کد خبر: ۲۹۵۳۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱

دیگر نیازی به حضورم در تلویزیون نبود

مجید رجبی معمار که 11 سال سابقه مدیریت در سازمان صداوسیما را دارد، روز گذشته و با تغییر و تحولات اخیر در حوزه شبکه های پنج و بازار، رسما از تلویزیون رفت.
آفتاب‌‌نیوز :
 ایسنا در گفت وگو با این مدیر تلویزیون که در زمان مدیریتش برنامه های در خور توجهی در حوزه سیما ساخته شد، پرسش هایی را درباره وضعیت شبکه ی بازار و قرار گرفتن این شبکه در زیر مجموعه شبکه تهران به عنوان شبکه اقتصادی و ... مطرح کرد.

رجبی معمار که مدت سه سال، مدیریت شبکه بازار را عهده دار بود و در مقطعی هم مدیریت شبکه تهران را بر عهده داشت، به ایسنا گفت: شبکه تهران با سابقه حدود 18 سال خیلی مورد توجه بینندگان قرار گرفته بود و شبکه ای بود که در بسیاری از ایام تنه به تنه ی شبکه های پر مخاطبی چون یک و سه می زد.

او که مدت چهار سال و نیم مدیر شبکه تهران بود، یادآور شد: با برنامه ریزی های که صورت گرفت بسیاری از برنامه های شبکه از جمله برنامه صبحگاهی، برنامه کودک «رنگین کمان »، «تهران 20»، «مستند 5» و «به خانه بر می گردیم» جزو برنامه های پرمخاطب تلویزیون بودند.

در فیلم و سریال چه در دوره آقای مفید که شبکه را پایه گذاری کرد و چه در دوره آقای پورمحمدی، آثار قابل توجهی در شبکه تهران ارائه شد. همچنین در حوزه ی تاک شوهای شبانه برنامه هایی چون «شب شیشه ای» و «مثلث شیشه ای» را داشتیم که جزو پربیننده ترین برنامه های قبل و بعد از انقلاب بود. این برنامه ها با مخاطب بالای 90 درصد و رضایت مندی بالای 95 درصد آمار قابل توجهی را برای سازمان صداوسیما رقم زدند.

مدیر سابق تهران در ادامه ی این گفت وگو، همچنین به برنامه «در شهر» اشاره کرد و گفت: این برنامه در تمام این سال ها به عنوان یک برند برای بیننده تلویزیون شناخته شده بود .

رجبی معمار سپس درباره تصمیم صداوسیما برای تبدیل شبکه پنج به عنوان شبکه اقتصادی اشاره کرد و گفت: اگر دوستانی که این تصمیم را گرفتند کارشناسی بیشتری می کردند و نظرات بیشتری را جویا می شدند، حتما نتیجه بهتری در مورد شبکه تهران می گرفتند.

او یادآور شد: تمام استان های ما در حال حاضر شبکه استانی دارند، در چنین شرایطی چطور می توان شبکه ای مثل شبکه تهران را حذف کرد؛ این در حالی است که امکان آن بود که شبکه تهران کماکان شبکه تهران بماند و از حمایت دستگاه های مختلف استان برخوردار باشد.

رجبی معمار گفت: تلاش من این بود که شبکه تهران به عنوان شبکه نخبگان مطرح باشد. واقعیت این است که بخش عمده ای از نخبگان در تهران جمع شده اند و به تهران مهاجرت می کنند؛ بنابراین اعتقاد جدی ما این بود که اهمیت شبکه تهران نه تنها از بقیه ی شبکه ها کمتر نیست بلکه اتفاقا شبکه تهران باید به عنوان شبکه نخبگان مطرح می شد. البته این زیرساخت ها در شبکه وجود داشت و باید کاملا تقویت می شد و از این برند و جایگاه و ارتباط خوبی که با مسؤولان ایجاد شده بود ، برای بهتر شدن جایگاه شبکه استفاده می شد.

مدیر سابق شبکه بازار درباره این شبکه که با قرار گرفتن زیر مجموعه ی شبکه پنج از روز گذشته رسما کانال شده است، گفت: تدبیر بزرگترها این بود که شبکه بازار جنبه درآمدزایی پیدا کند و ذیل شبکه تهران قرار گیرد. شبکه بازار که بیش از سه سال فعالیت کرده است ، می توانست شبکه پایه در امر اقتصاد باشد . به هر حال تدبیر مسؤولان سازمان صداوسیما به این صورت است که شبکه پنج، شبکه تهران نباشد و ساختارهای این شبکه و گروه های برنامه ساز آن عوض شوند. شبکه پنج در حال حاضر با گروه های جدید با ماهیت جدید در حال شکل گیری است.

رجبی معمار سپس اظهار کرد: با رویه ای که در یک سال اخیر در شبکه بازار داشتیم، افزایش رضایت مندی مخاطبان را موجب شده بود.

ما یک موفقیت جدی در شبکه بازار داشتیم که از اردیبهشت ماه برای آن برنامه ریزی کرده بودیم و از خرداد سال 93 شروع به پخش برنامه های کشاورزی کردیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت و روزانه شش ساعت پخش برنامه کشاورزی با لوگوی خاص داشتیم، اما تدبیر جدید این است که این برنامه ها از شبکه بازار جدا شده و به شبکه شما منتقل شود.

درباره عملکرد شبکه بازار در بدو آن یادآور شد: زمانی که شبکه بازار را شروع کردیم سه ساعت برنامه تولیدی در طول روز داشتیم و هفت ساعت هم این برنامه ها تکرار می شد. در اواسط سال 92 بر اساس ارزیابی مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما، شبکه بازار در تهران و استان ها از 15 درصد موفقیت نسبی برخوردار بود که آمار نسبتا خوبی بود خوشحالیم که در اسفند 93 این موفقیت پس از نظرسنجی مجدد بالا رفته بود و میزان بینندگان شبکه بازار به بیش از 38 درصد با رضایتمندی بالای 65 درصد افزایش پیدا کرده بود.

او درباره ی انتقال بخش کشاورزی به شبکه شما هم گفت: در این خصوص نظر من را خواستند و گفتم اعتقاد جدی من این است که اگر شبکه شما کلا شبکه کشاورزی شود، امر مبارکی است ولی اگر در کنار سایر برنامه های شبکه شما، بخش کشاورزی هم داشته باشیم، بخش کشاورزی آسیب جدی خواهد خورد.

او در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست شبکه شما به شبکه گردشگری تبدیل شود؟ گفت: این تدبیر قبلی بوده است. در حال حاضر میلیون ها نفر در امر کشاورزی دخیل هستند و واقعیت این است که در این سال ها در رسانه آن طور که باید و شاید به امر کشاورزی نپرداخته ایم.

بسیاری از کشورهای دنیا در حال حاضر شبکه کشاورزی دارند و این ظرفیت در شبکه شما وجود دارد که به شبکه گردشگری تبدیل شود.

مجید رجبی معمار با یادآوری این که از سال 83 وارد رسانه شده است، خاطرنشان کرد: مدت یک سال و اندی در مرکز نظارت و ارزشیابی سازمان صدا و سیما مشغول کار بودم. چهار سال و نیم مدیریت شبکه تهران را برعهده داشتم. کمتر از سه سال مدیر شبکه جام جم بودم و سه سال هم در شبکه بازار مدیریت کردم. در مجموعه یازده سال است در رسانه مشغول به کار هستم.

او درباره رفتنش از صدا و سیما هم گفت: با این تدابیر و جابه جایی ها، احساس کردم که دیگر زیاد نیازی به حضور من در رسانه نیست بنابراین از آقای پورمحمدی خواستم عذر مرا بپذیرند و ایشان هم از من دو - سه ماه وقت خواستند.

رجبی معمار درباره مجتبی باطبی مدیر جدید شبکه بازار هم گفت: ایشان از دوستان عزیز من هستند و سال ها در تلویزیون کار کرده اند. به لحاظ علمی در حوزه اقتصادی تبحر دارند و تجربه های خوبی در این زمینه دارند و فکر می کنم انتخاب ایشان مناسب است.

او درباره اینکه پس از رفتن از صدا و سیما تصمیم به انجام چه کاری دارد؟ گفت: فعلا چند روزی استراحت می کنم و پس از آن هرکجا رفتیم قسمت همان بوده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
دلم مي سوزد كه اين بندگان خدا بيكار نمانند!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین