کد خبر: ۲۹۴۹۷۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

جنگنده چینی هم به بازار آمد

با به پرواز در آمدن اولین جنگنده بومی چین موسوم به «جی 11 دی» و پیوستن آن به ناوگان نیروی هوای ارتش، این کشور به جرگه تولیدکنندگان هواپیماهای جنگی دنیا پیوست.
آفتاب‌‌نیوز :
این پرواز به تازگی از سوی نیروی هوایی ارتش چین صورت گرفت و این نیرو موفق شد نوع جدیدی از جنگنده های مدل پیشرفته را که ساخت آن کاملا بومی اعلام شده، به پرواز در آورد.

به گزارش ایرنا، این جنگنده چینی که از روی جنگنده روسی سوخو «Su-27» نمونه برداری شده، دارای قابلیت های جدید سیستم راداری و سوختگیری هوایی است.

براس گزارش های منتشر شده از سوی منابع نظامی، در بال ها و دم این جنگنده، از مواد کامپوزیتی بیشتری استفاده شده و بر روی آن، «سیستم راداری آرایه فازی» بهتری نصب شده است.

همچنین این جنگنده از قابلیت های بهتری برای شلیک موشک های هوا به هوا از جمله «PL-10» و «PL-15» برخوردار است.

هواپیمای جنگی یاد شده توسط شرکت چینی «شن یانگ» ساخته شده و در آن تکنولوژی های موجود در جنگنده جی 16 با یکدیگر ترکیب شده اند.

بنا بر این گزارش، چین اولین کشور خارجی بود که در دهه 90 میلادی اقدام به خرید جنگنده های سوخوی روسیه کرد.

این کشور با استفاده از مجوز تولید این جنگنده در طول یک دهه، توانست نمونه بومی آن را طراحی و با موفقیت آزمایش کند.

اگرچه بر روی نمونه های اولیه این جنگنده تجهیزات روسی نصب می شدند اما شرکت شن یانگ توانست با کپی برداری از آنها، نمونه چینی این جنگنده با نام «جی 11 بی» را عملیاتی کند.

نیروی هوایی ارتش چین در سال های اخیر با تولید جنگنده های بومی توانسته به یکی از قدرت های برتر نیروی هوایی در آسیا تبدیل شود.

هم اکنون چین برنامه هایی را برای مدرنیزه کردن نیروی هوایی خود و جایگزین کردن هواپیماهای قدیمی با انواع جنگنده نسل چهار و در آینده نزدیک نسل پنجم دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین