راهنمای برقرای ارتباط موفق با دیگران

 



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین