کد خبر: ۲۹۴۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۸

بندبازی "عمر البشیر" میان ایران و عربستان سعودی

سودان درصدد برقراری توازن در روابط خود با ایران و عربستان سعودی است. ”هری وندرهاون" تحلیلگر دانشگاه جورج تاون در این باره می گویید:"عمر البشیر نشان داده که به شدت عملگراست."
آفتاب‌‌نیوز :
 جنگ در یمن این فرصت را برای "عمرالبشیر" رهبر سودان فراهم کرد تا از فرصت سیاسی ایجادشده استفاده کند و به عربستان سعودی و کشورهای سنی منطقه با هدف جلب پول، نزدیک شود. عمر البشیر این کار را با هزینه از دست دادن روابط حسنه با ایران انجام داد. با این حال، اکنون به نظر می رسد او نیازمند برقراری توازن در روابط خود با تهران و ریاض است. 
 
به گزارش خرداد، خبرگزاری "رویترز" با انتشار گزارشی درباره انگیزه های اقتصادی "بشیر" برای نزدیکی به عربستان سعودی می نویسد: "او امیدوار بود که همراهی اش با ائتلاف عربی به رهبری سعودی ها در حمله علیه حوثی ها در یمن باعث سرازیر شدن سرمایه به سمت سودان خواهد شد. از زمان آغاز اقدامات نظامی علیه یمن، عربستان سعودی وعده سرمایه گذاری تازه در بخش های کشاورزی و بانکداری سودان را داده است. بانکداران عرب نیز از سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی و تجاری سودان استقبال کرده اند." 
 
با این حال، رویترز اشاره می کند که از نظر تاریخی بی اعتمادی عمیقی در میان دولت های سنی منطقه درباره سودان و تصمیم های رهبران سیاسی آن وجود دارد. یک دیپلمات وابسته به یکی از کشورهای عربی خلیج فارس در این باره می گوید:"کشورهای عربی در طول تاریخ مشاهده کردند که سودان به اعراب خیانت کرد و به ایران نزدیک شد."
 
این خبرگزاری در ادامه اشاره می کند که سودان درصدد برقراری توازن در روابط خود با ایران و عربستان سعودی است. ”هری وندرهاون" تحلیلگر دانشگاه جورج تاون در این باره می گویید:"عمر البشیر نشان داده که به شدت عملگراست."

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
1
2
البشیر یک جنایتکار بین المللی است که تحت پیگرد دیوان عالی بین المللی جنایت علیه بشریت است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین